Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory polimerowe 1kWh max 6kg |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
bpuchowski napisał/a: | http://www.kokam.com/product/product_pdf/high_energy_density/EL-102_SLPB75106100_7.5Ah_Grade.pdf
a co sądzicie o tym - ? |
KOKAM to jeden z czolowych producentow ogniw, przynajmniej dla potrzeba modelarstwa.
bpuchowski napisał/a: |
główny parametr dla mnie to ich sprawność - ile energi odzyskam podczas cyklu rozładowania w ciągu około 3 godzin. |
W PDFie KOKAMa masz napisane:
1) Typical Capacity : 0.5C, 4.2 ~ 2.7V
Czyli przy pradzie 0.5C, dwugodzinnym, srednia pojemnosc tych ogniw to 7,5Ah
Ja dla pradu 0.3C czyli dla takiego jaki Ci bedzie potrzebny przyjal bym tyle samo |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
bpuchowski napisał/a: | http://www.kokam.com/product/product_pdf/high_energy_density/EL-102_SLPB75106100_7.5Ah_Grade.pdf
a co sądzicie o tym - ? |
Kokamy są znane i niestety odpowiednio wycenione
bpuchowski napisał/a: | opcje mam dwie - żelówki ( brak głównego sponsora ) lub naj lepsze polimerki ( sponsor generalny )
główny parametr dla mnie to ich sprawność - ile energi odzyskam podczas cyklu rozładowania w ciągu około 3 godzin. |
Żelówka przy prądzie C/3 odda ci w zależności od modelu 70-80% pojemności C/20 |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
miałem vipowa - po 6 dniach pracy rozładowanie poniżej 10V przy obciążeniu zabiło je i poszły w odstawce po jednych regatach. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
bpuchowski napisał/a: | miałem vipowa - po 6 dniach pracy rozładowanie poniżej 10V przy obciążeniu zabiło je i poszły w odstawce po jednych regatach. |
Bo to były aku buforowe, a nie deep cycle pewnie. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
1kWh KOKAMow modelarskich kosztuje jakies 8 tys. zl |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
za same baterie chcą ode mnie 1200 euro |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
Wszystkie charakterystyki (z cyklami) mają podobne do Li-Pol GBP, ale są lżejsze, mogą mieć większe prądy obciążenia.
Jednak one są dużo droższe.
http://kokamamerica.com/kokam_catalog.pdf
Ze względu na wagę one nadają się do tego kamarana. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
Cena za ogniwa wydaje sie dobra (ja pisalem o modelarskich KOKAMach ktore maja o wiele wiekszy prad rozladowani, stad miedzy innymi roznica w cenie.).
Natomiast 900 euro za elektronike wydaje mi sie byc spora kwota. Swiatowej klasy ladowrka PULSAR 2 z ballanserami, obslugujaca wszystkie ogniwa jakie sobie tylko wymarzysz z balanserem kosztuje okolo 800zl. Zasilan jest z np. aku samochodowego.
Ew. jeszcze BMS do tych ogniw to gora 300zl. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Przy okazji katamarana mam pytanie:
Czy włókno węglowe jest palne i w jakich warunkach podtrzyma ogień lub tlenie się ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
włókna węglowe są tylko jednym z elementów kompozytu - drobne niteczki, skrętki albo maty - do tego dochodzą inne materiały - i od nich głównie będzie zależało czy i w jakich warunkach to się będzie fajczyć |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Kompozyt z węgla i żywic jest palny jak najbardziej,a jeżeli chodzi o zastosowanie do EV to dodatkowo przewodzi prąd. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Kompozyt z węgla i żywic jest palny jak najbardziej,a jeżeli chodzi o zastosowanie do EV to dodatkowo przewodzi prąd. |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
można zastosować żywice nie palna na zewnetrzną warstwę - na zasadzie farby. Czysty laminat jest palny.
Węgiel nie nadaje się nawet na elektronikę - ja miałem deske rozdzielczą w solarze i mimo dobrej izolacji silnik i reszta elektroniki głupiała.
Zamiast węgla można stosować zbrojenia kierunkowe i wynik będzie bardzo podobny ( 20% słabszy od węglowego ) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Czyli tego materiału nie można zastosować do budowy silnika elektrycznego, ani prądnicy np.: AMERYKANKI; a szkoda, bo mocny i lekki. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
przy zastosowaniu kevlaru, szkła i żywicy nie palnej można uzyskać około 600 MPa więc prawie dwa razy więcej od stali
gęstość takiego lamonatu 1,4T/m3 |
|
|
|
|
|