ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory polimerowe 1kWh max 6kg
Autor Wiadomość
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

bpuchowski napisał/a:
http://www.kokam.com/product/product_pdf/high_energy_density/EL-102_SLPB75106100_7.5Ah_Grade.pdf
a co sądzicie o tym - ?


KOKAM to jeden z czolowych producentow ogniw, przynajmniej dla potrzeba modelarstwa.

bpuchowski napisał/a:

główny parametr dla mnie to ich sprawność - ile energi odzyskam podczas cyklu rozładowania w ciągu około 3 godzin.


W PDFie KOKAMa masz napisane:
1) Typical Capacity : 0.5C, 4.2 ~ 2.7V
Czyli przy pradzie 0.5C, dwugodzinnym, srednia pojemnosc tych ogniw to 7,5Ah
Ja dla pradu 0.3C czyli dla takiego jaki Ci bedzie potrzebny przyjal bym tyle samo
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

bpuchowski napisał/a:
http://www.kokam.com/product/product_pdf/high_energy_density/EL-102_SLPB75106100_7.5Ah_Grade.pdf
a co sądzicie o tym - ?

Kokamy są znane i niestety odpowiednio wycenione :(
bpuchowski napisał/a:
opcje mam dwie - żelówki ( brak głównego sponsora ) lub naj lepsze polimerki ( sponsor generalny )

główny parametr dla mnie to ich sprawność - ile energi odzyskam podczas cyklu rozładowania w ciągu około 3 godzin.

Żelówka przy prądzie C/3 odda ci w zależności od modelu 70-80% pojemności C/20
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

miałem vipowa - po 6 dniach pracy rozładowanie poniżej 10V przy obciążeniu zabiło je i poszły w odstawce po jednych regatach.
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

bpuchowski napisał/a:
miałem vipowa - po 6 dniach pracy rozładowanie poniżej 10V przy obciążeniu zabiło je i poszły w odstawce po jednych regatach.

Bo to były aku buforowe, a nie deep cycle pewnie.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

1kWh KOKAMow modelarskich kosztuje jakies 8 tys. zl
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009   

za same baterie chcą ode mnie 1200 euro
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009   

Wszystkie charakterystyki (z cyklami) mają podobne do Li-Pol GBP, ale są lżejsze, mogą mieć większe prądy obciążenia.
Jednak one są dużo droższe.
http://kokamamerica.com/kokam_catalog.pdf
Ze względu na wagę one nadają się do tego kamarana.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Sty, 2009   

Cena za ogniwa wydaje sie dobra (ja pisalem o modelarskich KOKAMach ktore maja o wiele wiekszy prad rozladowani, stad miedzy innymi roznica w cenie.).
Natomiast 900 euro za elektronike wydaje mi sie byc spora kwota. Swiatowej klasy ladowrka PULSAR 2 z ballanserami, obslugujaca wszystkie ogniwa jakie sobie tylko wymarzysz z balanserem kosztuje okolo 800zl. Zasilan jest z np. aku samochodowego.
Ew. jeszcze BMS do tych ogniw to gora 300zl.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

Przy okazji katamarana mam pytanie:
Czy włókno węglowe jest palne i w jakich warunkach podtrzyma ogień lub tlenie się ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

włókna węglowe są tylko jednym z elementów kompozytu - drobne niteczki, skrętki albo maty - do tego dochodzą inne materiały - i od nich głównie będzie zależało czy i w jakich warunkach to się będzie fajczyć
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

Kompozyt z węgla i żywic jest palny jak najbardziej,a jeżeli chodzi o zastosowanie do EV to dodatkowo przewodzi prąd.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

Kompozyt z węgla i żywic jest palny jak najbardziej,a jeżeli chodzi o zastosowanie do EV to dodatkowo przewodzi prąd.
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

można zastosować żywice nie palna na zewnetrzną warstwę - na zasadzie farby. Czysty laminat jest palny.
Węgiel nie nadaje się nawet na elektronikę - ja miałem deske rozdzielczą w solarze i mimo dobrej izolacji silnik i reszta elektroniki głupiała.
Zamiast węgla można stosować zbrojenia kierunkowe i wynik będzie bardzo podobny ( 20% słabszy od węglowego )
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

Czyli tego materiału nie można zastosować do budowy silnika elektrycznego, ani prądnicy np.: AMERYKANKI; a szkoda, bo mocny i lekki.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

przy zastosowaniu kevlaru, szkła i żywicy nie palnej można uzyskać około 600 MPa więc prawie dwa razy więcej od stali
gęstość takiego lamonatu 1,4T/m3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group