ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jednoślad rowerowy
Autor Wiadomość
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016   Jednoślad rowerowy

Podziękowania dla: tas, michal214, qaz33, Freerider, Pykacz, kondzio927, Hobby King ;-) za dostarczenie niezbędnych elementów do budowy.
Po ok. 200 godz. planowania i budowania powstał niniejszy pojazd.
Główne dane napędu i zasilania:
- silnik RHR 205-40 uzwojenie 17x4
- akumulatory Turnigy HC 5 Ah x 35 sztuk (20S7P)
- sterownik niebieski, kwadratowy Sabvoton 80 Amper
Pozostałe dane elektryczne:
- balanser 150 A
- przetwornica DC/DC 12V/10 A
- licznik-watomierz
- oświetlenie tył lampka LED, światło pozycyjne i stopu
- oświetlenie przód oryginalny Bi-Xsenon Mercedes, palnik firmy Osram
- kierunkowskazy (z tyłu będą niebawem)
- klakson
Dane mechaniczne:
Obręcze tył/ przód 16x1,6 / 19x1,4 osobiście ściągany chrom i nikiel, malowane
Opony tył/ przód HEIDENAU K46 2.75x16 / 2.50x19
Damper 190 mm, sprężyna 850 LBS
Zawieszenie przód up side down Showa, m=7,3 kg
Hamulec przód tarcza 218 mm, zacisk Brembo
Blat korby / wolnobieg 40/22
Rama całkowicie mojego projektu i wykonania. Cięcie na wymiar profili, blachy, toczenie główki ramy, wspornika suportu, obsady łożysk wahacza, spawanie, malowanie. Nie odlewałem tylko w hucie stali :-)
Główne dane techniczne:
Masa własna 70 kg ( akumulatory ≈ 20 kg )
Przyspieszenie 0-50 km/h ≈ 5,5 s z kierownikiem - 90 kg
V max osiągnięte 80 km/h
Z małych problemików to sklejające się styki wyłącznika głównego. Załącza 84 V na stacyjkę sterownika i przetwornicę DC/DC. Zastosowałem MOSFET'a P-chanell.
Część info również tu






Wyłącznik główny MOS P-Chanell.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 644,5 KB

Tył-lewy bok.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 649,52 KB

Światło mijania.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 666,71 KB

Przód-bok prawy.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 466 raz(y) 635,46 KB

Prawy bok.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 644,37 KB

Okablowanie główne baterii.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 382 raz(y) 671,53 KB

Lewy bok.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 430 raz(y) 655,68 KB

Front.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 358 raz(y) 632,39 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez radasss Pią 06 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016   

Wygląda bardzo masywnie właśnie doczytałem 70kg :twisted: . Ciężko będzie wracać do domu w przypadku awarii napędu :P Ogólnie fajnie że to zrobiłeś sam własnymi siłami, miłej jazdy :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016   

Ojaaa ale lampa :D
Objeździłeś już maszynę w warunkach bojowych? Jak wrażenia?
Taka masa to już jest nie byle wyzwanie, nawet dla tego napędu :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016   

siodełko the best ;)
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016   

Testowałem dojazd na korbach. 10 km/h to tak idzie całkiem dobrze :neutral:
Z lampy jestem szczególnie dumny. Od zawsze podobał mi się xenon. Oświetla idealnie. Nie oślepia z przeciwka. W obudowie lampy mieści się przetwornica do palnika, przerywacz kierunkowskazów, połączenia kablowe z ramy i przełączników z kierownicy no i oczywiście cały oryginalny zespół optyczny Bi-xenon.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie jechałem jeszcze nigdy tak miękko zawieszonym pojazdem. Dla mnie super. Bardzo zwrotny, stabilny. Ta niby duża masa przy prędkości przelotowej 50-60 km/h to raczej zaleta niż wada. Silnik osiąga różne temperatury od 70 - 140° C ale staram się nie przekraczać 100°C.
Jak w dodatku pod tytułem postu. Pewne rzeczy jeszcze zostaną wymienione, np. siodełko.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... W sumie fajny choć widzę wadę konstrukcyjna. Niesymetryczne rozmieszczenie podpórek pod nogi może powodować problemy z balansowaniem ciałem. Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez Pią 29 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

toft napisał/a:
Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... :)

W każdym razie ścieżkami rowerowymi nie pojezdzi.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

Pojeździ, kwestia zachowania rozsądnej prędkości.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

Co 2-3 patrol policji raczej nie puści delikwenta.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

Gratuluję konstrukcji, pokazałeś że jak się chce to można.
Pytanie tylko czy nie lepiej było kupić jakąś ramę od moto :?:
Przy takiej masie nie pchałbym się osobiście w spawanie własnej masy tylko kupił ramę gotową od moto, prawdopodobnie wagowo wyszło by mniej.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

W ubiegłym roku byłem zatrzymywany jakieś 6-8 razy do rutynowej kontroli trzeźwości - zarówno na chodniku jak i ulicy, problemów 0. A mój rower wygląda tak: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

Pytanie do konstruktora, czy czasem silnik to nie jest RHR 205-50? zamiast silnik RHR 205-40 ? Na ile masz ustawiony sterownik ?
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

Symbole silnika w formie w jakiej są na nim napisane:
QS 60 V 2000 W C 401 40305 3892
Prąd ciągły max 70 A, fazowy 100 A
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

To jest wolnobieżna wersja, czyli 17x4
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016   

czyli magnesy 40mm :) ? jak na wersję wolnobieżna to i tak popyla :D przy małym kole
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group