ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jednoślad rowerowy
Autor Wiadomość
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

Albo ręczna zmiana ustawień albo po prostu waga tego pojazdu powoduje tk
akie grzanie :wink:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

Mi sie wydaje ze to zle ustawienia. Ja myslalem ze mi sie mocno silnij grzeje ale jak tobie do 140 to zdecydowanie przebiles i to tylko 5kw..
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

EJ pany pany, tyle "w temacie" siedzicie, a takie rzeczy gadacie :)
Żadne "źle ustawiony sterownik", źle to można adapto ustawić jak się zacznie grzebać bez rozumienia tematu, sabvoton ma auto test i zawsze się ustawia prawidłowo, bo zwyczajnie nie można w nim nic ustawić źle.
Problem jest w tym co Wy porównujecie...
Rower 70 kilo vs rower 35 kilo?
Jeden jeździ po płaskim, drugi po górkach.
Jeden ma liiony, drugi LiPo, nawet bajki są do różnych stylów jazdy...
Już nie wspomnę, że jeden jeździ na szosowych, a drugi na moto...
I najlepszy kwiatek, "tylko 5kw". Na "tylko 5kw" to się zarówno mxus jak i RHR gotują w kilka minut i grzanie jest normalne. A stopień grzania zależy też (a może i przede wszystkim) od warunków w jakich pracuje konstrukcja i gdzie jest używana.
Podczas szybkiej jazdy po płaskim (20s 70A) na mxusie jest 80-90st w dosłownie chwilę.
To jest normalne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 19 Cze, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

tas, dlatego napisałem o masie pojazdu a jestem święcie przekonany, że żaden autoset nie ustawi sterownika idealnie tylko po prostu optymalnie :razz:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016   

Z kolei ja jestem na 100% doskonale pewny, że między Automatycznym ustawieniem, a tym, co nazywasz "idealnie" jest ZERO praktycznych korzyści. A w dodatku jestem dodatkowo pewny, że ustawienie ręczne będzie w większości przypadków gorsze, klikane losowo i bez zrozumienia co się robi, a sprawność o wiele mniejsza niż parametry "z automatu", bo aby ustawić silnik IDEALNIE trzeba poza klikaniem też temat rozumieć, a ustawienia porównywać ze sobą i poddawać szczegółowej weryfikacji.

A wszystkie takie dziwne "lepiej skonfigurowany silnik.." i inne takie hasełka to wiesz, jeden może posiedzi miesiąc na necie, zrozumie co jak i gdzie, ustawi, zyska ten 1% efektywności, a pozostałe 20 ludków "coś poklika" i albo w końcu też da automat albo ustawi ręcznie byle jak i w niewiedzy będzie jeździć mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić... :P .
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Tak właśnie sobie myślałem, że lepiej nic już nie ustawię. Tas ma zdecydowaną rację.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Sprzęt macie więc jaki problem zrobić testy? Tak dla własnej ciekawości bym zrobił na twoim miejscu radasss test typu
-autonauka
-jazda na pełnym gazie na jakimś wolnym odcinku typu 500-1000m do którego po samonauce dojezdzasz na samych pedałach
-sprawdzenie temperatury

jak silnik ostygnie, moze kolejnego dnia ponowna procedura ale z małą zmianą, rower poziomo(albo sam silnik). Wyczytałem w odchłani ruskiego internetu aby zrobić poprawną i definitywną autonaukę dla adaptto trzeba silnik poziomo ustawić :razz: może dla sabvotona też jakaś korzyść będzie.
W końcu te sterowniki mają bardzo dużo wspólnego i wątpie aby sabvoton był nieomylny.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Sprawdzałem ręczne ustawianie kąta w sabvotonie - dodanie/zdjęcie 3 stopni znacznie zwiększa grzanie

Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Zauważone zostało na RHR i MXUS sterowanych Sabvoton'em, że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty. Trudno to opisać, ale zauważalne jest to przy ruszaniu, niska prędkość. Chyba tzw. moment zaczepowy silnika jest wtedy bardziej odczuwalny. Są to co prawda subiektywne odczucia, ale zauważone przez dwie osoby na różnych silnikach.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

sietaz napisał/a:


Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie


Brzmi cieekawie. Czekany na relacje :smile:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

tas napisał/a:
mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić...
Bo są ludzie którzy zrobią raz i będą tylko jeździć i mówić, że tak ma być i tak to działa a są tacy co będą codziennie kombinować bo wiedzą, że da się lepiej :razz:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Ja tylko czekam, az ktoś da przepis na budowę hamowni, to będzie coś :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Hm może coś na wzór trenażer rolkowego, nawet na dwóch rolkach. Rower zapieramy przednim kołem o ścianę stawiamy tylnym na rolkach. Do jednej z rolek silnik jako odbiorca energii, do silnika watomierz -> potem ewentualnie kwestia przeliczenia watów na inne jednostki.
Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem? :)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

radasss napisał/a:
że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty


Masz na myśli drgania? Ja zauważyłem, że ustawienia powyżej pewnego progu powodują mocne drgania. Mój 9C 7x9 przy 60a dc/ 100a phase warczy jak wściekły doberman przy prędkości około 12 km/h

Tomas napisał/a:
Brzmi cieekawie. Czekany na relacje


Ktoś zasugerował na forum, że nie jest to takie proste a jest :smile:

Yin napisał/a:
Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem?


Moim zdaniem będzie tylko musisz znać bardzo dokładnie parametry tego czym będziesz to mierzyć
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

sietaz napisał/a:
przy 60a dc/ 100a phase warczy

Jeszcze nie sprawdziłem związku tych ustawień z chropowatością, ale jak piszesz że coś takiego ma miejsce to spróbuję to przyłważyć.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group