|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jednoślad rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
Albo ręczna zmiana ustawień albo po prostu waga tego pojazdu powoduje tk
akie grzanie |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
Mi sie wydaje ze to zle ustawienia. Ja myslalem ze mi sie mocno silnij grzeje ale jak tobie do 140 to zdecydowanie przebiles i to tylko 5kw.. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
EJ pany pany, tyle "w temacie" siedzicie, a takie rzeczy gadacie
Żadne "źle ustawiony sterownik", źle to można adapto ustawić jak się zacznie grzebać bez rozumienia tematu, sabvoton ma auto test i zawsze się ustawia prawidłowo, bo zwyczajnie nie można w nim nic ustawić źle.
Problem jest w tym co Wy porównujecie...
Rower 70 kilo vs rower 35 kilo?
Jeden jeździ po płaskim, drugi po górkach.
Jeden ma liiony, drugi LiPo, nawet bajki są do różnych stylów jazdy...
Już nie wspomnę, że jeden jeździ na szosowych, a drugi na moto...
I najlepszy kwiatek, "tylko 5kw". Na "tylko 5kw" to się zarówno mxus jak i RHR gotują w kilka minut i grzanie jest normalne. A stopień grzania zależy też (a może i przede wszystkim) od warunków w jakich pracuje konstrukcja i gdzie jest używana.
Podczas szybkiej jazdy po płaskim (20s 70A) na mxusie jest 80-90st w dosłownie chwilę.
To jest normalne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 19 Cze, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
tas, dlatego napisałem o masie pojazdu a jestem święcie przekonany, że żaden autoset nie ustawi sterownika idealnie tylko po prostu optymalnie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
Z kolei ja jestem na 100% doskonale pewny, że między Automatycznym ustawieniem, a tym, co nazywasz "idealnie" jest ZERO praktycznych korzyści. A w dodatku jestem dodatkowo pewny, że ustawienie ręczne będzie w większości przypadków gorsze, klikane losowo i bez zrozumienia co się robi, a sprawność o wiele mniejsza niż parametry "z automatu", bo aby ustawić silnik IDEALNIE trzeba poza klikaniem też temat rozumieć, a ustawienia porównywać ze sobą i poddawać szczegółowej weryfikacji.
A wszystkie takie dziwne "lepiej skonfigurowany silnik.." i inne takie hasełka to wiesz, jeden może posiedzi miesiąc na necie, zrozumie co jak i gdzie, ustawi, zyska ten 1% efektywności, a pozostałe 20 ludków "coś poklika" i albo w końcu też da automat albo ustawi ręcznie byle jak i w niewiedzy będzie jeździć mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić... . |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
Tak właśnie sobie myślałem, że lepiej nic już nie ustawię. Tas ma zdecydowaną rację. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
Sprzęt macie więc jaki problem zrobić testy? Tak dla własnej ciekawości bym zrobił na twoim miejscu radasss test typu
-autonauka
-jazda na pełnym gazie na jakimś wolnym odcinku typu 500-1000m do którego po samonauce dojezdzasz na samych pedałach
-sprawdzenie temperatury
jak silnik ostygnie, moze kolejnego dnia ponowna procedura ale z małą zmianą, rower poziomo(albo sam silnik). Wyczytałem w odchłani ruskiego internetu aby zrobić poprawną i definitywną autonaukę dla adaptto trzeba silnik poziomo ustawić może dla sabvotona też jakaś korzyść będzie.
W końcu te sterowniki mają bardzo dużo wspólnego i wątpie aby sabvoton był nieomylny. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Sprawdzałem ręczne ustawianie kąta w sabvotonie - dodanie/zdjęcie 3 stopni znacznie zwiększa grzanie
Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Zauważone zostało na RHR i MXUS sterowanych Sabvoton'em, że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty. Trudno to opisać, ale zauważalne jest to przy ruszaniu, niska prędkość. Chyba tzw. moment zaczepowy silnika jest wtedy bardziej odczuwalny. Są to co prawda subiektywne odczucia, ale zauważone przez dwie osoby na różnych silnikach. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: |
Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie |
Brzmi cieekawie. Czekany na relacje |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić... | Bo są ludzie którzy zrobią raz i będą tylko jeździć i mówić, że tak ma być i tak to działa a są tacy co będą codziennie kombinować bo wiedzą, że da się lepiej |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Ja tylko czekam, az ktoś da przepis na budowę hamowni, to będzie coś |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Hm może coś na wzór trenażer rolkowego, nawet na dwóch rolkach. Rower zapieramy przednim kołem o ścianę stawiamy tylnym na rolkach. Do jednej z rolek silnik jako odbiorca energii, do silnika watomierz -> potem ewentualnie kwestia przeliczenia watów na inne jednostki.
Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
radasss napisał/a: | że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty |
Masz na myśli drgania? Ja zauważyłem, że ustawienia powyżej pewnego progu powodują mocne drgania. Mój 9C 7x9 przy 60a dc/ 100a phase warczy jak wściekły doberman przy prędkości około 12 km/h
Tomas napisał/a: | Brzmi cieekawie. Czekany na relacje |
Ktoś zasugerował na forum, że nie jest to takie proste a jest
Yin napisał/a: | Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem? |
Moim zdaniem będzie tylko musisz znać bardzo dokładnie parametry tego czym będziesz to mierzyć |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | przy 60a dc/ 100a phase warczy |
Jeszcze nie sprawdziłem związku tych ustawień z chropowatością, ale jak piszesz że coś takiego ma miejsce to spróbuję to przyłważyć. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|