ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kompletne systemy zasilania LIFEPO4
Autor Wiadomość
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2009   

no ja się zastanawiam nad chińczolami. może przetestuję jak dostanę lepszą pracę ;)

jeśli już to kupił bym pakiet 100Ah do prób i potem ew. drugi

lifepo4, jak wynika z różnych źródeł mają być 'lepsze' od li-po/li-ion. bezpieczniejsze, więcej cykli, wysokie prądy rozładowania i ładowania i TANIE. przynajmniej w teorii..

można kupić kilka ogniw od tego konkretnego chińczyka i przetestować je w warunkach warsztatowych ;) sprawdzić na wylot i przy okazji te bms-y

ustawić ładowarkę na ładowanie/rozładowywanie w kółko i sprawdzić ilość cykli na 3-4 ogniwach etc.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009   

Jeszcze raz przypominam o napięciu, to też kształtuje cenę, bo trzeba więcej sztuk.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2009   

Jak juz wczesniej wspominalem bateria LIFEPO4 48V/20Ah juz jest w drodze do mnie. Jak ja otrzymam to niezwlocznie wezme ja do mojego labolatorium i porzadnie wytestuje :) A wyniki opublikuje na forum. Sam jestem ciekaw co te chinskie ogniwa sa warte. Wszystko okaze sie w praniu :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009   

Na świecie wszystko co litowe to chińskie - innych chyba nie ma.
Tak jak neodym do magnesów.
Też wszystko w marketach; np.: napoje u nas rozlewane - ten sam napój z jednej beki ze statku rozlewany do butli identycznych z różnymi nalepkami i potem cena dla biedniejszych po 50 gr za butlę, a dla bogatszych po 2,80zł za butlę.
Jednak jakaś sprawiedliwość - wszyscy piją to samo, a płacą jak ich stać.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

Bez przesady, sa jeszcze produkty wytworzone calkowicie poza Chinami. Raz nawet widzialem 2 obok siebie ;)
A co do napoju to nie wiem czy to taka znowu sprawiedliwosc jak ten dla biednego jest szesciokrotnie rozcienczony. Ale jak ktos nie widzi roznicy to faktycznie nie ma po co przeplacac.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

On nie jest rozcieńczany, on ma tylko inną nalepkę.
Przecież tak teraz szkolą po studiach marketingowców na kursach i to im też tłumaczą.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

na napojach samochód elektryczny nie pojedzie ;)

czekamy więc na testy baterii firmy XY :D czy jak jej tam...
 
 
rzepon 
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 25
Skąd: LUBLIN
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

Ja dostałem ofertę od www.chinatoppower.com
na dzień 28.11.2008 chcieli ode mnie 1340USD za 36V 80Ah LiFePo4
_________________
Peugeot 106 ELECTRIC
http://www.evalbum.com/1484
EL-Trans Mini-El
http://www.evalbum.com/2294
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

12V 40Ah – 1000$
12V 90Ah – 1300$
http://www.bto.pl/go/_cat...c95231593974b9b
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2009   

dzwoniłem do BTO i gadałem z 15 minut z bardzo sensownym człowiekiem... są zainteresowani współpracą. Opowiem o wszystkim na zebraniu stowarzyszenia!
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

Opis na stronie BTO wskazuje, że to są raczej baterie rozruchowe i w pojazdach elektrycznych mogą się nie sprawdzić.
Moim zdaniem stosunek parametry/cena nie jest imponujący.
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

podobno do pracy cyklicznej, a nie rozruchowe... firma ma laboratorium i będą testować. to jest pierwsza partia, cena ma spaść podobno
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

Do pojazdów EV się nadają. Do rozruchu można użyć tylko przez 6 sekund i to ograniczony prąd, a rozruszniki częst więcej biorą szczególnie zimą.
W pojazdach EV oprócz innych wad (wcześniej przedstawiałem) to ich waga jest dość duża i duża różnica napięć eksploatacyjnych (końcowe kilometry będą wleczeniem się), ale w porównaniu z kwasówkami się opłacają (chyba).
Na stronie polskiego pośrednika podają wagę tej 12V/90Ah - 6 kg, a w pdf z tej strony pisze 12 Kg; faktycznie jest raczej 12 kg.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek Kopeć Wto 06 Sty, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

Zauważyłem w internecie, że teraz te LiFePO4 są już drugiej generacji (już lepsze).
Jednak wszyscy umiejętnie unikają pokazywanie kompletu wszystkich charakterystyk temperaturowych, cykli itp..
A o cykliczności, to różne ilości podają w różnych miejscach.
Coś w tym musi być.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

Niżej przedstawiam odpowiedź z GBP Li-Pol, porównanie ich zdaniem z LiFePO4 (głównie kWh - jednostkowe):
"Dear Kopec,

We can compare the two battery models with below items:
1. LiFe batteries are not mature now; li-polymer battery technology is completely mature now.
2. LiFe batteries are only 3.2V, li-polymer batteries have higher voltage(3.7V). So same battery pack will use more cells if we use LiFe batteries.
3. Long cycle life: LiFe batteries are really have longer cycle life.
4. LiFe batteries have higher unit price.

Pls advise the order quantity so that I can check if we can supply you better price.

On the other hand, we will start Chinese New Year holiday from Jan 15th to Feb 2nd. If you need batteries, pls inform me before our holiday.

Best Regards,

Peter Lee
Sales Dept.
GBP Battery Co., Ltd"

Cena GBP Li-Pol wynosi u nich 200$ za 1 ogniwo 100Ah, a ich materiał litowy to: LiMn2O4
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group