ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kompletne systemy zasilania LIFEPO4
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009   

Te sprężarki są rzeczywiście ekologiczne, ale daleko mają do EV.
W tych sprężarkach jest kwestia sprawności energii sprężania powietrza za pomocą energii elektrycznej i kwestia sprawności rozprężania przy zamianie na ruch.
Ale sprężarkowcy nie zatruwają przechodniów i są o niebo lepsi od okropnych spalinowców.

Minimalny odpad po recyklingu akumulatorów, który potem można odpowiednio zabezpieczyć, jest tylko minimalnym odpadem.
Produkcja spalin w okropnym samochodzie spalinowym jest dalej ich produkcją trującą przechodniów, za to lekarze mają stałe zajęcie, także pielęgniarki, salowe itp..

Jednak mimo wszystko te spalinowce też są potrzebne, tak jak konie nadal są potrzebne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Sty, 2009   

http://elitepowersolution...0b5a4f2664d4b55

http://en.wikipedia.org/wiki/Rechargeable_battery
 
 
kakalia
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Sty, 2009   

Znam te baterie serii TS-LFP, jakis czas temu sprowadzalem to z HK, jedyny problem to dosc duza awaryjnosc tych baterii, na 60 sztuk 8 bylo uszkodzonych - uszkodzenie polegalo na braku znamionowego napiecia, nie przekraczalo ono 1.2-1.3V przy baterii 120AH - producent je wymienia na nowe tylko czas i koszt zwiazany z transportem trzeba juz pokryc na wlasna reke.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 07 Sty, 2009   

Podejrzewałem, że może być tego więcej (takich usterkowanych), ale to już źle o nich świadczy.
Ciekawe jak się sprawują w dalszej eksploatacji i do czego one służą (taka ilość) ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 07 Sty, 2009   

Cena z załącznika nie odbiega od innych chińskich producentów
pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 08 Sty, 2009   

Przy nagocjacjach ceny z GBP otrzymałem taki tekst:


"Dear Kopec,

Good morning!

Pls note: Currently LiFePO materials are patents of 2 companies in Canada/USA. If some battery factories want to produce LifePO4 batteries, they must buy the materials from these two companies. However, their unir price is much higher.

Now there are some chinese companies who produce cheaper LiFePO4 materials, but they have no patents. So this is illegal. Therefore, LiFePO4 batteries produced by the battery factories are also illegal. When you import these illegal batteries into Europe, then you obey your law. This will be a very big trouble for you in the future. You may consult other battery factories in Europe.

Because of above reason, so we do not produce LiFePO4 batteries. Real LiFePO4 batteries are much higer than our LiMN batteries.

Best Regards,

Peter"
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 09 Sty, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Przy nagocjacjach ceny z GBP otrzymałem taki tekst...

Przepraszam, ale nie zrozumiałem od kogo dostałeś ten tekst. Od przedstawiciela GBP?
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 09 Sty, 2009   

Tak od GBP:

"Sales Dept.
GBP Battery Co., Ltd"

Chciałem uzyskać niższą cenę na ich akumulatoryLi-Pol, żeby była niższa od LiFePO4.
A wcześniejszy list też był od GBP.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lut, 2009   

Mam pytanie bo takie akumulatory LifePO4 używa się do silników z Ebay wplecionych w koło rowerowe. Więc czy takie akumulatorki nadadzą się do e-scootera z silnikiem 1000w 48 v?? Albo do silnika od widlaka 2kw??
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lut, 2009   

Jesli pieniadze to nie problem to LIFEPO4 to jest to na co wszyscy czekaja(az stanieje). Mowie tu o LIFEPO4/A123 na dzien dzisiejszy. Jesli nie A123 to mozna wybierac pomiedzy LIFEPO4(!!!) a li-po dalej li-ion, ogniwa wodorkowe, kadmowe, zelowe, kwasowe w mniej wiecej takiej kolejnosci.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lut, 2009   

Ale mi chodzi o LifePO4 take z ebay wiec chinszczyzna wiem ze pozniej traca na pojemnosci ale nadadzą się do e-scootera z silnikiem 1000w 48 v?? Albo do silnika od widlaka 2kw??
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Do rafx205

Jak dobierzesz pojemnośc i napięcie akumulatora złożonego z ogniw LiFepo4 aby nie przekroczyc nominalnego prądu rozładowania ogniwa to możesz podlączyc silnik elektryczny jaki spełnia te warunki prądowe i napięciowe.
Akumulatory chińskie LiFePo4 są to akumulatory nie do wyładowywania dużym prądem nominalnym przeważnie nie więcej niż 2C także jak masz akku złożone z akumulatorów o pojemności 10Ah to dysponujesz prądem rozładowania do 20A .Przy mocy 1000W musisz dysponowac napięciem 48V aby zachowac parametry pracy ogniwa.
Akumulatory A123 można wyładowywac dużym prądem i szybko ładowac ale jest to kwestia ceny ogniwa.Ja w modelach wyciągam z nich prądy do 65A i maja bardzo płaska charakterystykę wyładowania o niebo lepszą od Lipoli
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Coz, mysle ze takie podsumowanie bedze najlepsze:
A213: oprocz modelarzy, gdzie nie sa potrzebane za duze pakiety, nikogo z EV na razie na nie nie stac Polsce. Mysle ze sa bezkonkurencyjne, ale ta cena...
Li-pol (li-ion)- cholernie drogie nadal , ale ile pradu w nie wladujesz i jak duzo chwilowo z nich nie ciagniesz to wynik bedzie w okolichach 1:1 (wlozyc/wyjac) :)
zele/kwasowe- w dniach dzisiejszych najlepsze wyniki w stosunku zasieg/cena, choc w zalozeniu krotkoterminowym, tak mysle.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

na jednej stronce modelarskiej jest regulator zrobiony na atmega8 jest tam płytka w eagle i plik hex można do testów sprubowac na tym odpalic załączam schemat w PDFe

http://www.jetcontrol.de/Bastelstube/Monster.htm

Na ebayu chinole sprzedają akku LiFePo4 a to jest ich stronka w necie

http://www.ieehoo.com/cpzx/index.asp ale ceny wymiataja po ostatnich skokach walutowych
płatnośc można zrobic przez paypal.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 22 Lut, 2009   

MOże ceny spadną są już nowsze generacje aku na bazie silikonu
3min ładowanie 80%
15 min pełne

pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group