ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Obliczenia energetyczne
Autor Wiadomość
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sty, 2009   

W 106 są akumulatory NiCd odporne na mrozy.
Sprawność cyklu ładowania NiCd średnio 66%
Sprawność ładowania Pb, Li ponad 90%

Ile pali na godzinę to ogrzewanie w 106?

Fajny ten mały samochodzik, ale trochę mały zasięg, używasz go często?

Ja też ogrzewam samochód przed jazdą (ogrzewany garaż), ale zanim zacznie działać
ogrzewanie z silnika (klika minut) robi się zimno, więc dla mnie 2kW to chyba mało
na te mrozy.

Kolega np. nie włącza ogrzewania dopóki silnik się na zagrzej, bo twierdzi że wtedy szybciej
wyłączy się ssanie i mniej zużywa paliwa, jak kto woli, za wygodę trzeba płacić.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009   

Rzepon:
Jak mnożę nap. x pojemność aku., to liczę posiadaną energię.
Jak piszę o pomiarach (wynika z moich tekstów), to piszę o odczycie z licznika energii domowego przed samochodem podczas ładowania (licznik domowy i llicznik w samochodzie odczyuty się pokrywają - podwójny pomiar).

Ja mam do ogrzewania do 2 kW i przy zmarzniętym aucie, jak dłużej postoi na tych mrozach obok spalinowców (co ze mną się spotykają w danym momencie), to ja szybciej odjeżdżam od nich po włączeniu naszych ogrzewań, bo musi coś być widać przez szyby.

W BUICKU REGAL mam grzałki 4 kW, auto duże, ale o wiele szybciej się nagrzewa i dość szybko trzeba zmniejszać to ogrzewanie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009   

Teraz przejadę nawet 700 km, bo już mam w akumulatorach 400Ah / 77,7V (nominały).

Przy akumulatorach np.: kwasowych trzeba pamiętać, że ile energii aku. odda, to tyle samo pobierze + sprawność prostownika; wynika to ze sprawności pojemnoścowej akumulatorów (charakterystyki).
Czyli, jak przejechałem na jednym ładowaniu powoli max. 170 km na kwasowych, to musiałem je ładować przez 12 godz, jak jechałem po mmieście i przejechałem 100 km (do rozładowania całkowitego), to ładowałem je do pełna tylko 8 godzin, a jak dałem kitę i starczyło mi energii na tylko 30 km, albo przy mrozie 25 st.C zasięg miejski wyszedł ok. 30 km, to do pełnego naładowania potrzeba tylko do 3,5 godz.
Oczywiście wszystko tym samym prostownikiem i takie same ustawienia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rzepon 
początkujący


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 25
Skąd: LUBLIN
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Ogrzewanie w moim 106 jest na benzyne webasto termotop zc/b 5kw pali od 0,3 do 0,5l /h , Zasięg jest na fabrycznym poziomie , akumulatory są oryginalne z 1999r aktualny przebieg auta i akumulatorów to 30600km z tego ja zrobiłem 8000km prze ostatnie 13miesięcy. Jeżdże tym sprzętem cały czas używany jest u mnie jako normalne auto ze świadomością by nie wybierać się nim dalej niż mi akumulatory pozwalają, ładowań w trasie nie robię ale dwa razy maiłem już okazję :D
_________________
Peugeot 106 ELECTRIC
http://www.evalbum.com/1484
EL-Trans Mini-El
http://www.evalbum.com/2294
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Fajny ten 106, praktycznie nominalny zasięg na 10 letnich aku.
Aku. Pb dobrze jak wytrzymują 4 lata w EV.
Tylko zużycie energii duże 19kW – 100km.
W najlepszym wypadku wychodzi 4gr/km.
Gdzie go kupiłeś?
Jeśli też mogę zapytać ile takie cacko kosztuje?
(jeśli można na forum, albo na mail)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Dzisiaj otworzyłem fakturę za energię elektryczną.
Okazało się, że jednak przez ponad pół roku cena kWh w taryfie nocnej wzrosła.

Teraz u mnie koszt jazdy samochodem EV bez popisów wynosi dwa i pół grosza za 1 km (2,5 gr / 1 km).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

A co z akcyzą?
Akcyza na paliwo to połowa ceny, jeśli będzie dużo EV zostanie wprowadzona na prąd do EV.
Porównajmy dwa ekonomiczne przykłady gdy zamienimy akcyzy.
VW Lupo 3L pali 3 litry więc 9gr /1km, bez akcyzy 4,5gr/ 1km.
Toyota EV 2,5g / 1km, z akcyzą 5gr /1km
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Tymczasem licznik jest jeden.
A potem już będzie elektrownia wiatrowa i 1 km będzie kosztował 0,-zł.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Slawek napisał/a:
A co z akcyzą?
Akcyza na paliwo to połowa ceny, jeśli będzie dużo EV zostanie wprowadzona na prąd do EV.

Olej opałowy jest barwiony, a jak odróżnisz prąd do EV od tego do oświetlania?
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Adam Wysokiński napisał/a:
Olej opałowy jest barwiony, a jak odróżnisz prąd do EV od tego do oświetlania?

Nie trzeba odróżniać.
Wystarczy właścicieli pojazdów EV obciążyć ryczałtową akcyzą wyrównawczą liczoną od mocy silnika.
Policzmy przykładowo:
-przeciętny samochód osobowy pali 8l/100km
-przeciętny roczny przebieg to 15000 km
to nam daje 1200 litrów benzyny rocznie
średnia cena benzyny za zeszły rok to 4.10 zł a więc na benzynę wydano 4920 zł
akcyza stanowi 50% ceny na stacji czyli 2460 zł
-gdyby zastąpić silnik benzynowy elektrycznym, to silnik ten powinien mieć moc około 20 KW
co oznacza, że:
aby państwo (i wszyscy normalni obywatele) nie było stratne, wystarczy właścicieli pojazdów elektrycznych obciążyć dodatkową, obowiązkową opłatą roczną (wymaganą i egzekwowaną przez Policję na równi z dowodem rejestracyjnym i OC) w wysokości 123zł od każdego KW mocy silnika.
Proste?
Projekt stosownego rozporządzenia jest już o ile wiem złożony w Ministerstwie Komunikacji przez klub poselski PiS. Jeżeli nie zaprotestuje rząd (a niby czemu miałby protestować), to i Pan Prezydent na pewno go podpisze.

O ile wiem, jest też alternatywny projekt złożony przez PSL (we współpracy z SEP), który zamiast dodatkowej opłaty, nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek ładowania akumulatorów pojazdu jedynie w wyznaczonych stacjach energetycznych gdzie prąd jest sprzedawany z odpowiednią akcyzą (podobnie jak to jest z CNG). Fakt ładowania na stacji ma być potwierdzony w specjalnej książce ładowania akumulatorów, wraz z odnotowaniem stanu licznika (żeby nie można było doładować w domu) a gniazdko ładowania ma być każdorazowo plombowane na koszt ładującego przez pracownika stacji.
Z tego obowiązku mają być oczywiście zwolnieni jedynie rolnicy.
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Tekst powyżej, to oczywiście sarkastyczny żart z mojej strony.
Ale w naszym kraju dużo głupot jest możliwych, więc i taka może przejść.
Zwłaszcza, jak się politycy i urzędnicy zorientują, że są lukratywne stanowiska do obsadzenia i spore pieniądze do wzięcia :razz:
Mam nadzieję, że żada osoba należąca do powyższej kategorii nie czyta naszego forum, bo się może okazać, że komuś podsunąłem gotowe rozwiązanie. No, ale gdyby jednak ktoś taki to przeczytał, to ja bardzo proszę o skromne stanowisko w Zarządzie Krajowej Rady do spraw Pojazdów Elektrycznych (z pensją powiedzmy 30tys miesięcznie?) :oops:
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Tu nie tyle chodzi o kilka dobrze platnych stanowisk, co o ogromne wplywy do budzetu. W kilka godzin od pomyslu akcyzy mamy juz, jak tu siedzimy w sumie w kilkanascie osob, gotowy projekt realizacji ustawy. Co dopiero jak usiadzie kilskuset "ekspertow". Jesli zniknely by dzis pieniadze z akcyzy za paliwo to ta luke w budzecia trza by wypelnic. A moze "czarna skrzynka doladowan EV", bez ktorej nieshomologuje sie pojazdu? Obejsc sie napewno da wszystko ale nie bedzie juz to legalne. Bimber tez dzis ludzie pedza.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Czyli raczej wcześniej będzie akcyza dla EV, niż:
darmowe parking, możliwość jazy po pasach dla autobusów, gniazdka do ładowania itp.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Oj nie kraczcie Panowie, chociaż w tym czarnowidztwie jest sporo racji. Przypuszczam, że gdyby rzecznik praw obywatelskich zaskarżył przepisy akcyzowe do Trybunału Konstytucyjnego jako przeczące równości obywateli wobec prawa, sprawy potoczyłyby się w tym kierunku. Bo jak to tak, że kilka lub kilkadziesiąt samochodów w Polsce bezkarnie unika akcyzy...
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

NocnyPtak napisał/a:

-przeciętny samochód osobowy pali 8l/100km
na benzynę wydano 4920 zł
akcyza stanowi 50% ceny na stacji czyli 2460 zł


Nom i tu jest rzeczywiście problem. Czyli wystarczy, że kupię sobie samochód który pali 4 l/100km i za samą cenę akcyzy prądu mam paliwko na cały rok, nie mówiąc o kosztach samego prądu. A co by było jakby jeszcze do mało palącego samochodu zamontować instalację gazową? Ekologiczny byłby całkowitą stratą kasy, a biorąc pod uwagę małe zainteresowanie ekologią w naszym kraju i ograniczony zasięg pojazdów elektrycznych w stosunku do spalinowych i szybkość "tankowania" spalinowców i elektrycznych, to te zyski z pojazdów elektrycznych łagodnie mówiąc nie byłyby duże ;) .

NocnyPtak napisał/a:
O ile wiem, jest też alternatywny projekt złożony przez PSL (we współpracy z SEP), który zamiast dodatkowej opłaty, nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek ładowania akumulatorów pojazdu jedynie w wyznaczonych stacjach energetycznych gdzie prąd jest sprzedawany z odpowiednią akcyzą (podobnie jak to jest z CNG). Fakt ładowania na stacji ma być potwierdzony w specjalnej książce ładowania akumulatorów, wraz z odnotowaniem stanu licznika (żeby nie można było doładować w domu) a gniazdko ładowania ma być każdorazowo plombowane na koszt ładującego przez pracownika stacji.
Z tego obowiązku mają być oczywiście zwolnieni jedynie rolnicy.


Czyli jak samochód EV postoi z miesiąc w garaży na mrozie i akumy się wyładują to mam na specjalną stację pchać ?! Poza tym jakoś nie widzi mi się chodzenie z książeczką i proszenie się za każdym razem by podbili, a jeżeli wszyscy nagle przerzucili by się na EV, to jakie musiałyby być do tego kolejki... Nie mówiąc o mandatach za zapomnienie książeczki z pieczątką przy kontroli drogowej. Chyba lepszy już pomysł z tą płatną z góry akcyzą ;) . Hehe i na co tu komu jeździć ekologicznie-nieekonomicznie. Powinno się raczej o jakiś dopłatach do EV pomyśleć, a nie o nowych opłatach...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group