|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Obliczenia energetyczne |
Autor |
Wiadomość |
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009
|
|
|
W 106 są akumulatory NiCd odporne na mrozy.
Sprawność cyklu ładowania NiCd średnio 66%
Sprawność ładowania Pb, Li ponad 90%
Ile pali na godzinę to ogrzewanie w 106?
Fajny ten mały samochodzik, ale trochę mały zasięg, używasz go często?
Ja też ogrzewam samochód przed jazdą (ogrzewany garaż), ale zanim zacznie działać
ogrzewanie z silnika (klika minut) robi się zimno, więc dla mnie 2kW to chyba mało
na te mrozy.
Kolega np. nie włącza ogrzewania dopóki silnik się na zagrzej, bo twierdzi że wtedy szybciej
wyłączy się ssanie i mniej zużywa paliwa, jak kto woli, za wygodę trzeba płacić. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009
|
|
|
Rzepon:
Jak mnożę nap. x pojemność aku., to liczę posiadaną energię.
Jak piszę o pomiarach (wynika z moich tekstów), to piszę o odczycie z licznika energii domowego przed samochodem podczas ładowania (licznik domowy i llicznik w samochodzie odczyuty się pokrywają - podwójny pomiar).
Ja mam do ogrzewania do 2 kW i przy zmarzniętym aucie, jak dłużej postoi na tych mrozach obok spalinowców (co ze mną się spotykają w danym momencie), to ja szybciej odjeżdżam od nich po włączeniu naszych ogrzewań, bo musi coś być widać przez szyby.
W BUICKU REGAL mam grzałki 4 kW, auto duże, ale o wiele szybciej się nagrzewa i dość szybko trzeba zmniejszać to ogrzewanie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2009
|
|
|
Teraz przejadę nawet 700 km, bo już mam w akumulatorach 400Ah / 77,7V (nominały).
Przy akumulatorach np.: kwasowych trzeba pamiętać, że ile energii aku. odda, to tyle samo pobierze + sprawność prostownika; wynika to ze sprawności pojemnoścowej akumulatorów (charakterystyki).
Czyli, jak przejechałem na jednym ładowaniu powoli max. 170 km na kwasowych, to musiałem je ładować przez 12 godz, jak jechałem po mmieście i przejechałem 100 km (do rozładowania całkowitego), to ładowałem je do pełna tylko 8 godzin, a jak dałem kitę i starczyło mi energii na tylko 30 km, albo przy mrozie 25 st.C zasięg miejski wyszedł ok. 30 km, to do pełnego naładowania potrzeba tylko do 3,5 godz.
Oczywiście wszystko tym samym prostownikiem i takie same ustawienia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rzepon
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 25 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Ogrzewanie w moim 106 jest na benzyne webasto termotop zc/b 5kw pali od 0,3 do 0,5l /h , Zasięg jest na fabrycznym poziomie , akumulatory są oryginalne z 1999r aktualny przebieg auta i akumulatorów to 30600km z tego ja zrobiłem 8000km prze ostatnie 13miesięcy. Jeżdże tym sprzętem cały czas używany jest u mnie jako normalne auto ze świadomością by nie wybierać się nim dalej niż mi akumulatory pozwalają, ładowań w trasie nie robię ale dwa razy maiłem już okazję |
_________________ Peugeot 106 ELECTRIC
http://www.evalbum.com/1484
EL-Trans Mini-El
http://www.evalbum.com/2294 |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Fajny ten 106, praktycznie nominalny zasięg na 10 letnich aku.
Aku. Pb dobrze jak wytrzymują 4 lata w EV.
Tylko zużycie energii duże 19kW – 100km.
W najlepszym wypadku wychodzi 4gr/km.
Gdzie go kupiłeś?
Jeśli też mogę zapytać ile takie cacko kosztuje?
(jeśli można na forum, albo na mail) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Dzisiaj otworzyłem fakturę za energię elektryczną.
Okazało się, że jednak przez ponad pół roku cena kWh w taryfie nocnej wzrosła.
Teraz u mnie koszt jazdy samochodem EV bez popisów wynosi dwa i pół grosza za 1 km (2,5 gr / 1 km). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
A co z akcyzą?
Akcyza na paliwo to połowa ceny, jeśli będzie dużo EV zostanie wprowadzona na prąd do EV.
Porównajmy dwa ekonomiczne przykłady gdy zamienimy akcyzy.
VW Lupo 3L pali 3 litry więc 9gr /1km, bez akcyzy 4,5gr/ 1km.
Toyota EV 2,5g / 1km, z akcyzą 5gr /1km |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Tymczasem licznik jest jeden.
A potem już będzie elektrownia wiatrowa i 1 km będzie kosztował 0,-zł. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Slawek napisał/a: | A co z akcyzą?
Akcyza na paliwo to połowa ceny, jeśli będzie dużo EV zostanie wprowadzona na prąd do EV. |
Olej opałowy jest barwiony, a jak odróżnisz prąd do EV od tego do oświetlania? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Olej opałowy jest barwiony, a jak odróżnisz prąd do EV od tego do oświetlania? |
Nie trzeba odróżniać.
Wystarczy właścicieli pojazdów EV obciążyć ryczałtową akcyzą wyrównawczą liczoną od mocy silnika.
Policzmy przykładowo:
-przeciętny samochód osobowy pali 8l/100km
-przeciętny roczny przebieg to 15000 km
to nam daje 1200 litrów benzyny rocznie
średnia cena benzyny za zeszły rok to 4.10 zł a więc na benzynę wydano 4920 zł
akcyza stanowi 50% ceny na stacji czyli 2460 zł
-gdyby zastąpić silnik benzynowy elektrycznym, to silnik ten powinien mieć moc około 20 KW
co oznacza, że:
aby państwo (i wszyscy normalni obywatele) nie było stratne, wystarczy właścicieli pojazdów elektrycznych obciążyć dodatkową, obowiązkową opłatą roczną (wymaganą i egzekwowaną przez Policję na równi z dowodem rejestracyjnym i OC) w wysokości 123zł od każdego KW mocy silnika.
Proste?
Projekt stosownego rozporządzenia jest już o ile wiem złożony w Ministerstwie Komunikacji przez klub poselski PiS. Jeżeli nie zaprotestuje rząd (a niby czemu miałby protestować), to i Pan Prezydent na pewno go podpisze.
O ile wiem, jest też alternatywny projekt złożony przez PSL (we współpracy z SEP), który zamiast dodatkowej opłaty, nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek ładowania akumulatorów pojazdu jedynie w wyznaczonych stacjach energetycznych gdzie prąd jest sprzedawany z odpowiednią akcyzą (podobnie jak to jest z CNG). Fakt ładowania na stacji ma być potwierdzony w specjalnej książce ładowania akumulatorów, wraz z odnotowaniem stanu licznika (żeby nie można było doładować w domu) a gniazdko ładowania ma być każdorazowo plombowane na koszt ładującego przez pracownika stacji.
Z tego obowiązku mają być oczywiście zwolnieni jedynie rolnicy. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2009
|
|
|
Tekst powyżej, to oczywiście sarkastyczny żart z mojej strony.
Ale w naszym kraju dużo głupot jest możliwych, więc i taka może przejść.
Zwłaszcza, jak się politycy i urzędnicy zorientują, że są lukratywne stanowiska do obsadzenia i spore pieniądze do wzięcia
Mam nadzieję, że żada osoba należąca do powyższej kategorii nie czyta naszego forum, bo się może okazać, że komuś podsunąłem gotowe rozwiązanie. No, ale gdyby jednak ktoś taki to przeczytał, to ja bardzo proszę o skromne stanowisko w Zarządzie Krajowej Rady do spraw Pojazdów Elektrycznych (z pensją powiedzmy 30tys miesięcznie?) |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Tu nie tyle chodzi o kilka dobrze platnych stanowisk, co o ogromne wplywy do budzetu. W kilka godzin od pomyslu akcyzy mamy juz, jak tu siedzimy w sumie w kilkanascie osob, gotowy projekt realizacji ustawy. Co dopiero jak usiadzie kilskuset "ekspertow". Jesli zniknely by dzis pieniadze z akcyzy za paliwo to ta luke w budzecia trza by wypelnic. A moze "czarna skrzynka doladowan EV", bez ktorej nieshomologuje sie pojazdu? Obejsc sie napewno da wszystko ale nie bedzie juz to legalne. Bimber tez dzis ludzie pedza. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Czyli raczej wcześniej będzie akcyza dla EV, niż:
darmowe parking, możliwość jazy po pasach dla autobusów, gniazdka do ładowania itp. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Oj nie kraczcie Panowie, chociaż w tym czarnowidztwie jest sporo racji. Przypuszczam, że gdyby rzecznik praw obywatelskich zaskarżył przepisy akcyzowe do Trybunału Konstytucyjnego jako przeczące równości obywateli wobec prawa, sprawy potoczyłyby się w tym kierunku. Bo jak to tak, że kilka lub kilkadziesiąt samochodów w Polsce bezkarnie unika akcyzy... |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
NocnyPtak napisał/a: |
-przeciętny samochód osobowy pali 8l/100km
na benzynę wydano 4920 zł
akcyza stanowi 50% ceny na stacji czyli 2460 zł
|
Nom i tu jest rzeczywiście problem. Czyli wystarczy, że kupię sobie samochód który pali 4 l/100km i za samą cenę akcyzy prądu mam paliwko na cały rok, nie mówiąc o kosztach samego prądu. A co by było jakby jeszcze do mało palącego samochodu zamontować instalację gazową? Ekologiczny byłby całkowitą stratą kasy, a biorąc pod uwagę małe zainteresowanie ekologią w naszym kraju i ograniczony zasięg pojazdów elektrycznych w stosunku do spalinowych i szybkość "tankowania" spalinowców i elektrycznych, to te zyski z pojazdów elektrycznych łagodnie mówiąc nie byłyby duże .
NocnyPtak napisał/a: | O ile wiem, jest też alternatywny projekt złożony przez PSL (we współpracy z SEP), który zamiast dodatkowej opłaty, nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek ładowania akumulatorów pojazdu jedynie w wyznaczonych stacjach energetycznych gdzie prąd jest sprzedawany z odpowiednią akcyzą (podobnie jak to jest z CNG). Fakt ładowania na stacji ma być potwierdzony w specjalnej książce ładowania akumulatorów, wraz z odnotowaniem stanu licznika (żeby nie można było doładować w domu) a gniazdko ładowania ma być każdorazowo plombowane na koszt ładującego przez pracownika stacji.
Z tego obowiązku mają być oczywiście zwolnieni jedynie rolnicy. |
Czyli jak samochód EV postoi z miesiąc w garaży na mrozie i akumy się wyładują to mam na specjalną stację pchać ?! Poza tym jakoś nie widzi mi się chodzenie z książeczką i proszenie się za każdym razem by podbili, a jeżeli wszyscy nagle przerzucili by się na EV, to jakie musiałyby być do tego kolejki... Nie mówiąc o mandatach za zapomnienie książeczki z pieczątką przy kontroli drogowej. Chyba lepszy już pomysł z tą płatną z góry akcyzą . Hehe i na co tu komu jeździć ekologicznie-nieekonomicznie. Powinno się raczej o jakiś dopłatach do EV pomyśleć, a nie o nowych opłatach... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|