ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Obliczenia energetyczne
Autor Wiadomość
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Wplywy do budzetu z akcyzy tylko za benzyne i olej napedowy w roku 2008 byly szacowane na ponad 22 mld zl.

Natanoj napisał/a:

Czyli jak samochód EV postoi z miesiąc w garaży na mrozie i akumy się wyładują to mam na specjalną stację pchać ?! Poza tym jakoś nie widzi mi się chodzenie z książeczką i proszenie się za każdym razem by podbili, a jeżeli wszyscy nagle przerzucili by się na EV, to jakie musiałyby być do tego kolejki... Nie mówiąc o mandatach za zapomnienie książeczki z pieczątką przy kontroli drogowej. Chyba lepszy już pomysł z tą płatną z góry akcyzą ;) . Hehe i na co tu komu jeździć ekologicznie-nieekonomicznie. Powinno się raczej o jakiś dopłatach do EV pomyśleć, a nie o nowych opłatach...

Ja dzis biegam z karta platnicza na zakupy i nie placze ze mi musza ja "podsteplowac" w sklepie. JAk jedziesz samochodem to masz dowod os. prawo jazdy i kwity z OC i nikt nie narzeka. Ot dodatkowa ksiazeczka choc oczywiscie to byl zapewne prosty w swej konstrukcji pomysl z nia. Wystarczy ze w kazdym aucie bedzie rejestrator ladowania i juz mozesz zaladowac w kazdym miejscu, a akcyza to potem ;) Spokojnie da sie opodatkowac EV, pytanie tylko ile beda w stanie wyciagnac z tego pieniedzy. Bo nawet dla kilku tys. samochodow EV gra ne bedzie warta swieczki. Wiec my chyba mozemy jeszcze spac spokojnie
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

W cywilizowanych krajach nie dość, że nie nakłada się dodatkowych podatków to są dodatkowe ulgi dla EV.
Taki pomysł jest zbyt kuriozalny nawet jak na polskie realia.
Mam nadzieję, że wtedy SUPE będzie miało co robić.

Unia nakłada na nas obowiązek zmniejszania emisji co2, rządzący mogą to wykorzystać.
A jedyną inwestycją bedzie nie wtrącanie się.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Rząd jest nasz i powinien nam pomóc, bo inaczej nie zarobimy na kary do Unii.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Rzad jest nasz bo i my go wybralismy. Nie pisze o obecnym czy przyszlym rzadzie, tak jak i w tym watku nie pisze o latach obecnych jak i kilku-nastu przyszlych. Jak juz pisalem nikt dla kilku tys. samochodow ustaw pisac nie bedzie. Co innego gdy sprawa bedzie rozchodzic sie o 1/10 wplywow budzetowych.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu – 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%

Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (11,8g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (22,4g CO2/km)

Dobrze to policzyłem?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Niedokładnie, bo będzie "zero".
Węgiel i inne paliwa w elektrociepłownii trzeba spalać ekologicznie z filtrami i pakować te odpady kominowe pod ziemię, gdzie sa potrzebne.
Jest już opracowany cały cykl technologiczny (zgodnie z wypowiedziami w TV prof. Ryszarda Kozłowskiego z Politechniki Krakowskiej) takich elektrociepłownii z tym odwęglaniem czysto ekologicznym, a ten facet mówi zawsze prawdę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Slawek napisał/a:
Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu – 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%

Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (11,8g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (22,4g CO2/km)

Dobrze to policzyłem?


Imo zabraklo u Ciebie jednego zera. w CO2/km
Dodajmy ze norma dla obecnych spalinowych to 120-140g/km
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Przestańcie liczyć ten prąd z węgla.
Wiem, że w polsce prąd jest w większości tak produkowany.
Przez tak prowadzone rozmowy ludzie wbiją sobie do głowy, że inaczej się nie da.

Najważniejsze jest to,że samochód elektryczny jeżeli nie ma zerowej emisji co2 (przez ten węgiel), to może mieć zerową emisję.

Pojazd spalający paliwo zawsze będzie wydzielać mniej lub bardziej trujące spaliny.

Należy więc dążyć do pozyskiwania energii elektrycznej z ekologicznych źródeł.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Sty, 2009   

Rzeczywiście coś mi nie pasowało poprawiam:
Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu - 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%

Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (118g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (224g CO2/km)

Dodajmy ze norma dla obecnych spalinowych to 120-140g/km

EV emituje podobną ilość co2 co spalinowy?

EV mniej zanieczyszcza środowisko, ale efekt cieplarniany jest podobny.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Sty, 2009   

Ja piszę, że w elektrociepłownii (najlepiej stare kopalnie) CO2 ekologicznie daje się pod ziemię i do przeróbki, a tu zawzięcie analiza o efekcie cieplarnianym.

Jak nie kijem go to pałą.

Pewnie ci amerykańscy naukowcy i obywatele (zachodnioeuropejscy też) sobie wymyślili, że tylko EV jest ekologiczny. Tam nawet nie wypada inaczej myśleć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Sty, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja piszę, że w elektrociepłownii (najlepiej stare kopalnie) CO2 ekologicznie daje się pod ziemię i do przeróbki, a tu zawzięcie analiza o efekcie cieplarnianym.

Jak nie kijem go to pałą.

Pewnie ci amerykańscy naukowcy i obywatele (zachodnioeuropejscy też) sobie wymyślili, że tylko EV jest ekologiczny. Tam nawet nie wypada inaczej myśleć.



Nie słyszałem o przeróbce CO2, lub jego magazynowaniu w kopalni.
CO2 z tego co wiem pochłania tylko las, drzewa itp.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009   

Nawet coś wczoraj o tym było w Discovery Science program Ekopolis.
Trzeba częściej oglądać TVTRWAM lub słuchać RadiaMaryja, tam często mówi prof. Ryszard Kozłowski z Politechniki Krakowskiej, albo trzeba poszukać na jego temat w internecie - ciekawe rzeczy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jacenty
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sty, 2009   

Nie zaglądałem tu przez chwilę a tu taka dyskusja.
Z uwgi na odrobinę mojej wiedzy praktycznej to muszę się z niektórymi tezami nie zgodzić.
1. sprawność spalania paliwa w elektrowni i silniku to tak;
Elektownia ; ogólna sprawność elektryczna elektrowni (stosunek energi pozyskanej ze spalania paliwa do wytworzonej energii elektr.)to przezdział 35-33 % (zależne od typu kotła ,turbin ,generatorów).
Silnik spalinowy to 23-30 % ( od starych silników benzynowych do nowoczesnych tutbo- diesli).
Róznica sprawności wynosząca średnio 5-7 %( przyjołem wyższe wartości z przedziału dla silników spalinowych ) przeliczona na uzysk energi (mechanicznej lub elektrycznej) to elektrownia pozyskuje o 15-21 % więcej energii elektrycznej niż samochód mechanicznej.
( Tu nieco uprościłem ,ale błąd jest pomijalny).
Uwględniając straty na przesyle rozdziale energi , jej przekształcaniu i sprawności akumulatora oraz silnika ,to wychodi na to samo, no może nieznacznie z zyskiem dla EV.
Tu możliwa jest różnica ok 10-15% max. Nie zakładam ogrzewania EV .
Zyskiem jest ciepło odpadowe procesu,ale nie do końca .
W elektrowni prowadzącej obieg turbin dla max sprawności elektrycznej mamy ogromne ilości ciepła odpadowego (nawet do 40% ciepła pozyskanego ze spalania) , ale o temp czynnika 32-35 st celsjusza.(niestety) . To ciepło jest bezużyteczne do ogrzewania i najczęściej jest odprowadzane do otoczenia na ogromnych chłodniach kominowych.
Można uzyskać ciepło o wyższej temp (w elektrociepłowniach ) poprzez upust pary o wyzszej temp z pośrednich stopni turbiny i uzyskaś parę o temp, 130-105 st i ogrzewać przez wymienniki osiedla mieszkaniowe.Elektrociepłownia przestawiona na taką pracę ma jednak niższą sprawność elektryczną 28-32 % , czyli podobną jak nowoczesne silniki.
To tyle w tematach energetycznych.
2.Ale nurtuje nas pytanie potwierdzone praktyką: skąd jazda na prądzie jest tańsza?
Zysk bierze się z urzedowych cen energi pozyskanych ze spalania taniego paliwa jak węgiel brunatny i nioe okładania energii zbyt wysoką akcyzą .
Ponad to duża oszczedność bierze sie z techniki jazdy (prędkość , przyspieszanie i strategia jazdy) wymuszona stosowanym napedem elektrycznym,
To takie nie doceniane źródło oszczędności. :neutral:
Prócz tego realne oszczędnosci widać przy jeździe na niskiej mocy silnika (korki, ruch miejski) gdzie efektywna sprawność nie dociążonego silnika spalinowego może oscylować na poziomie 10-15 %. Tu jednak można zaradzić wstawiając silniki o odpowiednio małej mocy. W tym przypadku przyspieszenia i prędkość max nie będą jednak rewelacyjne ( jak lubi wiekszość kierowców).
Podsumowując : spalanie drogiego paliwa jak LPG w elektrowni celem uzyskania energi i napedu EV nie rodzi takich dużych oszczędności ,aby było opłacalne .
Całyu zysk jazdy EV bierzesie z niskich cen energi el. ,pozyskiwanych z taniego paliwa.
Nie uwzględniłem tu jakiś emisji CO2 , bo dla mnie to czysta demagogia ( przepraszam za osobistą opinie).
No teraz to mnie zlinczują . :wink:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009   

Znowu to samo.
Silnik saplinowy w aucie ma jakąś sprawność, ale jeśli on będzie pracował na optymalnych obrotach i przy optymalnym obciążeniu.
W elektrociepłowni są zapewnione optymalne warunki.
Spalinowiec pracuje najczęściej w w wrunkach nieoptymalnych, przykład korek, gdzie się jedzie 1 godzinę na odległość 1 km i spali minimum 2,5 litra.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sty, 2009   

Kolego Jacynty.

Zakładając że elektrownia pracuje na max sprawności to jaki procent ciepła odpadowego można wykorzystać do ogrzewania mieszkań?

Jakie są straty na przesyle energii elektrycznej procentowo?

Pytam tylko teoretycznie bo energie elektryczną produkuje się z przecież z wiatraków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group