ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Który silnik wybrać - Nine Continent
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

Jasne, że 250-tka jest szybsza. Ale nie pojedziesz po lesie, po parku, po ścieżkach rowerowych albo po chodniku w mieście czy w terenie po wertepach. Jeszcze szybciej niż 250-tką pojedziesz Lotusem w formule 1, ale to już tylko po torze. Co kto lubi. Ebajkiem wjedziesz dosłownie wszędzie, choć niekoniecznie najszybciej
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

Tylko żeby jeździć 250-tką to trzeba najpierw zdać prawo jazdy, a do roweru jeden z drugim pozakłada sobie silnik, którym jedzie grubo ponad 50km/h i potem robi sobie krzywdę na pierwszym lepszym zakręcie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

robos napisał/a:
Tylko żeby jeździć 250-tką to trzeba najpierw zdać prawo jazdy, a do roweru jeden z drugim pozakłada sobie silnik, którym jedzie grubo ponad 50km/h i potem robi sobie krzywdę na pierwszym lepszym zakręcie.


O tym wiele ludzi zapomina! Ale tak naprawdę to średniemu ebajkowi z forum bliżej do mocnego skutera niż 250ki. nie mówię o falconach i sabvotonach 150A.

A co do palenia gumy to można i na 2000W ale nie możesz siedzieć na siodełku :P
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

robos, Sprawa wygląda inaczej.
Naprawdę mocnego ebajka nie da się kupić. Nikt go też nie zbuduje "za Ciebie".
Należy go samodzielnie poskładać własnymi rękoma.
A to powoduje (a przynajmniej w to wierzę), że 95% potencjalnych narwańców odpada na przedbiegach bo nie mają ani wiedzy ani możliwości zdobycia mocniejszej maszyny niż 350W Bosha z rowerowego (którego i tak nie kupią, bo po co). Dzięki temu na co mocniejszych ebajkach jeżdżą (jeszcze?) w miarę normalni (myślący) ludkowie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

Ja pomykam na 10x6 wyłącznie po asfalcie i dla mnie koło 26" na oponie ledwo 2" jest już kompletnie bleeee, jak miałem 26x1,25" (co dawało realnie 24,6") było duuuużo lepiej i max 63km/h więc z 24x2,3-2,5 będzie idealnie bo na takiej oponce 1,25 to się tak ciężkim rowerem nie da jeździć (26kg).
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

tas, jak by nie patrzeć to z roku na rok moc e-bików rośnie. Jak kiedyś ktoś zaczynał od 250W-500W, to teraz zaczyna od 1500W. Części się robią coraz tańsze i bardziej dostępne. A zobacz, że nowa osoba na forum, na pierwsze pytanie pyta się jak szybko pojedzie i jak mocno przyspiesza. A nikt sobie nie zadaje pytania czy będzie w stanie bezpiecznie wyhamować z prędkości jaką osiągnie.[/code]
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Bo jak się ludzie naoglądają takich wypasionych konstrukcji to od razu chcieli by mieć podobną :P To tak jak postawić malczana i audi i hmmm i powiedzieć bierzcie :P ciekawe ilu wybierze malczana :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
brymen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Widzę, że rozmowa schodzi w innym kierunku niż temat postu.
Nigdy nie miałem do czynienia z rowerem elektrycznym, więc nie wiem jak taki silnik zachowuje się podczas jazdy. Wiem za to jakie konsekwencje mogą być poprzez złe użytkowanie np. nadmierna prędkość. Moim zdaniem ktoś kogo stać na taką modyfikację i jest wstanie samemu go zbudować to na pewno zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności i konsekwencji jakie za sobą niesie nieprawidłowe użytkowanie.
Przykład kogoś kogo nie stać a się dorwie link

W poście były ukryte pytania:
Czy silnik RH2806 nadaje się do jazdy pod górkę?
Czy silnik RH2809 nadaje się na drogę asfaltową?
Czy w obu wersjach silnika mogę jechać na prostej drodze 30km bez przerwy np. 2h.
Czy jak pojadę do lasu z RH2806 i będę chciał pojeździć po górkach to zaraz spalę silnik (tzn. zadziała zabezpieczenie jeśli zamontuję)?
Czy jak przytyję do 120kg (konsekwencja wspomagania) to czy RH2806 poradzi sobie ?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

1. Tak, ale wszystko zależy od górki. Tas kupę czasu jeździł na tym silniku na górę Skrzyczne (wygoogluj ją)
2. Tak - musisz sobie obliczyć Vmax na Twojej baterii.
3. Tak o ile pytasz o termikę silników. Bo reszta to bateria.
4. Tak i nie. To zależy od tego jak będziesz go katował. Ale ogólnie to nic mu nie będzie.
5. Tak.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Co do ostatniego pytania:). Z autopsji. Poradzi. Ale ma ciężko, a powyżej 140 naprawdę zdycha przy ruszaniu. no i rowerowe opony przestają mieć nośność czyli walisz tyle atmosfer ile chcesz, a i tak się zanadto ugina (to tak od 160 - czyli jak dołożę małego pasagera w foteliku nad tylnym kołem). I dlatego rozważ też w sercu jakiegoś mida małej mocy... W tedy raczej więcej siępedałuje. Ale to do poczytania. Pozdro.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 18 Lut, 2016   

Tu masz mój filmik z jazdy na NC 10x6 przy 3kW po asfalcie i po górach. Dosyć dobrze widać na nim możliwości. W Warszawie większych górek raczej nie znajdziesz ;) .

Ostatnio zmieniony przez umbur Czw 18 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2016   

Brymen - mam 9C i 10x6 i 7x9. Możesz się śmignąć. Mam też i sabvotona i blokowy więc pełna gama do wyboru
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
brymen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 18 Lut, 2016   

umbur - filmik już widziałem, jak każdy napalony początkujący przejrzałem całego youtuba więc i Twojego filmiki nie odpuściłem baaa nawet kilka razy zapuściłem. Widać, że nasze drogi nie są przystosowane do takich rowerów.

sieteaz - dziękuję za propozycję, jednak decyzję już podjąłem, pojadę standardem standardów 10x6.

Pozostała już tylko jedna kwestia z którą samemu muszę się uporać tzn. zaakceptować koszty które jakbym nie liczył poniżej 3,5k nie zejdą a coś czuję że i 4k przekroczę. Wydać na laptopa, telefon, kobiety lub przepić to rozumiem - standardowa sprawa ale żeby na modyfikację do roweru ? Już całkiem mi odbiło...
 
 
tricz 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

@brymen
Jak tam Twój ebike? Jak spisuje się silnik 10x6. Czy spełnia Twoje oczekiwania i jak sobie radzi po górach?
 
 
McL 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Także bym się chętnie dowiedział. Sam mam mały dylemat z wyborem silnika.
Zasilanie 13s koło 28'' moja waga ok 85kg + 30 rower, sterownik Sabvoton
Rower trekingowy do jazdy po asfaltach. Podlaskie to raczej tereny nizinne więc wielkich podjazdów nie ma. Przy jeździe chcę się wspomagać nogami i Vmax jaki mnie spokojnie zadowoli to ok 45km/h

1. Czy ktoś z 9c 7x9 i zasilaniem oraz kołem jak u mnie może potwierdzić jaki Vmax jest do uzyskania.

2. Który z silników będzie bardziej "ekonomiczny" jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię przy prędkości ok 25-30km/h

3. Jak duża jest różnica w oporach magnetycznych tych silników. Czyli jeżeli silnik nie ma zasilania to do jakiej prędkości za bardzo go nie czuć (tak wiem, że to rower elektryczny i potrzebuje zasilania :grin: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group