ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
REGULACJA NAPIĘCIA / PRĄDU W ŁADOWARKACH DO BMS
Autor Wiadomość
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   REGULACJA NAPIĘCIA / PRĄDU W ŁADOWARKACH DO BMS

Witam
w związku z ostatnimi problemami z regulacją i jej możliwością wrzucam fotkę ładowarki


zaznaczy ktoś zorientowany, któa regulacja jest od napięcia która od prądu i jak zmierzyć napięcie na "sucho" ....
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Masz z przekaźnikiem więc na sucho nie zamierzysz.
Masz jeszcze jakiś potencjometr w prawyn dolnym rogu?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

VR2 - regulacja napięcia ładowania. Można kręcić, jednak od góry ogranicza wytrzymałość kondensatorów wyjściowych. W ładowarkach z przekaźnikiem można napięcie mierzyć przed przekaźnikiem "na sucho".

VR7 i VR8 - regulacja prądu ładowania fazy CC oraz zakończenia prądu ładowania fazy CV. Nie radzę ruszać bo padnie mostek prostowniczy (4 diody) i przed jakąkolwiek zabawą w zwiększanie mocy trzeba wymienić te diody na 2x większe prądy, a i tak max się uda osiągnąć może 15% więcej bo zacznie się przegrzewać trafko i dławik. Ogólnie nie warto.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

tas napisał/a:
W ładowarkach z przekaźnikiem można napięcie mierzyć przed przekaźnikiem "na sucho".

da radę zaznaczyć na zdjęciu gdzie przytyknąć miernik ? :roll:
tas napisał/a:
VR7 i VR8 - regulacja prądu ładowania fazy CC oraz zakończenia prądu ładowania fazy CV

wiadomo które od prądu ładowania ?
(w moim przypadku myślałem nad zmniejszeniem więc niema strachu)

...potencjometrów brak...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Mierz między drutem pomiarowym prądu, a niewidocznym na zdjęciu wyjściem z dławika. Jest między przekaźnikiem, dławikiem, a kondensatorem, tam na dole gdzieś.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

tas napisał/a:
Mierz między drutem pomiarowym prądu, a niewidocznym na zdjęciu wyjściem z dławika. Jest między przekaźnikiem, dławikiem, a kondensatorem, tam na dole gdzieś.

cholera byłoby łatwiej gdybym wiedział co to jest dławik :roll: :razz:

 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Na dolnym zdjęciu to nawinięte na "oponie" drutem to dławik, obok są dwa takie niebieskie, ale z oznaczeniami Vr 1 i 3. Obok jest też inne "niebieskie", ale na dolnym zdjęciu go nie widać.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

O właśnie, VR1 i VR3 są od prądu.
Wyjście z dławika masz widze zalane białym silikonem u podstawy kondensatora, odziubaj i tam to mierz
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

tas napisał/a:
zalane białym silikonem u podstawy kondensatora, odziubaj i tam to mierz

ten sylikon jest twardszy ode mnie :cry:
a głupio byłoby przebić nową ładowarkę na wylot :evil:
a co do regulacji napięcia można nią kręcić podczas ładowania batki?
skręcał już ktoś ją na 14s
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

Z 16s na 14s to może być troche za duża zmiana :/
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

atomek1000 napisał/a:
Z 16s na 14s to może być troche za duża zmiana :/

właśnie może, chciałem to sprawdzić dla kolegi z forum, ale chyba mnie to przerosło...
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

Zejść na 14S na pewno się da, ale może być konieczna wymiana rezystora (trzeba wiedzieć co to :wink: ). Przy takich przeróbkach, ważne aby nie przekraczać znacznie mocy ładowarki.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group