ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 9c Kaseta - jakie szprychy
Autor Wiadomość
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 25 Lut, 2016   

No więc przeplatałem na dniach właśnie swojego kaseciaka z 26" na 24" Dartmoor Fortres i też kupiłem za długie szprychy, bo nie uwzgledniłem właśnie jak kolega, że otwory na szprychy są parami niesymetrycznie rozmieszczone.
Wyliczyłem 143mm lewe i 141mm prawe, na wszelki wypadek wziąłem krótsze o 1mm czyli 142/140, zaplotłem koło i okazały się sporo za długie, wtedy Tas podpowiedział żeby brać 5mm krótsze i dopiero wtedy to uwzględniłem licząc na kalkulatorze ebikes.ca ale nie wziąłem o 5mm krótszych (137/135) tylko 7mm krótsze 135/133 i są dalej za długie, spokojnie mogłem wziąć krótsze o 9mm i byłoby pewnie idealnie, teraz powychodzą mi za nypel lekko jak zacznę centrować i dociągać szprychy.

Generalnie do poprzedniej obręczy (wysokość 19mm) faktycznie wychodziły o 5mm krótsze, przy 26" miałem szprychy 160mm i było idealnie, przy tym Dartmoorze jest znacznie większa różnica i są potrzebne dużo krótsze szprychy mimo, że zaniżyłem w obliczeniach o 2mm ERD obręczy w stosunku do katalogu, uwzgledniłem że otwory na szprychy sa rozsunięte od osi obręczy o 1mm... generalnie zaczynałem się bać że tym razem mogą być przykrótkie. Więc dla mnie spokojnie mogłoby to być 8-9mm krócej niż dla silnika z symetrycznymi otworami przy obręczy Dartmoor Fortress 24".
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Ten milimetr, czy dwa, zawsze możesz szprychę zeszlifować, jak jest nieco za długa. I tak gwint, na tej wystającej części, nie trzyma.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Nawet nie muszę bo z komory nie wyjdą ale pracująca długość połączenia gwintowego nie będzie optymalną niestety
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Ja miałem wystające po 3-4 mm i właśnie zeszlifowałem po prostu. Niby to trochę osłabione ale jest dobrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group