ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Morderczy tempomat.
Autor Wiadomość
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Bez obrazy, ale ten temat powinien być podpięty pod "humor rowerowy". Przecież to takie samo zalecenia jak "instalujcie hamulce w rowerach elektrycznych". To logiczne, że tempomat może być niebezpieczny a zwłaszcza ten, który załącza się po trzymaniu manetki w tej samej pozycji przez parę/paręnaście sekund
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

sietaz napisał/a:
Bez obrazy, ale ten temat powinien być podpięty pod "humor rowerowy". Przecież to takie samo zalecenia jak "instalujcie hamulce w rowerach elektrycznych". To logiczne, że tempomat może być niebezpieczny a zwłaszcza ten, który załącza się po trzymaniu manetki w tej samej pozycji przez parę/paręnaście sekund


1) Temat jest w dziale "Kawiarenka", więc nie widzę problemu :wink: .
2) Okazuje się, że to wcale nie jest takie oczywiste, bo wiele osób myśli "wyłącze na manetce i będzie dobrze".
3) Jak będzie trzeba zbierać gościa z asfaltu, któremu złożyłeś rower trochę trudno mówić mu po fakcie o tym, że przecież to było logiczne (jak przeżyje).
4) Patrząc po nagłym ruchu jaki się pojawił w temacie z linku "Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike", nie każdy brał to pod uwagę.
5) Lepiej wrzucić temat do obgadania zanim ktoś sobie krzywdę zrobi, niż zakładać, że każdy sobie z tego zdaje sprawę (to nic nie kosztuje :smile: ).
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 26 Lut, 2016   

Volenti non fit iniuria Panie kolego. Jesteśmy dorośli.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   

Jest oczywistym ze tempomat który nie jest samodzielnym fizycznym wl/wylacznikiem ale wykorzystuje przytrzymanie manetki, nie jest bezpieczny. Żadne urządzenie sterowane nie jest w 100 % bezpieczne, jesli nie ma fizycznego dostepnego w czasie jazdy wyłącznika.
Przeciez to rower, narażony na deszcz, wysoką temperaturę, uszkodzenia mechaniczne, wypadek i ... zwyczajnie niedokladny/niechlujny montaż.
Zatem regułą winien być fizyczny awaryjny wyłącznik przerywajacy zasilanie a nie niskopradowe sterowanie zakl.dajace ze uklady wykonawcze to zrobią.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   

I tu przychodzą z pomocą rozwiązania motocyklowe. Zdecydowana większość motocykli posiada pod prawym kciukiem czerwony ( czasem żółty ) wyłącznik bezpieczeństwa. Podczas gaszenia silnika moto należy go zawsze wpierw użyć później stacyjkę, aby mieć poprawny nawyk i świadomość, że to wyłącza silnik. Ja w swoim jednośladzie rowerowym mam i tak właśnie używam.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group