ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Viking Power 6000W +
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

To ten QS ma około 1 km/h z 1V czyli tak jak 9C 10x6.
Odchodzi jeszcze km/h za foca i koło 24 i wychodzi około 0,8 km/h z 1V.
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
pawextelinfo ten wjazd na Żar był z fluxem? Testowałeś czy bardziej się grzeje z włączona funkcją fluxa? Masz u siebie pomiar temperatury? czy tylko bimetal w silniku?


Mam bimetal x2 na 150*C i on zadziałał
Mam czujnik temperatury ale nie mam przetwornicy watomierza i ekranu który wskazywałby temperaturę

Jeżdżę tylko z fluxem na 53A, 300A faza 90A z baterii
Skrzyczne połyka na spokojnie, ale na Żarze po trawie się poddał
Może jakby było niższe ciśnienie w oponach (tracił przyczepność) i nie spadł by łańcuch w połowie drogi (brak wspomagania) było by lepiej
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Witam,
Jak się te opony sprawują ? Dają rade na suchym piasku (ja mam podobny bierznik ale 2.15" i przy piasku głębszym jak ~2cm już tonę) ? Śmigasz głównie po asfalcie czy po terenie też ?
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Tomek napisał/a:
Witam,
Jak się te opony sprawują ? Dają rade na suchym piasku (ja mam podobny bierznik ale 2.15" i przy piasku głębszym jak ~2cm już tonę) ? Śmigasz głównie po asfalcie czy po terenie też ?


Opony używam na asfalcie i szutrze, w mocny teren się nie nadają, nie wjeżdżam. Ryzyko złapania gumy w szczerej dupie przy tej masie ebajka skutecznie mnie hamuje :P . Na asfalcie dobrze się trzymają, mieszanka gumy z której je robili jest dobrej jakości. Przy mocnym regenie 40A na rozgrzanym asfalcie jest ciekawy efekt popiskiwania :D Niestety po piachu nie jeździłem nie mam w okolicy, chyba jedynie na składzie budowlanym ;)

Niestety opony zmieniam. Na pierwszy ogień idzie tył wraz z obręczą, szprychami na moto 19. Szprychy nie wytrzymują presji. Silnik ma sporą masę. Kilka skoków z duża prędkości przez progi zwalniające i krawężniki poskutkowały zerwaniem dwóch nypli oraz pęknięciem szprychy :/



Dodatkowo zniechęca mnie do zabawy z oponami rowerowymi 24 ich wysoka cena. Chcąc kupić coś porządnego terenowego trzeba liczyć się w okolicy 200zł za oponę. Rowerek tworzony był z przeznaczeniem głownie w teren a teraz musi ślizgać się po asfalcie :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Szprychy miałeś 2,5 ?
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Cytat:
. Szprychy nie wytrzymują presji

Jakie masz szprychy? Ja mam z maxEV 2.3mm i caly czas przelatuje przez progi z prędkością 50 km/h, śmigam po lekkim terenie i żadna jeszcze nie pękła.
Też poważnie myślę o moto przynajmniej na tył ze względu na mniejsze ryzyko złapania gumy bo raz już zostawiłem bajka w kukurydzy i przyjechałem po niego samochodem bo mi szkoda obręczy było :razz:
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Dokladnie jakiej grubosci masz szprychy? Moglbys jeszcze napisac jakiej dlugosci je zamawiales do obreczy motorowej 19 cali?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Stare szprychy 2,5mm. Nowe do obręczy moto mają 3,3mm :twisted: Ale nigdzie ich nie kupiłem gotowych. Po prostu są skrócone i przewalcowane z oryginalnych szprych moto. Po konsultacjach z kolegą Adamo są zrobione na 131mm. W tym tygodniu będę przeplatać to dam znać czy wszystko pasuje ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Może najważniejszą rolę gra tu konserwacja i sposób zaplotu. Ja zaplotłem sobie 2.3mm z maxEV z przeplotem (szprychy wychodzące od zewnątrz kołnieża przechodzą POD tymi wychodzącymi wewnątrz) i dociągałem szprychy w serwisie rowerowym po przejechaniu określonych dystansów.

Warto się pomęczyć. Na początku też miałem szprychy 2.5mm i też udało mi się zapleść w ten sam sposób z przeplotem ale niestety okazały się za długie. No ale przy 3.3mm już nie ma szans :grin:
(znalazłem nawet fotkę z 2.5mm :D )
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Tomek napisał/a:
Może najważniejszą rolę gra tu konserwacja i sposób zaplotu. Ja zaplotłem sobie 2.3mm z maxEV z przeplotem (szprychy wychodzące od zewnątrz kołnieża przechodzą POD tymi wychodzącymi wewnątrz) i dociągałem szprychy w serwisie rowerowym po przejechaniu określonych dystansów.
[url=https://s9.postimg.org/s7ym7ufpn/20160808_154105_1.jpg]Obrazek[/url]
Warto się pomęczyć. Na początku też miałem szprychy 2.5mm i też udało mi się zapleść w ten sam sposób z przeplotem ale niestety okazały się za długie. No ale przy 3.3mm już nie ma szans :grin:
(znalazłem nawet fotkę z 2.5mm :D )
[url=https://s9.postimg.org/55kwns0cb/20160518_192640.jpg]Obrazek[/url]


Mam ten sam zaplot. Niestety nie dał rady. Może problem leży też w szprychach. Nie ważne teraz będzie pancernie ;) i w teren. Poza tym trzeba raz sprawdzić jak Adaptto targa prz 120A :twisted: Bo teraz maks. 90A.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Pękają szprychy nie te, które są słabe tylko te, które są mocne, a poluzowały się wszystkie inne i to właśnie one musiały przenosić siły dla nich przeznaczone :roll:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Nadszedł dzień przeplatania koła, ale o tym będzie dalej. Na razie jestem lekko wkurzony po rozebraniu silnika. Myślałem że QS motor to jest jakaś marka i nie puszczają bubli na rynek, a tu taki schit :shock: ! Jakiś czas temu miałem problem z jedną parą halli. Teraz już wiem dlaczego, przetarły się kable w środku od obudowy. Tak to chłopcy z chin składają i zabezpieczają, orzesz :evil: Wiązka tarła o obudowę wewnątrz.




Takim sposobem przetarła się masa i jeden z halli żółty. Co pewien czas robiąc zwarcie. Miernikiem nie mogłem tego znaleść bo raz było dobrze a raz źle zależy jak przy masowały kable. Profilaktycznie wymieniam wszystkie halle. Choć pewnie pomogło by usunięcie zwarcia.

A wystarczyło dać dodatkową opaskę, ale widać podniosło by to okrutnie koszty produkcji :cry: :neutral:



Kolejnym bublem to totalny brak smaru na uszczelniaczu osi, mamy susze, zwiększone tarcie. Dzięki temu pięknie przytarła się oś i uszczelniacz :evil: :/



Do Vectora chyba nie ma co pisać bo domyślam się że właśnie gwarancje straciłem otwierając silnik :D

Tak w skrócie mała przestroga, u innych może być podobnie. I tu podziękowania dla chińczyka który składał/a mój silnik :evil:
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Czekaj, napiszę do vektora co to sprzedaje za rzuty tych qs 205.\
Chociaż sam kupiłem qs z czech, ale jakoś dziwnie ciężko obraca się koło. Oczywiście fazy nie za zwarte na samym końcu. Będzie trzeba dla pewności rozebrać silnik.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Rozebrać sprawdzić nie zaszkodzi. Widać że zdrowo tarło po kołnierzu osłony gdzie osadzone jest łożysko. Może ocierać też ta czarna zalewa uszczelniająca u mnie też jej trochę starło

_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 21 Wrz, 2016   

Ebajk doczekał się zestawu moto z tyłu. Trochę to trwało :D Podziękowania dla Tasa za malowanie proszkowe obręczy moto w kolorze ;) oraz za użyczenie urządzenia do walcowania szprych.

Maszyna z racji wagi oraz braku stosowanego uchwytu zawisała pod sufitem :mrgreen: Brakowało drugiej osoby do pomocy, choć we dwóch było by też ciężko.



Porównanie obręczy moto 19 i rowerowej 24, rozmiarowo jest prawie identycznie.



Centrowanie koła na mój ulubiony sposób czyli na trytytkę :)




Szprychy do ebajka powinny mieć długość 131mm oraz 130mm. Koło nie jest centrycznie w wahaczu przez założenie wolo-biegu. Przesunąłem obręcz trochę na szprychach. Z lewej szprychy 131mm z prawej 130mm. Z racji że wszystkie miałem 131mm musiałem połowę przeszlifować.

Koło po centrowaniu wraz z polecaną na forum oponą Heidenau k46 19 x 2.50.



Ebajk z nowym zestawem



Mam nadzieję że zestaw jest pancerny i będzie mógł przerzucić bez uszczerbku trochę kamieni na okolicznych górkach :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group