ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kona Stinky Turbo+ 6000W
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Tylko żeby pobawić się w terenie i wjechać pod jakąś górkę lub przyśpieszyć mocniej w wolnym wystarczy mi 30-40A natomiast w szybkim żeby uzyskać podobne wrażenia prąd x4 bo przy prędkości 15-20km szybki silnik ma niską sprawność i zamiast przyśpieszać ampery idą w ciepło w odróżnieniu do wolnego.
Mam kilka wzniesień gdzie nie wjeżdżałem bo 70A to było za mało w szybkim natomiast w wolnym ujmowałem manetki bo podczas wjeżdżania mielił kołem.
I teraz ciekawe który szybciej się przegrzeje i który szybciej wydoi baterię...
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Temat silników przewijał się już wielokrotnie. Trzeba sobie wybrać taki który najlepiej sprawdzi się w terenie w po którym głownie będziemy jeździć. Jak ma być to ścigacz uliczny to wybierzecie z szybkim uzwojeniem, jak ma się drapać po górach to weźmiecie z wolnym uzwojeniem :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Jest też ta różnica, że w wolnego wepchasz 40A i uzwojenie będzie sie topić jak plastelina w środku a w szybki 70A i poprosi o więcej papu :razz: Co kto lubi :mrgreen:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Temat silników przewijał się już wielokrotnie.

Dokładnie

A ja odnosiłem się do tego że nikt normalny w teren nie jedzie z kołem 26 cali i silnikiem 5T tylko lepiej zrobić koło 20cali + silnik 3T.
5T w mxusie jest uzasadnione w maaałej ilości przypadków (jakieś ryksze itp)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Ja mam mxusa 5t w kole moto 19. Ja jestem bardzo zadowolony bo właśnie fajnie chodzi przy małych prędkościach. Choć ci którzy nim jechali narzekają że powyżej 30kmh słabo się już rozpędza. I to jest fakt. Ale za to do 30 muszą się pochylać do przodu bo podnosi koło i ściąga z siodła.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   

Fajnie fajnie tylko nie bierzecie pod uwagę, że 50a w 16x4 i 50a w 12x5 to nie ten sam moment obrotowy dlatego Mixhal ma rację

Zresztą niebawem się przekonamy bo się buduje w Warszawie Vector z 12x5
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Mi się wydaje, że silnik powinno się dobierać wg tego z jaką prędkością chce się jeździć i na jakich kołach. A nie odwrotnie, dobierać koła do silnika to moim zdaniem bez sensu. Jak nam nie zleży na prędkości to bierzemy wolniejszy silnik, bo po co pakować setki amperów w silnik przy rozpędzaniu, jak możemy mieć taki sam moment mniejszym kosztem włożonej energii, a tym samym więcej energii zostaje w baterii.

Ja mam silnik 5T w kole 26", na adaptto rozpędza się do 55km/h przy OVS na 7 jest 73km/h (na GT 1500W rozpędzał się do 67km/h). Takie prędkości mi wystarczają i nie będę brał szybszego silnika bo bym musiał pakować w niego więcej amper. No ale wolniejszego silnika już bym nie chciał :mrgreen:
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Właśnie taką konfigurację robię. Też Adapto i zastanawiam się nad Mxusem 4T lub 5T, tylko w kole 24 cale. Myślisz że 5T do 24-calowego koła i adapto to będzie już zbyt wolno?

Teraz też jeżdżę na GT1500, ale na 9C w 26-calowym kole i rzadko rozpędzam się na max, spokojnie te 60 km/h mi wystarcza, z drugiej strony boję się że 5T w 24 calach będzie zbyt wolny.

Ile amper pakujesz w silnik?
Czy w Adapto napięcie ma też wpływ na prędkość maksymalną, czy to jakoś inaczej działa?
 
 
robos 
młodzik


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 57
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Ja mam kupioną obręcz 24" i chcę w nią przełożyć silnik, zobaczymy jak się będzie jeździło.

Ja daję w silnik 80A z bateri 292 w fazy i spokojnie mógłbym dać jeszcze więcej, ale to już limit mojej baterii. Nie chcę jej zakatować.

Jasne, napięcie w adaptto też ma wpływ na prędkość, ja mam baterię 20s.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Ja mam sterownik infineona i 16s lipo. Z kołem moto 19 i oponą 2.25 moto co niby odpowiada kołu 24cale rowerowemu rozpędzam się na 5t do około 40 kmh na prosteej. Na Świerzej baterii to moze jest 43. A z górki pojdzie 47.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Czyli bez 20s nie ma co nawet marzyć o 50 km/h, w każdym razie i tak adapto jest jakby trochę szybsze przy tym samym napięciu.
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

Ile dajesz w A w ustawieniach regena ?? Ja daje 25 A i regen jest słabiutki...
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016   

W profilach mocy od 100A regen fazowego na eco do 180A przy boost
W opcjach regen z menu ustawiłem 30A do baterii.
Chyba nigdy nie widziałem aby dobiło do 30A. Najwięcej widziałem -27A ale możliwe, że to przez małą częstotliwość odświeżania danych na wyświetlaczu i w realu leci 30A ale przez poniżej sekundę.

Jeżeli mam jakoś porównać moc regen'a na 150A phase(30a bat max) to spowalnia rower szybciej niż zazwyczaj hamują samochody. Czyli jadąc za jakimś autem np 60km/h jak on hamuje i za chwilę ja nacisnę to szybciej zatrzymam się niż on. Oczywiście od 25km/h w dół przy szybkim hamowaniu wypada pomóc zwykłym hamulcem. Jednak gdy nie ma nic przede mną to regen spowalnia do około 6-7km/h. Nie mam włączonej opcji która aplikuje prąd wsteczny(niepotrzebnie grzeje silnik i zużywa baterie).
Na śliskiej nawierzchni(deszcz lub piasek) albo lekkiej hopce(mniejsza przyczepność, koło ledwo dotyka ziemi) lub zakręcie regen jest w stanie chwilowo zablokowac koło ale nie zdarzyło mi się aby poślizg był na tyle długi aby zagroziło to bezpieczeństwu.

//btw już ponad 2700km i oprócz jednego gwoździa :???: w oponie nie było żadnych awarii :smile:
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016   

atomek1000, Dzięki za bardzo wyczerpująca odpowiedź :)
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Jaki to jest rozmiar ramy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group