Adaptto |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
wookie, a możesz wyjaśnić na czym polegał błąd, żeby inni ustrzegli się tego w przyszłości ?
Podłączałeś wg tego schematu ?
|
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Tak, według tego schematu, trochę inny obrazek miałem, ale podłączenie to samo. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się proste, zlutować kostki normalnie, a na koniec poodwracać je o 180 stopni przed wpięciem w BMS. Jak się lepiej przyjrzałem to okazuje się że nie jest to takie oczywiste.
Miałem trochę niewygodnie, bo lutowałem to bezpośrednio do taśmy z kabelkami.
Drugi raz po prostu zrobiłem wtyczki, każda z pięcioma przewodami i lutowałem przewody łącząc je z taśmą. Dużo wygodniej i dokładnie widzisz co robisz. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Na schemacie na stronie Adaptto wtyczka od halli ma 7 pinów, z czego jeden jest niewykorzystany. Ja dostałem kontroler z wtyczką z 6 pinami, może ma ktoś rysunek który pin jest od czego???
Tutaj jest rysunek.
http://adaptto.com/Support/ |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Sam będę za nie długo lutował kable do balansera do adapatto, ale najlepiej używać schematu prosta ze strony http://adaptto.com/Support/ . W sumie jest to ten sam schemat co pierwszy od góry, ale tam lepiej to idzie "zajarzyć"
Jedynie, gdzie idzie się pomylić to przy podłączenie dla lion, że zaczynamy od lewej strony każdego złącza (od -, zależy jak mamy obróconego bms) i co 5 kabel lutujemy podwójnie, gdyż idzie on do następnego gniazda.
Trochę jest to dziwne, ale tak Ruskie to wymyślili. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Hej chłopaki, mam problem z manetką w Adaptto. Mianowicie wszystko jest podłączone, wyświetlacz świeci, pokazuje napięcie, ogólnie działa, ALE.
Nie widzi manetki. Na pinach manetki nie ma w ogóle napięcia (z wyświetlacza wychodzą przewody manetki i to na nich powinno być napięcie). Na hallach napięcie jest. Co może być powodem? Uszkodzony sterownik? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2016
|
|
|
Panowie ten wyłącznik nadprądowy co jest w zestawie z adaptto używacie na instalacji ? Gdzie go najlepiej wpiąć ? Nie wyłączy się przy prądzie który podaje adaptto ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Ja go wsądziłem. Miałem dać taki typowy do DC ale się nie zmieścił więc zostałem zmuszony wsadzić ten. Bezpiecznika nie wybija. Jeszcze mi się nie zdażyło. W sumie charakterystyka C robi swoje. Bezpiecznik jest polskiej produkcji C63. Może wystartuje przy 200A ciągłego Podpiołem go zaraz na wyjściu z akumulatora na minusie. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2016
|
|
|
Też mi nigdy nie zadziałał, ale ja daj max 55A z baterii. |
|
|
|
|
Jacq
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: ziemia
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016 Czujnik
|
|
|
Ten sterownik jest bozbawiony mozliwosci zastosowania funkcji "legal" (czujnik na osi suportu)
a bylby fajny gdyby nie ten powazny bład. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Daloby sie to ominac stosujac pasa + prosty uklad podający napiecie na manetke a w adaptto odpowiednio poustawiać prądy fazowe/baterii i wygładzania reakcji na manetkę itp. Efekt bylby pewnie duzo lepszy niż sterowniki blokowe + pas. |
|
|
|
|
Jacq
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: ziemia
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Chłopaki z Adaptto pisza za taka funkcja bedzie mozliwa dopiero w przyszlym roku i mozliwosci takiej o ktorej piszesz narazie nie ma.
Ale moze ktos dokona poprawek i opisze Arbitrom. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Jakiej funkcji nie ma? Obsługi pasa w adaptto nie ma ale przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem..
W sumie mógłbym coś takiego zrobić na moim adaptto ale chyba szkoda czasu bo nie do tego max-E służy |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
Jacq, przecież ustawa wymaga funkci "pas" którą adapto posiada (kolega Eryk1000 użytkuje), a nie czujnika w suporcie. Czujnik jest montowany standardowo przy suporcie. O czym my rozmawiamy, bo czegoś nie rozumiem ?
Malo tego ustawiasz jednym przyciskiem tryb eco z ograniczeniem mocy i predkosci do wymaganego ustawą. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Z tego co ja wiem ustawa wymaga aby silnik byl zalaczany nogami wiec bez znaczenia czy PAS czy czujnik momentu w supporcie. Mimo wszystko ten drugi jest duzo lepszy i bardziej intuicyjny przy wjazdach pod gore. Mozna go podlaczyc pod kazdy sterownik dostepny na rynku przez jakis komputerek rowerowy, np ten kanadykski CA |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Qaz a jest jeszcze jakiś inny komputerek oprócz CAv3 pod którym działa czujnik momentu na osi ?
Co do legalności to adaptto i CAv3 dają tutaj najlepsze możliwości. Martwił bym się bardziej o wlasciwe napięcie baterii . |
|
|
|
|
|