ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamowanie silnikiem.
Autor Wiadomość
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016   Hamowanie silnikiem.

Dzisiaj w końcu zrobiłem sobie hamowanie regeneracyjne na dodatkowy wyłącznik. Od razu mogę powiedzieć, że polecam każdemu :smile: . Co ciekawe na moim sterowniku GT 1500W opcja włącza się dopiero przy prędkości ok. 30km/h i to nawet lepiej, ale kop jest niesamowity (tyle, że w drugą stronę). No i mniej się zużywają okładziny.
Efekt wygląda mniej więcej tak:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Co trzeba podłączyć?
Brake Low z GND (jako "zezwolenie na funkcję hamowania")
Regen Brake z GND - ewentualnie (włączenie odzysku)
Brake High z +12V - sygnał wyzwalający hamowanie
??
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Hamowanie regeneracyjne zazwyczaj wykręca nakrętkę osi - ja z kolei polecam to nadzorować przez pierwszy czas użytkowania :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Obowiązkowo do nakrętek zastosuj KLEJ DO GWINTÓW 270 LOCTITE. Bardzo mocno dokręć i tak jak Tas pisze obserwacja ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

atomek1000 napisał/a:
Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały

Czyli hamulec wyzwala Brake Low.
To do czego jest Brake High..?
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Czy takie hamowanie regeneracyjne silnikiem czasem nie powoduje zbyt dużych przeciążeń ramy o obie jej strony?

Przyspieszamy rama dostaje w d..... w jedną stronę.
Hamujemy rama dostaje w d..... w drugą stronę.

Nie znam się, nie mniej jednak to tak jak wyginanie aluminium, raz w jedną, raz w drugą, raz w jedną raz w drugą i po kilkudziesięciu tysiącach razy pęknie (nie mylić z ilością kilometrów) :)

U mnie nawet w jedną stronę stal się wygięła, a co dopiero by było gdyby ta sama siła działała w drugą stronę.

No chyba, że macie stalowe Customowe Falcony i podobne to spoko :)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

U mnie regen rozbił trochę aluminiowe haki ramy. Bez torque arma ani rusz - zwłaszcza z sabvotonem bo na nim regen po ustawieniu wysokiej wartości jest bardzo mocny
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Szwagier napisał/a:
atomek1000 napisał/a:
Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały

Czyli hamulec wyzwala Brake Low.
To do czego jest Brake High..?

Brake Low uruchamiasz zwierając kable czarny z białym, a Brake High dając mu na żółty kabel 12V. Obie opcje były już opisywane:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4640
Działają tak samo. Żeby działało hamowanie regeneracyjne, trzeba jeszcze spiąć razem kable pomarańczowe od hamowania silnikiem.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

tas napisał/a:
Hamowanie regeneracyjne zazwyczaj wykręca nakrętkę osi - ja z kolei polecam to nadzorować przez pierwszy czas użytkowania :)

Eryk1000 napisał/a:
Obowiązkowo do nakrętek zastosuj KLEJ DO GWINTÓW 270 LOCTITE. Bardzo mocno dokręć i tak jak Tas pisze obserwacja ;)

Cytat:
Czy takie hamowanie regeneracyjne silnikiem czasem nie powoduje zbyt dużych przeciążeń ramy o obie jej strony?

Panowie, zabezpieczenie jest z obu stron:

...nie wiem tylko jak długo wytrzyma :grin: .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Od razu widać, że dużo wspomagasz ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

tas napisał/a:
Od razu widać, że dużo wspomagasz ;)

To wina zimy i soli :roll: .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Ostatni raz śnieg na drodze był miesiąc temu :D :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

tas napisał/a:
Ostatni raz śnieg na drodze był miesiąc temu :D :P

No i tak zostało :grin: .
 
 
wolfwilk 
początkujący


Dołączył: 05 Lis 2015
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

Poznałem już skuteczność hamowania regeneracyjnego. Także jego negatywne, mechaniczne skutki. Staram się przed nimi zabezpieczyć (dociąganie szprych, sprawdzanie nakrętek i przede wszystkim założę drugie zabezpieczenie wału silnika).
Ale mój niepokój budzi elektryczny aspekt hamowania regeneracyjnego; np. czy nie przeładuję akumulatora gdybym wybrał się do Żywca i pod górki bym pedałował a z górek hamował regeneracyjnie?
A tak na poważnie to mój BMS jest na 5A prądu ładowania. Czy nie uszkodzi go ładowanie regeneracyjne? Po pierwszych próbach nie widzę na razie efektów cieplnych na BMS, więc chyba moje obawy są niesłuszne?
Mam nadzieję, że nie popełniłem nietaktu załączając moje pytanie w tym wątku. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group