ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Cross elektryczny 2kw.
Autor Wiadomość
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Co do sterownika to można nawet spróbować z zakupem jakiegoś taniego i przeinstalowaniu mu baterii tranzystorów i zabezpieczeń.

Czy silnik od palaciaka to takie dobre rozwiązanie hm,czy tam jest możliwa wyboru połączanie szeregowe równolegle?Tam raczej nie ma stałych magnesów tylko jest wytwarzanie elektrycznie pole na stojanie przez co silnik na jałowym bierze minimum 20A.
Jak to wpłynie na jazdę i osiągi?
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ilość aku. nie zależy od napięcia. Musi być taka sama ilość energii, czyli np.: 4 szeregowo, albo szeregowe 2 zestawy, a w każdym zestawie po 2 równolegle, lub inna kombinacja.
Prąd płynący z jedego aku jest taki sam.


Wszystko się zgadza, tylko odniosłem wrażenie, że Kolega chciał się pozbyć 2 aku i nie dawać niczego w zamian

Mictronic napisał/a:
Co do sterownika to można nawet spróbować z zakupem jakiegoś taniego i przeinstalowaniu mu baterii tranzystorów i zabezpieczeń.

Myślę, że Koledze zależy jednak na "gotowcu"
Mictronic napisał/a:

Czy silnik od palaciaka to takie dobre rozwiązanie hm,czy tam jest możliwa wyboru połączanie szeregowe równolegle?Tam raczej nie ma stałych magnesów tylko jest wytwarzanie elektrycznie pole na stojanie przez co silnik na jałowym bierze minimum 20A.
Jak to wpłynie na jazdę i osiągi?


Jeśli masz rację, to ten silnik jest tragicznym wyborem :) Ja nie mam pojęcia, dlatego zaproponowałem standardowe, sprawdzone i pewne rozwiązanie.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Co do sterownika zależy jaki skomplikowany sam też mógłbym coś zrobić.
Co do silnika od paleciaka to sam już nie wiem myślałem że wy mi doradzicie.
A po 2 jak połączyć 2 silniki po 1kW w jeden jaka zębatka na którym itp bo kompletnie nie wiem jak to ma wyglądać może mi ktoś zrobić pomocniczy rysunek?

Znalazłem coś takiego :
http://cgi.ebay.com/2000w...=item4aa1398d12

ale jak dam 2 silniki to i 2 kontrolery chyba trzeba dać a po 2 jeden taki silnik kosztuje 300zł a 2 to już 600zł więc za drogo może jednak lepiej poszukać jakiegoś silnika od widlaka. Albo ten co wcześniej podawałem od widlaka na pewno się nie nada??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Od widlaka będzie ciężki i prądożerny. Dwa silniki lepiej sterować jednym, większym kontrolerem. Jeśli masz napęd łańcuchowy, to po prostu zakładasz łańcuch na oba silniki i na koło, albo na następną przekładnię.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

No tak ale 1 silnik 300zl a dwa silniki az 600zl! Wolał bym coś tańszego

Można by jeszcze poszukać silników w usa ale mam mało czasu jak coś będziecie mieli ciekawego to podajcie linki.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Może jednak zostane przy jednym silniku 1000w i do tego dobre przelozenie??
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Jak myślicie przełożenie 1:6 będzie dobre??
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

Mictronic napisał/a:

Należałoby w tym wypadku poszukać specjalizowanego silnika 3f lub kupić zwykły niestety ciężki szczotkowy prądu stałego.



Spokojnie - mocniejszy bezszczotkowy z przekładnią hydrodynamiczną (zwyczajną centryfugę można nawet skonstruować samemu) - będą straty, ale nie będzie problem z ruszaniem od zera.
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

rafx205 napisał/a:
No tak ale 1 silnik 300zl a dwa silniki az 600zl! Wolał bym coś tańszego

Można by jeszcze poszukać silników w usa ale mam mało czasu jak coś będziecie mieli ciekawego to podajcie linki.


Ja nie rozumiem kolegi - sam właśnie robię krosa (właściwie to miejskie enduro) i silnik to sprawa bardzo drugorzędna kosztowo - najdroższe będą i tak akumulatory, oraz bms, ładowarki - czyli zasilanie. Ja zdecydowałem się na podwójny silnik 2x1KW, zbieram lifepo4 na pakiet 48V/40ah i jak na razie najwięcej kosztują mnie właśnie baterie.

Z innej beczki: czy ktoś zrobiłby mi, lub wie jak zrobić jakąś fajną konsolę? Wstawienie gpsu jako prędkościomierz i woltomierza, do stanu baterii nie za bardzo mnie urządza, myślałem o czymś innym, może coś z podświetlanym LCD? Są jakieś gotowe kity do tego?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

Mam tu specyfikacje do silnika 1kW:


Mógłby mi ktos powiedziec jakie przełozenie bedzie najlepsze dla silnika 1kw , chcialbym uzyskac około 40km/h i mieć dobre przyspieszenie. Myslalem o 1:6 ale nie wiem czy bedzie najlepsza?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

Przełożenie wyjdzie ci z prędkości obrotowej silnika, szybkości zamierzonej i średnicy kół. Matematyka na poziomie szkoły podstawowej.
I wybieraj: albo przyspieszenie, albo szybkość maksymalna. Nie da się wszystkiego na raz.
Chyba, że zrobisz skrzynię biegów.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

A jeśli bym postawił na przyspieszenie to jaki vmax osiągnę??
I jak to według ciebie zeeltom obliczyć może jakiś wzór bo z tego co napisałeś nic nie oblicze??
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

To nie ma tak sobie wzoru.
Vmax i przyspieszenie, to są całkiem różne sprawy, chociaż wszystko się wiąże razem z zasięgiem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

Obwód kola masz podać!

Sam kiedyś tak zaczynałem ale już wolałem poszukać informacji w necie niż męczyć ludzi w internecie i obniżać sobie opinie :|

Jak odpowiesz ze szukałeś i nic nie znalazłeś to będzie dobra odpowiedz!Bo nie ma jednoznacznego wzoru na wyliczenie tego co chcesz ,to jest tak proste ze nikt o tym nie pisze bo wystarczy pomyśleć.Ale trzeba posiedzieć w necie i poskładać do kupy znalezione informacje.

Ps.Ale szybkie to forum właśnie siedziałem na mailu jak dostałem informacje o odpowiedzi i już ktoś odpisał :P
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

No ale jak mam obliczyć przełożenie??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group