ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Cross elektryczny 2kw.
Autor Wiadomość
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Jak dla mnie silnik powinien sie nadac a wy co o nim myslicie??

A tu zrobilm sobie takie obliczenia ale nie wiem czy dobrze, przy aku 24v i okolo 50Ah:
-silnik 2,2kw przy zasilaniu 24v

2200W/24V=91,66 A - pobor pradu
92 A/ 50 Ah= 2,40 godzin jazdy na tych akumualtorach
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Fajnie by było :)
Do prądu, który wychodzi z wzoru na moc musisz doliczyć minimum 20% - wtedy masz coś na kształt prądu nominalnego.
http://www.solarshop.pl/pub/solarshop/haze-zel.pdf - tu masz dane przykładowych akumulatorów, ale to seria HZY przeznaczonych m.in. do pojazdów, jeśli się kupuje jak najtaniej to parametry będą zapewne słabsze.



W tabelce nie ma aku 50Ah, więc trzeba by wypośrodkować między 55Ah a 44Ah. Tam odczytujesz na ile MINUT pracy przy określonym prądzie starczy ci pary. Wychodzi, że przy prądzie niewiele mniejszym od nominału pojeździsz 10-15 minut. Jeśli będziesz się trzymał w okolicy połowy tego prądu to jakieś 25 minut, to jednak raczej nierealne. Można więc przyjąć, że przy ostrożnej jeździe będzie to 15-20 minut zabawy. Oczywiście dla każdego akumulatora będzie to wygladało inaczej, ale ogólnie tego rzędu są to wielkości.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

@Marucha naturalnie dobrze Ci podpowiada. Twoj blad w 2,4h jazdy tkwi w tym ze zamiast podzielic 50Ah/92Ah(aby otrzymac wynik w duuuuzym przyblizeniu, wyszlo by ze 30 min) zrobiles odwrotnie.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

..
Ostatnio zmieniony przez rafx205 Pią 13 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Na pewno chcesz robic tego crossa???
Spojrz na zegarek i zobacz ile minut ma godzina. Twoje drugie wyliczenia sa poprawne!!!
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Dobra rzeczywiscie z tymi akumulatorami to sie wyglupilem no ale jestem poczatkujacy.
Ja lepiej jeszcze poczytam o akumulatorach a wy powiedzicie czy ten silnik z allegro sie nada 2,2kw wczesniej podawalem jego parametry.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Czesc tu mam 2 linki do Crossow elektrycznych:

http://www.evalbum.com/2104

-silnik 36v 500w
- v= 38 km/h

http://www.evalbum.com/1363

-silnik 1200w
- v= 41km/h

wiec jesli ja bede miec silnik 2,2kw to mysle ze spokojnie osiagne moje wymazone 50km/h :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Spróbuj i daj znać, co osiągnąłeś ;)
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Czyli ze co nada sie ten silnik czy nie??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Silnik się nada, jak każdy inny, ale co do osiągów, to wyjdzie w praniu, bo tu ci nikt nie zagwarantuje, że będzie tak jak sobie wyobraziłeś. To wszystko zależy od mechaniki, elektroniki i elektryki pojazdu, którego faktycznie jeszcze nie ma. Dlatego piszę, spróbuj i daj znać, jakie osiągi uzyskałeś. Ja ze swojej strony mogę ci podać sprawdzone osiągi mojego roweru. Akku żelowe 3x12V 12Ah. Zasięg, na równej, asfaltowej drodze, bez wiatru, od startu do mety, (bez zatrzymywania z prędkością 20 km/h ok. 45 km ) w praktyce z ruchu miejskim i z maksymalną prędkością 27-28 km/h ok. 25 km. Silnik bezszczotkowy w kole tylnym 350 W. Prąd pobierany w czasie jazdy z szybkością 20 km/h ok. 5A, przy szybkości maksymalnej ok. 10A. Podczas ruszania do 15A.
Waga roweru ok. 45 kg. Moja waga ok. 115 kg, razem waga zespołu ok. 160 kg :D Ważne jest maksymalne, dopuszczalne ciśnienie w oponach. Ja mam 3 atmosfery. Przy 2 atmosferach zasięgi spadały mi o 1/3.
To dane sprawdzone. Do pełnej, maksymalnej prędkości rozpędzam się w czasie ok. 5 sekund.
Może te dane coś ci pomogą :)
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

jak na moje to coś się tu nie zgadza akumulatory 12Ah przy poborze prądu 5A to 0,42C
według wykresów rozładowania akumulatora:
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
widać że przy takim obciążeniu akumulator rozładuje się w około 1,5h a to przy prędkości 20km/h da 30km zasięgu a nie 45...

przy takim obciążeniu akumulatory mają maksymalnie 70% pojemności podanej (dla 20h)

takie parametry można by uzyskać teoretycznie z baterii litowych ale nie na żelowych
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Widocznie moje akumulatory nie znają tych wykresów :)
Piszę co sam sprawdziłem.
Albo amperomierz nie pokazuje zbyt dokładnie, bo to wskaźnik, a nie amperomierz z prawdziwego zdarzenia.
Ale fakt pozostaje faktem.
Akku firmy HAZE. Niby 14 Ah, ale kto je tam wie :D Dlatego piszę 12 Ah.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Nikt cały czas przy spokojnej jeździe nie trzyma w jednym miejscu "gazu", częstto się toczy bez dodatkowej energii. Wyczytałem gdzieś u Amerykanów, że czas jazdy (czyli zasięg) elektrycznym jest do 3 razy większy niż z wyliczeń teoretycznych (teoria nie obejmuje wszystkich warunków), ja to potwierdzam moimi doświadczeniami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

1.Rame bede miec w poniedzialek lub we wtorek zobacze czy sie nada czy nie jest za mala dla mnie a jak sie nie nada to sprzedam kuzynowi.

2.Teraz silnik co do silnika to jeszcze nie wiem co wybrac moze mi podacie jakies linki silnikow z allegro i wtedy zdecyduje.
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

szkoda tylko że mój rower trzyma się teorii i nie mogę przejechać więcej niż wynika to z pojemności akumulatorów jeśli ktoś nie trzymałby gazu w jednym miejscu to zasięg by się skrócił wiadomo że zmiany prędkości nie wpływają pozytywnie na zasięg

ale gdyby aku miały 14Ah a rzeczywisty pobór prądy wynosiłby 4A (błąd wskaźnika) to taki zasięg jest możliwy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group