ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy e-bike, lista zakupów
Autor Wiadomość
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Jeżeli chodzi o podkładkę dystansującą silnik od tarczy hamulcowej to jest coś takiego.
http://ebike.nexun.pl/montaz-silnika-wskazowki/
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Widzialem oba poradniki, ale chyba czegos nie zrozumialem. Myslalem ze wymiana wymaga kupna nowych kabli zasilajacych, ale jak to teraz czytam trzeci raz to chyba zalapalem :oops:
Co do podkladki to znalazlem tylko taka: http://www.maxev.pl/p219,...lcowej-1mm.html
Nada sie czy musi byc grubsza?

Znalazlem przy okazji cos takiego: http://www.maxev.pl/p63,z...ilnika-m14.html
Przyda sie sie mozna sobie odpuscic?


Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z pracy.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Obydwa elementy powinien posiadać na stanie kolega Tas, ja wszystko kupuję u Niego bo wiem, że będzie pasowało i jest pewne.
Jeżeli chodzi o zabezpieczenie przed przekręceniem ośki to jak najbardziej jest potrzebne, parę złoty a daje pewność i bezpieczeństwo.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

co do kabli to musisz kupić przewód 2,5 kwadrat linka aby przedłużyć przewody za silnikiem, które potem łączysz ze sterownikiem.
A przez ośkę silnika przeciągasz dodatkowe kable ( oryginalne, te które wcześniej skrócisz ) w celu zwiększenia ich przekroju ( w oryginale są zbyt cienkie ).
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

tomoaza napisał/a:
co do kabli to musisz kupić przewód 2,5 kwadrat linka

4mm2
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Sorki kolega Umbur ma racje 4mm2
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Okej, dzięki wielkie. Mam jeszcze pytanie co do silnika, czy do moich potrzeb czyli głównie szosa czasem las ten silnik nie byłby lepszy?
http://nexun.pl/sklep/sil...h-21x3-tyl.html
Właściwie to czym różni się od tego?
http://nexun.pl/sklep/sil...h-16x4-tyl.html
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Te silniki różnią się nawojem czyli ilością zwojów i drutów. Chodzi o to, że silnik 21x3 jest szybszy przy tym samym napięciu co 16x4 za to ma mniejszy moment obrotowy czyli "słabiej ciągnie", potrzebuje to tego wyższej wartości prądu. Na stronie masz nawet przeliczniki prędkości na podanym kole i przy różnym napięciu.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Np. tym
Prędkokość dla koła 26": około 1km/h na każdy 1V zasilania
Prędkokość dla koła 26": około 1.2km/h na każdy 1V zasilania
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Widzę że kolego już wyjaśnił.
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Tak, to że różnią się prędkością zauważyłem, ale trochę zdezorientował mnie taki sam moment obrotowy podany w obu silnikach czyli >140Nm
Czy przy tak mocnym silniku ta różnica bedzie bardzo widoczna? Jeśli faktycznie miałby "słabo ciągnąć"
to mogę zrezygnować z prędkości maksymalnej na rzecz momentu.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Powiem tak.
Na początku zabawy z rowerami kręciła mnie prędkość, po czasie zrozumiałem, że nie o to chodzi. 0,75kmh z 1V max do 1,0km/h z 1V zasilania, ja bym poszedł w stronę momentu.
Zdecydowanie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Nie bierz 21x3(3T) do koła 26". Będzie się męczył.
Zobacz na tabelkę, do 26" dobry będzie 16x4.
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

No dobra to chyba wiem już wszystko, na początku maja powinienem mieć rower i części na miejscu i wtedy się odezwę. Jeszcze co do silikonu do zabezpieczenia silnika, jaki najlepiej kupić?
Z komputerka chyba zrezygnuje na rzecz jakiegoś zwykłego prędkościomierza rowerowego i wskaźnika naładowania akumulatora z nexun.pl

Dziękuję za pomoc i cierpliwość :wink:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

To wychodzi że 4T ma 0,9 km/h (nie 1 km/h) z 1V
minus 8% przy użyciu sterownika FOC to wychodzi 0,82 km/h z 1V :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group