Pierwszy e-bike, lista zakupów |
Autor |
Wiadomość |
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Widzialem oba poradniki, ale chyba czegos nie zrozumialem. Myslalem ze wymiana wymaga kupna nowych kabli zasilajacych, ale jak to teraz czytam trzeci raz to chyba zalapalem
Co do podkladki to znalazlem tylko taka: http://www.maxev.pl/p219,...lcowej-1mm.html
Nada sie czy musi byc grubsza?
Znalazlem przy okazji cos takiego: http://www.maxev.pl/p63,z...ilnika-m14.html
Przyda sie sie mozna sobie odpuscic?
Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z pracy. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
Obydwa elementy powinien posiadać na stanie kolega Tas, ja wszystko kupuję u Niego bo wiem, że będzie pasowało i jest pewne.
Jeżeli chodzi o zabezpieczenie przed przekręceniem ośki to jak najbardziej jest potrzebne, parę złoty a daje pewność i bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016
|
|
|
co do kabli to musisz kupić przewód 2,5 kwadrat linka aby przedłużyć przewody za silnikiem, które potem łączysz ze sterownikiem.
A przez ośkę silnika przeciągasz dodatkowe kable ( oryginalne, te które wcześniej skrócisz ) w celu zwiększenia ich przekroju ( w oryginale są zbyt cienkie ). |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
tomoaza napisał/a: | co do kabli to musisz kupić przewód 2,5 kwadrat linka |
4mm2 |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Sorki kolega Umbur ma racje 4mm2 |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Te silniki różnią się nawojem czyli ilością zwojów i drutów. Chodzi o to, że silnik 21x3 jest szybszy przy tym samym napięciu co 16x4 za to ma mniejszy moment obrotowy czyli "słabiej ciągnie", potrzebuje to tego wyższej wartości prądu. Na stronie masz nawet przeliczniki prędkości na podanym kole i przy różnym napięciu. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Np. tym
Prędkokość dla koła 26": około 1km/h na każdy 1V zasilania
Prędkokość dla koła 26": około 1.2km/h na każdy 1V zasilania |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Widzę że kolego już wyjaśnił. |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Tak, to że różnią się prędkością zauważyłem, ale trochę zdezorientował mnie taki sam moment obrotowy podany w obu silnikach czyli >140Nm
Czy przy tak mocnym silniku ta różnica bedzie bardzo widoczna? Jeśli faktycznie miałby "słabo ciągnąć"
to mogę zrezygnować z prędkości maksymalnej na rzecz momentu. |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Powiem tak.
Na początku zabawy z rowerami kręciła mnie prędkość, po czasie zrozumiałem, że nie o to chodzi. 0,75kmh z 1V max do 1,0km/h z 1V zasilania, ja bym poszedł w stronę momentu.
Zdecydowanie. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
Nie bierz 21x3(3T) do koła 26". Będzie się męczył.
Zobacz na tabelkę, do 26" dobry będzie 16x4.
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
No dobra to chyba wiem już wszystko, na początku maja powinienem mieć rower i części na miejscu i wtedy się odezwę. Jeszcze co do silikonu do zabezpieczenia silnika, jaki najlepiej kupić?
Z komputerka chyba zrezygnuje na rzecz jakiegoś zwykłego prędkościomierza rowerowego i wskaźnika naładowania akumulatora z nexun.pl
Dziękuję za pomoc i cierpliwość |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016
|
|
|
To wychodzi że 4T ma 0,9 km/h (nie 1 km/h) z 1V
minus 8% przy użyciu sterownika FOC to wychodzi 0,82 km/h z 1V |
|
|
|
|
|