|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwszy e-bike, lista zakupów |
Autor |
Wiadomość |
wojciech
młodzik narazie amator
Wiek: 45 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016
|
|
|
Te kable są do sprzętów domowych ! ja cie krece !
Filmik z przepychania kabli przez oske masz na blogu nexun.pl |
_________________ pozdroebajk |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016
|
|
|
No dobrze, no to po kolei. Skrzynkę zrobiłem wczoraj, dzisiaj schnie więc raczej nie będę potrzebował nowej. Sterownik już mam, sabvoton z nexuna.pl, nie zmieści się w pojemniku na baterie więc zamontuję go pod ramą tak jak napisałem w poprzednim poście. Stacyjkę kupiłem od użytkownika atomek1000. Blokadę obrotu silnika mam również kupioną. Zasilanie do czujnika temperatury jest podpięte pod zasilanie halli. Kable które przeciągnąłem przez ośkę: http://allegro.pl/przewod...5770030373.html
Dodatkowo, zdecydowałem się na pakiet 20s3p z 15 sztuk Turnigy, dzisiaj postaram się połączyć pakiety w całość, podłączyć bmsa, zamontować silnik w rowerze i jak dobrze pójdzie to sprawdzić czy silnik działa. Jest całkiem ciepło więc może nawet skrzynkę będzie można już obrabiać |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Chcialbym podłączyć stacyjkę, ale moja różni się trochę od tej na blogu Tasa. Tas podłączył do niej trzy kable zasilające silnik, a ja mogę podłączyć tylko dwa. Jeśli podłączę dwa dowolne to będzie ok?
Przy okazji, wczoraj chciałem zrobić trochę za dużo na raz i z połączenia głupoty i zmęczenia przeciąłem dwa kable od pakietu Turnigy na raz... oczywiście doszło do zwarcia i bateria umarła. Już miałem kupować nową, ale dzisiaj otworzyłem pakiet i rozejrzałem się w środku. Jedna z blaszek łączących ogniwa się przerwała więc przylutowalem ja na miejsce i bateria działa. Można to tak zostawić jeśli jest ok czy lepiej kupić nową? |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Kilka takich zwarć zrobiłem, nieostrożność, pośpiech itp. - choć nie były to TURNIGY
Najważniejsze chyba w takim przypadku to ile czasu trwało zwarcie - jak kilka dziesiątych sekundy, powinna bateria wytrzymać. Kilka takich bardzo krótkich zwarć u mnie przeżyły...
Może tu ujawniła się zaleta wysokoprądowości pakietu TURNIGY - ta blaszka zadziałała jak bezpiecznik i dość szybko przerwała obwód; niewykluczone że choć na zdrowie pakietowi to nie wyszło, to jednak nie zdegradowało go zbytnio.
Z tymi cholernymi akumulatorami to zawsze tak jest, chyba każdy miał "przygodę" , to trochę jak granat ze słabo trzymającą się zawleczką... saperska robota.
Chyba trzeba mieć plastikowe nożyczki, szczypce, wkrętaki, linijki itd |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Rower jako tako złożony, jeździ, ale postanowiłem zamówić skrzynkę, bo moja mi się nie podoba, czekam też na hamulce, więc na razie ograniczyłem prędkość do 65km/h
Mam pytanie odnośnie przerzutek. Musiałem pozbyć się "zmieniacza" tylnych przerzutek, bo nijak nie szło zmieścić manetki. Czy można dokupić jakiś krótszy łańcuch żeby założyć go bezpośrednio na wolnobieg, z pominięciem wózka przerzutki? |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
łańcuch możesz sobie zrobić jaki chcesz. W zasadzie powinieneś go zanitować, ale jeśli nie bedziesz miał przerzutki to na złączce też pójdzie. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
Rower jeździ bez problemów na pełnej baterii, ale po kilku dniach (dziennie 7km do pracy) nagle napięcie spada do 24v, po podłączeniu ładowarki na dosłownie sekundę napięcie wraca do ok. 75v. Przegrzewanie się bmsa odpada, zbyt wysokie napięcie też czyli pewnie coś z baterią. Obstawiam, że to wina tego jednego pakietu na którym zrobiłem wcześniej zwarcie i stopiła się jedna z blaszek łączących ogniwa. Mimo że blaszkę przylutowałem to pewnie coś jeszcze uległo uszkodzeniu. Czy mogę wymienić ten jeden pakiet turnigy na nowy jeśli całość była już ładowana około 6 razy? |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
Saper napisał/a: | Rower jeździ bez problemów na pełnej baterii, ale po kilku dniach (dziennie 7km do pracy) nagle napięcie spada do 24v, po podłączeniu ładowarki na dosłownie sekundę napięcie wraca do ok. 75v. Przegrzewanie się bmsa odpada, zbyt wysokie napięcie też czyli pewnie coś z baterią. Obstawiam, że to wina tego jednego pakietu na którym zrobiłem wcześniej zwarcie i stopiła się jedna z blaszek łączących ogniwa. Mimo że blaszkę przylutowałem to pewnie coś jeszcze uległo uszkodzeniu. Czy mogę wymienić ten jeden pakiet turnigy na nowy jeśli całość była już ładowana około 6 razy? |
Możesz. |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
Chciałbym podłączyć przycisk do funkcji boost w sabvotonie, jeden kabelek idzie do wtyku boost, a drugi? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
do masy. jak w każdym sterowniku |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
Czyli do minusa tam gdzie podłączam zasilanie w sterowniku jeśli dobrze rozumiem? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
Tak, optymalna masa to minus zasilający sterownik |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
No chyba jednak ta wiedza mi się na razie nie przyda... Rower jeździł, teraz chciałem wymienić hamulce i skrzynkę na baterie i po złożeniu już nie działa. Zielona dioda sterownika mrugała 13 razy czyli problem z hallami. Po sprawdzeniu miernikiem znalazłem zwarcie na jednym z halli, otworzyłem silnik i wymieniłem kable, nadal zwarcie, znowu otworzyłem silnik i wymieniłem kable - ciągle zwarcie
Za trzecim razem wyeliminowałem wszystkie zwarcia, koło rusza o kilka centymetrów i zatrzymuje się po czym sterownik pokazuje ten sam komunikat...
Jakie mogą być tego przyczyny poza uszkodzeniem halli? Jeśli któryś z halli jest uszkodzony to można coś zrobić bez wymieniania go na nowy (nie wiem, na przykład wykorzystać tego dodatkowego białego halla)? I w końcu czy da się jakoś uruchomić silnik bez halli (jakoś muszę dojeżdżać do pracy w oczekiwaniu na rozwiązanie)? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
Jest duża szans że któryś z halli się uszkodził, jeżeli nie masz zapasowych to jesteś uziemiony do czasu wymiany/naprawy halli, chyba że sterownik umożliwia jazdę bez halli. O ile pewny jesteś na 100% że przewody masz sprawne nie przetarte i nigdzie się nie zwierają to masz uszkodzone halle. Wymiana nie jest kłopotliwa. Jest wiele poradników np. taki https://www.youtube.com/watch?v=vrUjPNIs348 . |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016
|
|
|
Prawie wszystkie problemy rozwiązane! Zostały dwa...
Pierwszy to montaż tarczy hamulcowej do silnika. Przykręciłem ją śrubami które dostałem razem z tarczą, już wtedy zauważyłem coś dziwnego. Po naciśnięciu hamulca i pchnięciu roweru do przodu koło ruszało się o jakiś 1cm, może 2cm mimo że tarcza była unieruchomiona.
Po dojechaniu do pracy bateria mi padła i z powrotem musiałem pedałować, okazało się że miałem ogromnego farta bo kiedy spróbowałem zahamować, tarcza owszem się zatrzymała... ale koło kręciło się dalej. Nie wiem jakim sposobem 6 śrub puściło w tym samym momencie, wygląda na to że były za krótkie (musiałem użyć dystansów do tarczy).
Dokupiłem kilka śrub m5x25, skróciłem je do 15mm, czyli są o 5mm dłuższe od tych które miałem wcześniej, dokręciłem je do końca i znowu wcisnąłem hamulec i delikatnie ruszyłem rowerem do przodu i do tyłu- to samo, koło rusza się o 1-2cm, a klocki hamulcowe twardo trzymają tarczę.
O co tu chodzi? Wszystkie śruby są mocno dokręcone i nie rozumiem w jaki sposób to koło może się ruszać. Teraz trochę strach jechać do pracy, bo bateria naładowana i jak tarcza znowu się odczepi to może być problem. Z drugiej strony dłuższe niż 15mm śruby nie wkręcą się całe do pokrywy silnika. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|