ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy e-bike, lista zakupów
Autor Wiadomość
wojciech 
młodzik
narazie amator


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Saper napisał/a:
W wyniku wielu komplikacji przy podwajaniu kabli w silniku muszę wymienić je na nowe. Któryś z tych kabli byłby odpowiedni?

http://allegro.pl/kabel-p...5934185259.html
http://allegro.pl/ShowIte...ars_rule_id=201 0.5mm2 więc byłby podwojony, temperatury pracy chyba idealne.

Jeszcze się nie poddałem, ale na wszelki wypadek zapytam. Czy ktoś tutaj zajmuje się naprawą silników tudzież wymianą kabli?


Te kable są do sprzętów domowych ! ja cie krece !
Filmik z przepychania kabli przez oske masz na blogu nexun.pl
_________________
pozdroebajk
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

No dobrze, no to po kolei. Skrzynkę zrobiłem wczoraj, dzisiaj schnie więc raczej nie będę potrzebował nowej. Sterownik już mam, sabvoton z nexuna.pl, nie zmieści się w pojemniku na baterie więc zamontuję go pod ramą tak jak napisałem w poprzednim poście. Stacyjkę kupiłem od użytkownika atomek1000. Blokadę obrotu silnika mam również kupioną. Zasilanie do czujnika temperatury jest podpięte pod zasilanie halli. Kable które przeciągnąłem przez ośkę: http://allegro.pl/przewod...5770030373.html

Dodatkowo, zdecydowałem się na pakiet 20s3p z 15 sztuk Turnigy, dzisiaj postaram się połączyć pakiety w całość, podłączyć bmsa, zamontować silnik w rowerze i jak dobrze pójdzie to sprawdzić czy silnik działa. Jest całkiem ciepło więc może nawet skrzynkę będzie można już obrabiać :lol:
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

Chcialbym podłączyć stacyjkę, ale moja różni się trochę od tej na blogu Tasa. Tas podłączył do niej trzy kable zasilające silnik, a ja mogę podłączyć tylko dwa. Jeśli podłączę dwa dowolne to będzie ok?

Przy okazji, wczoraj chciałem zrobić trochę za dużo na raz i z połączenia głupoty i zmęczenia przeciąłem dwa kable od pakietu Turnigy na raz... oczywiście doszło do zwarcia i bateria umarła. Już miałem kupować nową, ale dzisiaj otworzyłem pakiet i rozejrzałem się w środku. Jedna z blaszek łączących ogniwa się przerwała więc przylutowalem ja na miejsce i bateria działa. Można to tak zostawić jeśli jest ok czy lepiej kupić nową?
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

Kilka takich zwarć zrobiłem, nieostrożność, pośpiech itp. - choć nie były to TURNIGY :grin:
Najważniejsze chyba w takim przypadku to ile czasu trwało zwarcie - jak kilka dziesiątych sekundy, powinna bateria wytrzymać. Kilka takich bardzo krótkich zwarć u mnie przeżyły...

Może tu ujawniła się zaleta wysokoprądowości pakietu TURNIGY - ta blaszka zadziałała jak bezpiecznik i dość szybko przerwała obwód; niewykluczone że choć na zdrowie pakietowi to nie wyszło, to jednak nie zdegradowało go zbytnio.

Z tymi cholernymi akumulatorami to zawsze tak jest, chyba każdy miał "przygodę" :wink: , to trochę jak granat ze słabo trzymającą się zawleczką... saperska robota.
Chyba trzeba mieć plastikowe nożyczki, szczypce, wkrętaki, linijki itd :grin:
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Rower jako tako złożony, jeździ, ale postanowiłem zamówić skrzynkę, bo moja mi się nie podoba, czekam też na hamulce, więc na razie ograniczyłem prędkość do 65km/h :lol:
Mam pytanie odnośnie przerzutek. Musiałem pozbyć się "zmieniacza" tylnych przerzutek, bo nijak nie szło zmieścić manetki. Czy można dokupić jakiś krótszy łańcuch żeby założyć go bezpośrednio na wolnobieg, z pominięciem wózka przerzutki?
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

łańcuch możesz sobie zrobić jaki chcesz. W zasadzie powinieneś go zanitować, ale jeśli nie bedziesz miał przerzutki to na złączce też pójdzie.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016   

Rower jeździ bez problemów na pełnej baterii, ale po kilku dniach (dziennie 7km do pracy) nagle napięcie spada do 24v, po podłączeniu ładowarki na dosłownie sekundę napięcie wraca do ok. 75v. Przegrzewanie się bmsa odpada, zbyt wysokie napięcie też czyli pewnie coś z baterią. Obstawiam, że to wina tego jednego pakietu na którym zrobiłem wcześniej zwarcie i stopiła się jedna z blaszek łączących ogniwa. Mimo że blaszkę przylutowałem to pewnie coś jeszcze uległo uszkodzeniu. Czy mogę wymienić ten jeden pakiet turnigy na nowy jeśli całość była już ładowana około 6 razy?
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016   

Saper napisał/a:
Rower jeździ bez problemów na pełnej baterii, ale po kilku dniach (dziennie 7km do pracy) nagle napięcie spada do 24v, po podłączeniu ładowarki na dosłownie sekundę napięcie wraca do ok. 75v. Przegrzewanie się bmsa odpada, zbyt wysokie napięcie też czyli pewnie coś z baterią. Obstawiam, że to wina tego jednego pakietu na którym zrobiłem wcześniej zwarcie i stopiła się jedna z blaszek łączących ogniwa. Mimo że blaszkę przylutowałem to pewnie coś jeszcze uległo uszkodzeniu. Czy mogę wymienić ten jeden pakiet turnigy na nowy jeśli całość była już ładowana około 6 razy?

Możesz.
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

Chciałbym podłączyć przycisk do funkcji boost w sabvotonie, jeden kabelek idzie do wtyku boost, a drugi? :???:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

do masy. jak w każdym sterowniku ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

Czyli do minusa tam gdzie podłączam zasilanie w sterowniku jeśli dobrze rozumiem? :mrgreen:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

Tak, optymalna masa to minus zasilający sterownik
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

No chyba jednak ta wiedza mi się na razie nie przyda... Rower jeździł, teraz chciałem wymienić hamulce i skrzynkę na baterie i po złożeniu już nie działa. Zielona dioda sterownika mrugała 13 razy czyli problem z hallami. Po sprawdzeniu miernikiem znalazłem zwarcie na jednym z halli, otworzyłem silnik i wymieniłem kable, nadal zwarcie, znowu otworzyłem silnik i wymieniłem kable - ciągle zwarcie :evil:
Za trzecim razem wyeliminowałem wszystkie zwarcia, koło rusza o kilka centymetrów i zatrzymuje się po czym sterownik pokazuje ten sam komunikat...
Jakie mogą być tego przyczyny poza uszkodzeniem halli? Jeśli któryś z halli jest uszkodzony to można coś zrobić bez wymieniania go na nowy (nie wiem, na przykład wykorzystać tego dodatkowego białego halla)? I w końcu czy da się jakoś uruchomić silnik bez halli (jakoś muszę dojeżdżać do pracy w oczekiwaniu na rozwiązanie)?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016   

Jest duża szans że któryś z halli się uszkodził, jeżeli nie masz zapasowych to jesteś uziemiony do czasu wymiany/naprawy halli, chyba że sterownik umożliwia jazdę bez halli. O ile pewny jesteś na 100% że przewody masz sprawne nie przetarte i nigdzie się nie zwierają to masz uszkodzone halle. Wymiana nie jest kłopotliwa. Jest wiele poradników np. taki https://www.youtube.com/watch?v=vrUjPNIs348 .
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Prawie wszystkie problemy rozwiązane! Zostały dwa...

Pierwszy to montaż tarczy hamulcowej do silnika. Przykręciłem ją śrubami które dostałem razem z tarczą, już wtedy zauważyłem coś dziwnego. Po naciśnięciu hamulca i pchnięciu roweru do przodu koło ruszało się o jakiś 1cm, może 2cm mimo że tarcza była unieruchomiona.
Po dojechaniu do pracy bateria mi padła i z powrotem musiałem pedałować, okazało się że miałem ogromnego farta bo kiedy spróbowałem zahamować, tarcza owszem się zatrzymała... ale koło kręciło się dalej. Nie wiem jakim sposobem 6 śrub puściło w tym samym momencie, wygląda na to że były za krótkie (musiałem użyć dystansów do tarczy).
Dokupiłem kilka śrub m5x25, skróciłem je do 15mm, czyli są o 5mm dłuższe od tych które miałem wcześniej, dokręciłem je do końca i znowu wcisnąłem hamulec i delikatnie ruszyłem rowerem do przodu i do tyłu- to samo, koło rusza się o 1-2cm, a klocki hamulcowe twardo trzymają tarczę.
O co tu chodzi? Wszystkie śruby są mocno dokręcone i nie rozumiem w jaki sposób to koło może się ruszać. Teraz trochę strach jechać do pracy, bo bateria naładowana i jak tarcza znowu się odczepi to może być problem. Z drugiej strony dłuższe niż 15mm śruby nie wkręcą się całe do pokrywy silnika. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group