ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 06 Cze, 2016
amortyzacja w falconach
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   amortyzacja w falconach

Interesuje mnie tu opinia uzytkownikow falconow jak i osob obeznanych w rowerach. buduje powolutku custom rame wzorowana na vectorze. i zastanawiam sie jaki dumper wybrac co byscie polecali z wlasnego doswiadczenia jak i stosunek cena/jakosc.

podobnie interesuje mnie rozwiazania do motorowerow i czy ktos z tego skorzystal bo sa dedykowane do podobnej wagi calego pojazdu , ale nie mam z tym doswiadczenia dlatego prosze o wlasne doswiadczenia w uzytkowaniu
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

FOX 200mm lub BOXXER 200mm oczywiście dwu-półkowy.Szczególnie polecam BOXXERA bo jest tani w serwisowaniu i mozna kupic 4-5 letniego juz od 1000- 1500 zł trafiając na okazje. W obu moich falkonach ujeżdżam owe :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Kolega pyta o damper :P

Nada się chyba każdy popularny, bo to w przypadku awarii i potrzeby serwisu nie przekroczy jego wartości.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
  Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

aaaaaaa sorki za szybko myślałem. :mrgreen: Ja używam rock shox kage rc 241mm. Twardosc spreżyny 450 przy 70 kg wagi, oraz 550 przy 105 kg wagi dobrze sie sprawdzaja :P
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Ja kupiłem FOX DHX 5.0, ale jeszcze go nie przetestowałem;)
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Fox dhx ma fajna regulacje. Mianowicie pompujac damper utwardzamy go. Oczywiście w granicach podanych przez producenta jest to zdrowy zabieg więc posiadając jedna sprezyne możemy sobie damper później dodatkowo utwardzic.

Kolejna istotna kwestia jest długość dampera a co za tym idzie jego skok. W zawieszeniach uzyskujemy przekladnie i stosując damper o większym skoku możemy dokładniej damper wyregulowac a i też co ważne zwiększyć jego żywotność.

Abstrahując.
Damper o skoku 10mm przy skoku koła 100mm. Przełożenie 1:10
Damper o skoku 50mm przy skoku koła 100mm. Przełożenie 1:2

Z moich starych doświadczeń odradzam wszelkie manitou. Strasznie szybko zaczynają rzygać olejem.

Fox oraz cane creek są jak najbardziej ok.

Kupowane przez forumowiczow dnm też kiedyś należały do jednych z najgorszych damperow. Może się poprawili- nie wiem...
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

manitou nie jest takie złe jak piszesz pod względem jakości, mam jeden i przejechałem na nim -7-8 tys km i nie uronił nawet kropelki, kupiłęm go prawie jako nówkę.
Dopiero jak go przeserwisowałem zaczeło się upuszczanie oleju...
Także tego, jak kupisz padakę to jest jak piszesz, jak ktoś serwisuje w profesjonalnych warsztatach każdy długo wytrzyma.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

a jak sie ma wytrzymalosc takich amortyzatorow bo mimo wszystko ebiki sa ciezsze i i predkosci sa wieksze wiec troszke "cierpia" , gdybyscie teraz mieli wybierac to co byscie wybrali ?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Jako ciekawostkę powiem że używam non stop od 7 lat damper Rock Shox Sid powietrzny o taki:

http://archiwum.allegro.p...3232530159.html

tylko z czarnym tłokiem i dłuższy (widać go na fotce bika w moim opisie) i sprzęt ten jest nie do zajechania. Nie przechodził on właściwie żadnego serwisu tylko co jakiś czas smaruje tłok brunexem i jest szczelny jak łódź podwodna a ważę 90kg i pompuje go ciśnieniem do 90% możliwości.
To były czasy produkcyjne........
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Ja kupiłem do tej ramy na przód Rock Shox boxxer rc 2012 a na tył Rock Shox Kage rc ze sprężyną 450lbs dla 75kg mojej wagi.
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Spj - mam to samo :) - polecam
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

pogooglalem te dampery jeny jakie to drogie .. (dobre raczje musi byc :P ) szacowalem dac z 150 zeta za uzywke bez szalenstw a tu mam zagwostke
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Niestety na dobrą używaną amortyzacje dałem koło 1600zł, a do tego amorka jeszcze odpowiedni mostek no i kierownica grubsza, a do dampera musiałem dokupić tuleje ślizgowe i montażowe .... :oops: :oops: :oops: także wydatków związanych z ramą sporo, ale jakie wrażenia z jazdy...mam nadzieje będą (składam dopiero) :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

sunman napisał/a:
a jak sie ma wytrzymalosc takich amortyzatorow bo mimo wszystko ebiki sa ciezsze i i predkosci sa wieksze wiec troszke "cierpia" , gdybyscie teraz mieli wybierac to co byscie wybrali ?

To że cięższe i prędkości większe nie znaczy że siły działające na zawieszenie są większe jak w rowerze.
W DH działają dużo większe siły, tam 50-60km\h to normalna prędkośc po korzeniach, skałach, przelotowe prędkości są rzędu 80-90km\h
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Nie ma co oszczędzać na zawieszeniu . Normalnie rower waży do ok 20 kg a tutaj mamy 30 kg wiecej. Dlatego należy mieć na uwadze to że działające obciążenia na "zawiasy" są prawdopodobnie w górnej dopuszczalnej granicy wytrzymałości amorów. Wniosek taki że Chińskie badziewia oraz taniego typu sprzęty raczej długo nie zabawią w ramie typu falcom :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group