ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
10x6 vs. 9x7 vs. 7x9
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

unix napisał/a:
Szwagier napisał/a:
Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa :wink: - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu).

Brak "dołu" to moze kwestia zmiany sterownika ?

To znaczy?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Raczej nie. Miałem 10x6 i na blokowym i na sabvotonie. W obu wypadkach poniżej 20 km/h słabo mu idzie - nawet na 70 amperach. 7x9 to już inna kategoria - uwielbiam ten silnik
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

sietaz, a do ilu "km/h" taki 7x9 poleci na 26" kole i 16S LiPo? (w sumie są od tego symulatory na sieci :roll: :razz: )
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

To można policzyć: 67V x 0.75km/h=50.25km/h. Sam się mocno zastanawiam nad takim zestawem.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Z praktyki na blokowym z turbo 52 km/h, bez turbo 47 km/h, na sabvotonie z włączonym fluxem 51.5 km/h
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Ja w swoim rowerku mam 10 x 6 instalacja 65V 15 Ah, koła 26' sporo jeżdżę po górkach i w zasadzie jest wszystko ok nie można narzekać.
Ale kontrola temperatury silnika bezwarunkowa, zdarzyło się, że przegiąłem z tempem no i musiałem chwilę odczekać bezpiecznik termiczny działa. :grin:
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Mnie najbardziej interesuje aby ciagnal od dołu, to jest clou sprawy, predkosc to rzecz wtórna :)
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

To raczej ktoś się musi wypowiedzieć, kto miał z oboma silnikami do czynienia. Owszem, mój 10x6 rwie od dołu jak rakieta, a zwłaszcza w porównaniu do silnika 250W, ale to nie to, o co chodzi. Modulacja mocy mizerna-raczej nie tego się oczekuje.
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Popieram podejście co do prędkości.
Natomiast co do ciągnięcia od dołu, to jak tylko troszkę mocniej wychylę manetkę to potrafi rowerek mnie zrzucić.
Skrzyczne, tak dla przykładu nie stanowi żadnego problemu, oczywiście lekko wspomagam zawsze, tak żeby gdzieś po drodze nie zapomnieć do jakich celów służy zwykły rower czyli fiz kultury.
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Sterowanie pradem w tym przypadku nie pomoże ?
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Nie jestem pewien co Masz na myśli ( sterowanie prądem ) ?
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Zwykle proste sterowniki steruja napieciem, te bardziej zaawansowane pradem (natezeniem). Tak orzynajmniej wynika z lektury forum :)
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Opis zes trony nexun.pl


1. Producent: Sabvoton
2. Typ: BLDC
3. Budowa: Programowalny kontroler
4. Złącza: Wodoodporne
5. Odporność: IP66
6. Przeznaczenie: Skutery, motocykle, rowery, samochody

Zaawansowany kontroler sterujący silnikiem poprzez przebieg FOC. Daje dostęp do dużego momentu obrotowego już od 1RPM. Silnik zasilany takim sterownikiem pracuje o wiele ciszej, mniej się grzeje i dysponuje znacząco większym momentem obrotowym.

Podstawowe informacje.:
1. Zasilanie: 36-95V (max), Prąd: 80A (fazowy 200A) max (programowalny)
2. Wymiary: 243x146x62mm
3. Waga: 2.2 kg
4. Moc znamionowa: 2500W, Moc maksymalna: 7600W
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się w dokumentacji na samym dole
Funkcje:
1, Sterownik FOC-180° wektorowy dla sterowników BLDC oraz PMSM...
2, Pełny i automatyczny tryb samonauki faz i halli (konfiguracja trwa 3 min)
3, Duży moment obrotowy, cicha praca silnika, niższe zużycie energii, mniejsze straty na grzanie
4, Precyzyjne sterowanie zapewniające doskonałe warunki pracy silnika podczas ruszania lub wjazdów pod wzniesienia.
5, Manetka ze sterowaniem prądu (a nie napięcia, jak w klasycznych sterownikach).
Sterowanie odzyskowym hamowaniem oraz przyśpieszaniem przy pomocy 1 manetki.
6, Wiele wbudowanych zabezpieczeń: Zablokowanego silnika, nadprądowego, przeciążeniowego, przegrzania sterownika, zabezpieczenia przed uruchomieniem, zbyt wysokiego napięcia, zbyt niskiego napiecia, przypadkowej blokady manetki i wiele innych
7, Sterownik posiada rozbudowany system diagnostyki wraz z informacją dla użytkownika o rodzaju usterki poprzed diodę sygnalizacyjną
8, Dodatkowe funkcje zewnętrzne jak tempomat, wsteczny bieg, hamowanie odzyskowe, funkcja BOOST itp
9, Wszystkie parametry są konfigurowalne z komputera
10, Sterownik posiada interfejs RS485/CAN do komunikacji z PC oraz zewnętrznymi urządzeniami takimi jak BMSy
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Ok czaje.
W takiej sytuacji zobacz coś takiego, przeczytaj opis.
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072080.html
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016   

Dlaczego na stronie Nexun silnik MXUS 16x4 i 21x3 mają napisane momenty obrotowe powyżej 140Nm oba?. Duża jest różnica między momentem obrotowym w tych silnikach czy to bardziej chodzi o prędkość?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group