ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Tektronik ATron
Autor Wiadomość
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
  Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   Tektronik ATron

Cześć :)

Jako że od kilku lat wkładałem różne bajery do roweru :) ... po tych kilku latach przyszła ochota na EV :idea: . W poprzednich tematach było widać moje kombinacje ,ale przemyślałem sobie że rzeźbienie w "org" ramie będzie niebezpieczne i postanowiłem sobie mże zrobię własny projekt od 0 :idea: .

Zawsze troszkę marzyłem o czymś "innym" jakoś że ze mnie trochę indywidualista :razz: , pasjonat elektroniki i elektrotechniki oraz trochę konstruktor :wink: (zasilacze , prostowniki, ramy różnych urządzeń ) pomyślałem że zbuduję własnego EV dalszego zasięgu.

W tym temacie chciałbym przedstawić prace nad moim projektem , i tez prosić o opinie , porady ,jako że czegoś tego typu jeszcze nie budowałem :)


1. Rama

Chcę uzyskać jak największą pojemność , chciałem zastosować jak największy/szerszy zasobnik , lecz warunek zastosowania pedałów trochę utrudnia całą sprawę , finalnie szerokość zasobnika wynosi 20cm. Początkowo miał to być odpowiedni wielokąt ,ale ta konstrukcja nie sprawdziła by się u mnie , więc pomyślałem i postanowiłem że rama będzie miała kształt równoległoboku , dość długiego bo aż prawie 80cm

Sama rama wykonuję z profilu zamkniętego 25x25x2mm , elementy są wstępnie załapywane MAG-iem by potem finalnie pospawać je TIG-iem , bo jak na razie nie mam dostępu do TIG-a. Profile tnę odpowiednio ustawioną przystawką do szlifierki kontowej, która transformuje BOSCH-a w poprzecznice :mrgreen:


:grin: . Trochę mięsa poleciało ale w końcu udało mi się skalibrować odpowiednio przystawkę i mogłem zacząć robote :mrgreen: .

Zacząłem wstępnie przymierzać profile pod dany kształt i zaznaczać miejsca cięć:










Po wykonaniu odpowiednich profili i wstępnym m ich oszlifowaniu , zacząłem wszystko łączyć w całość :)















Po załapaniu wszystkich elementów i lekkim oszlifowaniu spawów , sprawdziłem błędy ...odchyłki sa ale tylko 1-2mm i to w 2-3ech miejscach nie mających praktycznie znaczenia :) , aktualnie wygląda tak :















I jak na razie czeka na wspawanie poziomych i pionowych umocnień :)
Ostatnio zmieniony przez Tektronic Czw 09 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Ale liczysz to w jakimś CADzie? Głupio by było zrobić małą chopkę i obudzić się z wbitym w płuco profilem 25x25x2mm :P
Poka jeszcze fotke projektu, na jakim się wzorujesz.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Na razie go nie udostępnie :)

Poza tym moje hieroglify są niczym kod procesora który rozumie tylko on :D

A tak na serio to tak , mam parę rysunków technicznych , lecz nie w Auto CAD-dzie , tylko jak wyżej na papierze :) i jeszcze nie do końca skończone, z tym że i tak jadę na wymiary z pamięci.

Ale nie mówię że nie , wstawię jak będzie gotowe :) .. a wzoruję się ... na swojej wyobraźni :D , jedyne co to szukam wymiarów przedniej główki ramy bombera bo amorka jeszcze nie ma , a nie wiem jeszcze jakie zrobić pole pracy skrętu amortyzatora :) , w sensie łuk rozchodzący się od główki do ramy :)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

A czym będzie pokryta ta skrzynka?
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Wpierw podkładem antykorozyjnym i potem czarną farbą , całość będzie obudowana laminatem ,takim z jakiego są wykonane skrzynki kolegi tas-a ;-)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Rozumiem. Kombinuję dlaczego taka pancerna a teraz wiem, laminat nie będzie "nośny".
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

tas napisał/a:
Ale liczysz to w jakimś CADzie? Głupio by było zrobić małą chopkę i obudzić się z wbitym w płuco profilem 25x25x2mm
Poka jeszcze fotke projektu, na jakim się wzorujesz.

no i oprócz tego o czym wspomniał tas. Jak tam twoje doświadczenie odnośnie spawania :?: zwłaszcza metodą tig. To jest dobra metoda do takich rzeczy, tylko trzeba mieć spore doświadczenie, żeby sobie później krzywdy nie zrobić.
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

pajak_111 napisał/a:
tas napisał/a:
Ale liczysz to w jakimś CADzie? Głupio by było zrobić małą chopkę i obudzić się z wbitym w płuco profilem 25x25x2mm
Poka jeszcze fotke projektu, na jakim się wzorujesz.

no i oprócz tego o czym wspomniał tas. Jak tam twoje doświadczenie odnośnie spawania :?: zwłaszcza metodą tig. To jest dobra metoda do takich rzeczy, tylko trzeba mieć spore doświadczenie, żeby sobie później krzywdy nie zrobić.


Dużo spawałem/spawam :D migomatem , nawet buduję mój własny (sama jego rama to prawie chyba ze 40kg, co do tiga spawałem tylko kilka razy i to już niezła sztuka bo trzeba brać pod uwagę kilka parametrów i trochę potrzeba by go dobrze ustawić , gdzie w migu ustawia sie dobrze 3-4 rzeczy i można spawa to w tigu jest kilka-kilkanaście (zależy jaki)

A że nie mam dostępu do tig , a jedynie zakład w którym sie nim spawa , to dogadałem sie z facetem i zrobi mi na glanc także całość będzie konkretna bo tig to najlepsza jakość połączeń , oraz także pod względem wagi :mrgreen: . Co do laminatu to planuję ok 3-5mm , ale nie wiem jeszcze jak wyjdzie , na razie muszę zrobić główną ramę i postawić ją na kołach :)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Ile planujesz zasadzić tam aku - z 3kWh czy więcej?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

sietaz napisał/a:
Ile planujesz zasadzić tam aku - z 3kWh czy więcej?


Generalnie zasobnik będzie w stanie pomieścić ok 96 popularnych pakietów (duża , nie ? , sam się ździwiłem) :mrgreen: co by dało jakieś 4-5Kwh , i jeszcze parę szt więcej , ale będą tam też zabezpieczenia i inne elektryczno-elektroniczne rzeczy wiec nie jestem do końca pewien ile dokładnie ich tam włożę , na pewno jeśli zbraknie mi zasięgu , to bd dokładał.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Nawet na lipo konstrukcja będzie ważyć pewnie z 50 kg - jakie zastosowanie ma mieć ten rower - wjazd na mont everest?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Między innymi ... :mrgreen:

Ale tak na serio to robię go na "dalekosiężnego półterenowego" by miał opcję jazdy po np. wybronowanym polu :twisted: jeśli zajdzie taka potrzeba. Normalnie będzie szosowy , musi trochę ważyć z racji że inaczej nie osiągnę efektu "bujania" :razz: na wybojach jak np .w autobusach co jest dużo wygodniejsze niż duże drgania więc całość musi być ciężka i na miękkich amortyzatorach by twardo sunął po asfalcie i szutrach , ale jeszcze nie wiadomo jak mi to wyjdzie w praktyce :roll: .

Gdybym miał jakąś konkretną sprężynę gazową , ale naprawdę konkretną , mógłbym zacząć myśleć o amortyzatorze gazowym , bo chyba właśnie taki dałby mi pożądany efekt.

Na początek 30-40km mi wystarczy przy prędkościach do 50km/h (zależy jak zachowa się konstrukcja) , max zakładam ok 100km/h , więcej mi nie potrzebne. Rozstaw osi wyniesie ok 180cm :lol: co nie tylko dało mi mi mozliwość pospawania tak dużego zasobnika ale i tez poprawi prowadzenie przy dużych prędkościach :smile:
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Moim zdaniem nie ma potrzeby spawania TIG-iem, MAG spokojnie wystarczy - wszak nie widzę, aby były to stopy glinu albo stale "szlachetne".
No ale jak po znajomości, to ok.
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Więkwszość dobrych - lepszych ram rowerowychh jest spawana TIG-iem , nawet te marokeszowe MTB. Mi zależy na bezpieczeństwie , nie chce się na tym zabić.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Bo pewnie one wszystkie są aluminiowe.
Bardziej odpowiedzialne niż rama rowerowa konstrukcje stalowe są spawane zwyczajną elektrodą otuloną i nic złego się nie dzieje. Ważne, aby spawanie było przeprowadzone zgodnie ze sztuką, a czy to będzie TIG, MIG/MAG czy MMA, to w przypadku ramy raczej nie ma znaczenia. Są też ramy lutowane, a powszechnie wiadomo, że luty mają zazwyczaj niższą wytrzymałość niż spawy, a jednak nikt się nie zabija na takim rowerze.
Zastosowałeś materiał konstrukcyjny powszechnie dostępny o przeciętnej jakości, więc nie rozumiem po co inwestować w spawanie TIG-iem. Lepiej byłoby zainwestować w lepszy materiał. Spoiny nie poprawią jakości materiału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group