Co to za silnik? może ktoś rozpoznaje? |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016 Co to za silnik? może ktoś rozpoznaje?
|
|
|
witam Panowie, może miał ktoś do czynienia z takim silnikiem jak w załączniku lub ma na jego temat jakieś dane a może manualna, jest to silnik do skutera z oznaczeniem 1500W / 48V jest dosyć szeroki bo potrzebuje około 18cm ale jeśli miał bym ktoś z was jakieś info na jego temat: moment, prędkości 1V / km itd to może bym go przygarnął bo wydaje się dosyć tani i mocny mimo koniecznych przeróbek by zaadaptować go do roweru
DSC_0746.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 464 raz(y) 1,78 MB |
DSC_0748.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 429 raz(y) 906,12 KB |
DSC_0745.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 421 raz(y) 1,56 MB |
DSC_0747.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 385 raz(y) 942,74 KB |
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
dzięki za linka trochę mi pomógł piszą ze ma 90mn przy 45v i 1500w, czy może mi ktoś z doświadczonych kolegów zestawić 3 silniki pod względem mocy tzn. ten silnik "X" przy 45v daje 90 nm a ile będzie dawał 9c nm i pobieral watt z nawojem 7x9 przy 45v, oraz lie będzie dawał nm mxus t6 przy 45v i ile wtedy pobiera watt , niewiem czy moc wraz ze wzrostem napięcia rośnie liniowo czy wykładniczo czy w każdym silniku jest to indywidualna dla niego charakterystyka |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
90Nm daje 9c800W w wersji 7x9 . A zasada jest taka. Im więcej prądu tym więcej Nm. Mxus może dać 200Nm. Prosty przykład:
W swoim silniku w rowerze o momencie 80Nm przy napięciu 60V i prądzie 45A podniosłem prąd o 10A. Efekt przy przyspieszaniu jest znaczny, odczuwalny . Napięcie bez zmian. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
tak wiem ze podniesienie amper daje natychmiastowy efekt przyrostu mocy na swoim przykładzie do magi pie 3 pakowałem 60V i 90A skończyło sie to mechanicznym uszkodzeniem silnika, moje pytanie jest trochę inne interesuje mnie jaki moment będzie miał np 9c 7x9 przy 45v i 45A a jaki mxus t6 przy tych samych wartościach, może ktoś miał możliwość to zmierzyć |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
To tego Ci już nie powiem. . Ale moc pompowana będzie ta sama. Jedynie stratami cieplnymi będą się różniły. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | To tego Ci już nie powiem. . Ale moc pompowana będzie ta sama. Jedynie stratami cieplnymi będą się różniły. |
Jeśli tak, to znając kV można moment policzyć |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
hmm, fajnie by było gdyby wypowiedziały się jakieś tęgie głowy które zjadły zęby na różnych mocach silników od 250 watt w zwyż do 1000....watt lub więcej, bo wydaje się ze jeśli producent opisuje sprawność silnika na 83% to te silniki różnią się jedynie "wydolnością cieplną"? w 100 watowy można wpakować dużo mniej niż w 1000 watowy, a więc zakładając ze 100 watowy silnik chłodzimy np. ciekłym azotem to czy osiągnie takie same parametry jak 1000 watowy? tylko jeśli tak jest to dlaczego wraz z wzrostem mocy wzrasta szerokość magnesów, ludki podpowiedzcie |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
Jeżeli zwiększymy szerokość magnesów i statora to zmieści się więcej miedzi a to oznacza większą pojemność cieplną. Czyli, że przy większej mocy silnik się wolniej nagrzeje albo nie rozgrzeje się tak bardzo. |
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | To chyba silnik z chińskiej stajni QS motor. Wejdź sobie na ich stronę: http://www.qs-motor.com/ pewnie coś dopasujesz. Trochę roboty będzie aby go zaadaptować do ebajka |
Mój kolega ma podobny problem.Kupił na giełdzie koło z silnikiem ale nie ma na nim żadnych oznaczeń.Jego całkowita średnica to ok.19cm.Trzeba by do niego dokupić jakiś sterownik ale czy napewno ma 250W czy może więcej? Wychodzi z niego 8 przwodów, 3 fazowe i 5 od halotronów.
IMG_0679.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 2,1 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016
|
|
|
Możesz dać mocniejszy sterownik, tylko trzeba kontrolować temperaturę silnika. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016
|
|
|
Mam jakiś zwykły 36V-48V i według tego co napisali Chińskie ma być 13A |
|
|
|
|
|