ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Deskorolka elektryczna - czy to ma sens?
Autor Wiadomość
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Kombinacji ciąg dalszy, pod koniec tygodnia mam zamiar zacząć prace.

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden demoniczny pomysł - "narty" elektryczne.

Dwie płozy na nogach, każda z dwoma kółkami i napędem na tylne (osobne identyczne silniki+akumulatory), odpada problem skrętności i stabilności. Do tego mountainboardowy uchwyt na but i winno śmigać. Co sądzicie?
 
 
r2d2 
prezes
Elektromąter



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 550
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

messmaker napisał/a:
Dwie płozy na nogach, każda z dwoma kółkami i napędem na tylne (osobne identyczne silniki+akumulatory), odpada problem skrętności i stabilności. Do tego mountainboardowy uchwyt na but i winno śmigać. Co sądzicie?
Zalezy w jakich kategoriach rozpatrywac takie pomysly bo jesli np. to ma byc wyscig na wozek inwalidzki to oczywiscie masz spore szanse na podium. Z takim pomyslami raczej nie powinienes robic pojazdow, bo zrobisz sobie za ich 'pomoca' krzywde. Moze lepiej zrob jakis elektryczny tluczek do ziemniakow albo eletrozwijarke do nalesnikow :wink:
Pozdro.
_________________
sztuczna inteligencja nie pokona prawdziwej głupoty ;)
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

r2d2 napisał/a:
Moze lepiej zrob jakis elektryczny tluczek do ziemniakow albo eletrozwijarke do nalesnikow :wink:


To już mam :)

Kółka umieszczone 30cm za i 40cm przed butem dałyby jednak jakąś stabilność. Przecież rolki/narty nie są aż tak ekstremalnym ekwipunkiem a nie będę na tym sprzęcie rozwijał 100km/h.

Byłbym wdzięczny gdybyś uzasadnił swoje podejście.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Pomyśl, o zasilaniu, ciężarze całego zestawu.
Parę kilo będzie ważyło, a sterowanie takim ciężarem tylko nogami nie będzie łatwe. Ja też proponowałbym na początek coś innego :)
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

A racja, tak na szybko mi ~10kg wyszło :shock:

Przekichane - czyli zostaje tylko deska do moich potrzeb? :roll:
 
 
r2d2 
prezes
Elektromąter



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 550
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

messmaker napisał/a:
Byłbym wdzięczny gdybyś uzasadnił swoje podejście.
Bardzo prosze, przeczytaj sobie watek http://www.landkiting.pl/...er=asc&start=30 juz ktos zrobil cos podobnego do tego co proponujesz oczywiscie wersja jest 'gola' bez napedu, otoz okazalo sie ze mechanika jazdy w takim 5kg bucie jest trudna do ogarniecia bo trzeba 'dreptac' za kazdym razem gdy chcesz zmienic kierunek jazdy, oczywiscie sa rozwiazania umozliwiajace skrecanie bez odrywania kolek od ziemi, sam zaproponowalem tam jedno z nich :idea: ale projekt bazowy okazal sie do tego stopnia poroniony ze nikt go nie chcial kupic nawet po kosztach na allegro. Teraz wyobraz sobie ze masz buta nie 5 tylko 10kg, nie skrecisz dopoki nie zrobisz sprawnie 'przekladanki' i dodatkowo musisz utrzymywac rownowage, radzic sobie z przyspieszeniami-opoznienieniami ruchu i pilnowac zeby Ci sie nogi nie rozjechaly. Dostrzegasz w tym jakas frajde :?: bo ja srednio :razz:

W temacie deski, proponuje sobie najpierw zrobic mtb bez napedu, potestowac, poprawic wszystkie bledy i niedociagniecia zeby Ci sie nie rozsypywala w czasie jazdy, pojezdzic z gorki w terenie, oswoic sie ze sprzetem. Oczywiscie na poczatku jezdzic w wiazaniach snowboardowych z pieta, lyzke mozna zdjac. jak sie juz nauczysz jezdzic wpiety na stale to zdecydujesz czy chcesz jezdzic bez piety, wbrew pozorom wpiecie sie na stale w deske jest najbezpieczniejsze i najmniej kontuzjogenne, mozna tez wyskakiwac z deski w ruchu ale musisz to robic perfekcyjnie, nie wolno wysiadac czesciowo bo ryzykujesz wtedy powazna awaria kolana lub kostki nogi ktora zostanie w wiazaniu. Jak juz to wszystko zalatwisz to kupujesz 2 silniki 24V/250W z przekladniami na allegro, sterownik, jakies akku i wtedy w jeden wieczor da sie przerobic taka deske w elektryczna i to bez zadnych ruchomych elementow przekladni na wierzchu.
Tak mniej wiecej wygladalo to w moim przypadku i trooooche to trwalo, ale kto wie moze sam sie kiedys skusze na taki naped do mojej deski :roll:
Pozdro.
_________________
sztuczna inteligencja nie pokona prawdziwej głupoty ;)
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Rolki w tamtym temacie mają wąskie i twarde kółka (od wózka, przypuszczam). Czy nie udałoby się uzyskać niego więcej skrętności zakładając pompowańce? Tylko wtedy masa wystrzeli na orbitę, a do tego silnik i akku... i zasmażka :lol:

chyba faktycznie najlepiej będzie, tak jak mówisz, sklecić dechę i oswoić się z nią zanim dołożę napęd.

Łan kozie death, pozostaje kwestia kroju dechy:
-"monster truck" style


czy typowy mtb z szeroko rozstawionymi osiami.


Jakie są różnice? Z moich obserwacji pierwsza opcja pozwala na podnoszenie przedniej osi przenosząc ciężar ciała na tył, tym samym ułatwia pokonywanie krawężników. Z kolei druga wydaje mi się o niebo stabilniejsza :roll:
 
 
r2d2 
prezes
Elektromąter



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 550
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   


High Impact GRP deck construction
Hand held wireless remote speed control pod
4 Independent UM sprung link struts
Detachable 7AH 24v battery
Powerful 150w motor
Max load -- 80KG (180lbs)
Charge time -- 4 - 6 hours
Max speed -- 18km (11.8 Mph)
Max range -- 15km (9.3 Miles)
Net Weight -- 17kgs (37.5lbs)
Gross Weight -- 19kgs (41.9lbs)
Size -- 980 X 320 X 250mm (38.6 x 12.6 x 9.8 inches)
Box -- 1040 X 370 X 300mm (40.9 x 14.6 x 11.8 inches)


Aircraft grade aluminium deck construction
4 Independent UM sprung link struts
Detachable - 7AH 24v battery
High Torque 150w motor
Max load - 80KG
Charge time - 4 - 6 hours
Max speed - 18kmph
Max range - 15km
NW - 16kgs
GW - 18kgs
Size - 950 X 320 X 250
Carton - 1000 X 330 X 250


Battery: 3 x 12v 12AH Sealed Lead Acid Batteries
Battery Recharge: Life Around 250 - 300 Times
Battery Recharge Time: 4 - 6 Hours
Battery Charger: 2 - 2.5 amps, 110V - 220V, 50-60Hz (CE approved)
Motor Rating: 36V - 800 Watts
Maximum Speed: 32 kph (20 mph)
Maximum Range: 20 km - 25 km (12.5-15.5 miles)
Maximum Slope Climb: 12 Degree
Brake: Regenerative electronic ABS braking
Tire Size: 250 - 4 (Diameter 8.5 inch or 215 mm )
Tire Material: Rubber
Tire Pressure: 35 PSI
Body Material: Maple 9 ply wooden deck
Board Color: Lacquered maple + orange/grey/black decals
Max Loading Weight: 120 kg (264 lbs)
Net Weight: 31 kg (68.5 lbs) Including the battery pack
Gross Weight: 35.5 kg (78 lbs) (including carton and packaging)
Carton Dimension: L 125 x W 52 x H 29 cm (4'1" x 1'8.5" x 11.5")


Max Speed: 20MPH
Motor Power: 24 Volt 400 Watt
Braking: Motor Controlled Regenerative
Control/Throttle: Wireless Hand Held Remote
Controller: Curtis Instrument Controller
Drive System: Synchronous belt
Tire: PU
Tire Size: 4 in. diam.
Batteries: 2-12 volt 7 amp
Battery Power: 24volts@14amps
Battery Life: 250-300 charges
Charge Time: 4-6 Hrs
GW: 55 LB
NW: 52 LB
Length: 36"


Battery: 3 x 12v 7AH Sealed Lead Acid Batteries
Battery Recharge: Life Around 250 - 300 Times
Battery Recharge Time: 4 - 6 Hours
Battery Charger: 2 - 2.5 amps, 110V - 220V, 50-60Hz (CE approved)
Motor Rating: 36V - 600 Watts
Maximum Speed: 25 kph (15 mph)
Maximum Range: 20 km (12 miles)
Maximum Slope Climb: 10 Degree
Brake: Regenerative electronic ABS braking
Tire Size:112 mm (4") Solid
Tire Material: Polypropylene
Tire Pressure: N/A
Body Material: Maple 7 ply wooden deck
Board Color: Lacquered maple + orange/grey/black decals
Max Loading Weight: 110 kg (242 lbs)
Net Weight: 17.5kg (38 lbs) Including the battery pack
Gross Weight: 20 kg (44 lbs) (including carton and packaging)
Carton Dimension: L 118 x W 32.5 x H 22.5 cm (3' 10½" x 1' ¾" x 8¾")


Battery -- 2 X 12v 15AH Sealed Lead Acid Batteries
Battery Recharge -- Life Around 250 - 300 Times
Battery Recharge Time -- 4 - 6 Hours
Battery Charger -- 2 amps or, 2.5 amps (CE approved)
Motor Rating -- 320 Watts
Maximum Speed -- 20 km / Hour (13 MPH)
Maximum Range -- 20 km - 25 km (12.5-15.5 MPH)
Maximum Slope Climb -- 10 Degree
Brake -- Rear Band Drum Type
Tire Size -- 250 - 4 (Diameter 8.5 inch or 215 mm )
Tire Material -- Rubber
Tire Pressure -- 30 PSI
Body Material -- Steel and Aluminum
Board Material -- Maple ply wooden deck
Board Color -- Gray and Orange
Net Weight -- 22kg (48lbs) (Including the battery pack – 8.5kg (18.7lbs))
Gross Weight -- 26kg (57.3lbs) (including carton and packaging)
Dimension -- L 125 x W 38 x H 34 cm (49.2 x 15 x 13.4 inches)

To wszystko dostepne w necie od 400 do 850 USD

Moja wizja takiej deski odbiega znacznie od oferty rynkowej.







Przede wszystkim powinna miec duze kola, w tej akurat desce wielkosc kol nie wplywa na jej wysokosc, ani nie powoduje szeregu niefajnych zjawisk fizycznych jakie wystepuja w dwoch pozostalych modelach po zaqlozeniu takich duzych kolek. niezalezne zawieszenie kazdego z kol, zwrotnosc tej deski pozostaje stala bez wzgledu na szybkosc z jaka sie jedzie, i wychylenie deka nie jest sztywno przypisane do aktualnego skretu kolek, pochylanie sie kolek na zakretach powoduje ze deska lepiej wykorzystuje sile odsrodkowa, podsterownosc i nadsterownosc wystepuje tylko i wylacznie gdy jest za slisko dla wystarczajacego tarcia opony o podloze, poza tym jest na niej duzo miejsca na akumulatory, silniki etc, nie bez znaczenia jest tez fakt ze ta deska bez problemow radzi sobie z kraweznikami i do wysokosci 10cm wjedzie na kazdy, trzeba tylko pamietac zeby nie wjezdzac na niego prostopadle tylko pod niewielkim katem, kluczowe znaczenie ma niedopuszczenie do sytuacji zeby z kraweznikiem spotkaly sie naraz dwa przednie kola, w innym przypadku zawieszenie tej deski sobie z nim radzi, wjezdzalem juz na wieksze krawezniki ta deska. Zwrotnosc tej deski jest zdumiewajaca do tego stopnia ze przy odrobinie treningu i opanowania mozna spokojnie ruszyc na slalomik miedzy ludzmi w pasazu handlowym albo na deptaku, wiem bo kiedys przypadkowo, nie zeby mnie to krecilo jakos szczegolnie ale zdarzylo mi sie juz zygzakowac pomiedzy ludzmi ktorzy w duzej ilosci wyszli niespodziewanie prosto na mnie z kosciola, o dziwo obylo sie bez buby.
Naped zdecydowanie zamontowalbym na przednie kola, dwa silniki z zabudowanymi przekladniami zebatymi beda el. polaczone szeregowo aby uzyskac identyczny moment obrotowy, a w przypadku zakrecania stworzyc el. mech. roznicowy, jesli jeden z nich zwolni, drugi bedzie musial przyspieszyc i beda one niezaleznie napedzac dwa przednie kola. Dlaczego uparlem sie na ten naped przedni, otoz wynika to z natury ruchu i odruchow ktore juz dawno zanabylismy, jesli stoimy w pojezdzie ktory rusza z miejsca, odruchowo przechylamy sie do przodu co w powyzszym wypadku daje nam dobre dociazenie przodu pojazdu, a wiec kol napedowych, z kolei przy hamowaniu odchylamy sie do tylu zwalniajac nacisk na przednie kola i obciazamy bardziej tyl, silniki dzialaja wtedy jak hamulec elektrodynamiczny, to odruchowe przesuniecie srodka ciezkosci do tylu, zabezpiecza nas przed zbyt gwaltownym wyhamowaniem i nawet w przypadku zablokowania kol beda one juz na tyle odciazone ze wpadna w slizg nie wyrzucajac nas z deski jak z katapulty.
Brak klasycznych hamulcow, role ta beda pelnily te same silniki w ukladzie hamulca elektrodynamicznego, moze byc tez odzyskowe jak ktos ma pakiet nadajacy sie do szybkiego ladowania , kazdy silnik bedzie produkowal przeciw-prad ktory bedzie wykorzystywany do wyhamowywania drugiego silnika.
Resor wysokoweglowy o odpowiedniej twardosci HRC44 na szkielet wzdluzny, do resoru doczepione sa wiazania, Na srodku pomiedzy wiazaniami, w miejscu w ktorym amortyzacja resora bedzie dzialala najefektywniej bedzie kaseta na akumulatory zasilajace pojazd i na potrzebna elektronike. W tym miejscu powinna tez byc wyprowadzona 'zrywka' bezpieczenstwa ktora po wyrwaniu z obudowy rozewrze odpowiednie styki i unieruchomi pojazd.
Baza konstrukcyjna zdecydowanie metalowa, deska musi wszystko wytrzymac nawet jak z dwoma kumplami na plecach bedziesz chcial sie na niej przejechac. Jesli masz jakiekolwiek watpliwosci co do np. rozmiaru profili stalowych to lepiej daj te grubsze, zawsze powtarzalem wlascicielom klasycznych mtb z deckiem z laminatu i drewna ktorzy dziwili sie ze mam zamiast niego resor ktory jest az o 1kg ciezszy, a ten kilogram to 5x wieksza wytrzymalosc, jak nie wierzycie to sprobujcie kiedys zlamac resor HRC44 o gr.6 mm i 60mm szer., nawet ciezko jest o kogos kto by dal sie namowic zeby w nim cos wywiercic albo wyrzezbic. Deska powinna byc jak najbardziej niezniszczalna. Wtedy jest bezpieczna.
Pozdro.
_________________
sztuczna inteligencja nie pokona prawdziwej głupoty ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

Pomysły ciekawe :)
Ale ja nie wierzę żadnemu pojazdowi mechanicznemu, w któym nie mogę kierować łapskami i trzymać nimi kierownicy :D
Deska staje, a ty jedziesz dalej :D Za co tu się rękami złapać? Powietrze jest słabym uchwytem :)
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Mar, 2009   

zeeltom, deska ma to do siebie, że można z niej zejść w ułamku sekundy :wink: Wtedy jej ciężar spada do powiedzmy 20kg a użyszkodnik zyskuje imponującą przyczepność laćków na chodniku :grin:

r2d2, wow :shock: Twoja deska zrobiła na mnie piorunujące wrażenie, nawet ten surowy wygląd to spora zaleta dla fana post-apokaliptycznych klimatów. Dokładnie takie cudo dusza by chciała, ale nie wie jak się do tego i z której strony zabrać :wink: Właśnie się dowiedziałem, że najpewniej nie będę miał dostępu do spawarki i chyba cały pomysł właśnie wziął w łeb...

Jeszcze jedno pytanie do tej deski, jak to się zachowuje przy skręcie? tzn co się dzieje z kółkami bo nie mogę sobie wyobrazić działania tej maszynerii :wink:
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

Przysiadłem dzisiaj do szkicownika i stworzyłem mniej-więcej zawieszenie i przeniesienie napędu.

Wpadłem na pomysł wykonania dwóch rolek z płyty meblowej/osb i pokrycia ich papierem ściernym, na to byłaby nawinięta taśma budowlana. Tym samym wysoki moment silnika mógłby zostać złagodzony (przy starcie taśma "ślizgałaby się" łagodnie przyspieszając). Natomiast przy większych nierównościach (trawa, kamienie, krawężnik) - rozluźnienie taśmy pozwoliłoby użytkownikowi na stabilną jazdę bez przyspieszania.

Całość zobrazowana tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=yyTyhmE6l88
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

Przy takim układzie będziesz miał różne naprężenia paska w zależności od ugięcia osi kół.
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

I o to chodzi - na równej nawierzchni będzie tak wyregulowane, żeby złagodzić start silnika a kiedy wjadę na jakieś nierówności i koła pójdą w górę pasek się rozluźni zdejmując napęd z kół.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

To będzie musiała być góra wygięta do góry bez końca.
Na nierównościach kółka nie opadną w dół?
Według mnie powinno się zrobić silnik na wahaczu kół. Nie myślisz chyba o jakimś wielgachnym silniku, żeby przy starcie spowalniać start ślizgiem paska?
Ale zrobisz, jak zechcesz :D
 
 
messmaker
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Mar, 2009   

Opadną chyba dopiero przy "zeskoczeniu/zjeździe" z nierówności, np kamienia.

Wielgachnym nie, ale o 2x200W prędzej :twisted:
W zasadzie chyba łatwiej mi będzie ten silnik zamocować na mniej "ruchomej" części, dalej nie wiem czy warto w ogóle zaczynać to robić nie mając spawarki :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group