ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik BLDC etechnology
Autor Wiadomość
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

Miejsca na przewody to akurat w nim jest jak w żadnym innym ;) jest trochę gorzej, bo nie ma wpustów w stojanie na halle
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

Przecież stojan jest metalowy. Mozna wyciąc
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

No dobra, teoretycznie może się i da założyć halle ale jak na razie nikt się nie przyznał że coś takiego zrobił w takim silniku.
Więc dla mnie jako dla laika w tej kwestii sprawa jest na dzień dzisiejszy prosta - glebor nie dał rady to się nie da.
Jeżeli ktoś tego dokonał, znaczy użytkuje taki silniczek bez oryginalnej elektroniki z hallami to to jest miejsce żeby się tym pochwalić.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Tak wyglądają czujniki w silniku swissdrive



znajdują się na płytce elektroniki na małej średnicy i współpracują z jedną z obudów.
Na płytce dumnie pręży się napis jak niżej "take a look at the scaner" cokolwiek autor miał na myśli



A najlepsze jest to



"Moduł po taniości" ;-)
A chińskie to raczej nie jest i jak widać się wcale nie wstydzą że tanio robią :lol:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

A nie można zostawić tej płytki z halami w środku i tylko wyprowadzić osobne przewody fazowe i zasilanie z zewnętrznego sterownika? Powinno działać.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

sirgregs napisał/a:
Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo.


A nie możesz zostawić płytki tak jak jest zamontowanej i wyprowadzić zasilanie wraz sygnałami halli na zewnątrz? Musiałbyś jedynie odciąć ścieżki na płytce z zasilania i sygnałów.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Tak by się teoretycznie dało podłączyć ale wymagałoby to odseparowania czujników na płytce tak jak piszesz co wiąże się z mechanicznym usunięciem ścieżek, niektórych elementów, wycinaniem części płytki aby dało się przeprowadzić przewody fazowe.
Pozostawienie płytki z dużej ilości miejsca (bez płytki) robi cholernie mało miejsca we wnętrzu silnika. Dodatkowo nie mam pojęcia jak te czujniki współpracują z obudową (dam potem fotkę). Każdy test pod obciążeniem to konieczność szprychowania kółka i jeżeli coś nie działa to trzeba rozszprychować kółko i rozebrać silnik.
Robota dla wytrwałych albo bardzo wytrwałych ;-)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

Passat_EQ napisał/a:
Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni


Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

barmal napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:
Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni


Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°.


Z tego co podałes wynika, ze jest to zależne tylko od ilosci magnesów. W obu przypadkach 360stopni podzielone przez połowe magnesów w rotorze daje podane kąty. Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie, zeby hall był zamontowany wielokrotnośc dwóch magnesów dalej od sąsiada. Zmierzy nadal to samo.

Tutaj mamy dwa BIONXy z rózną iloscią "zębów" i magnesów a halle są co 120stopni
https://systemesembarques.files.wordpress.com/2011/03/screenshot-4.png
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

bloodyopel napisał/a:
Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana


No to 18°
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

Czyli dla tego etechnology wychodziłoby co 18°?
Temat robi się arcyciekawy, bo w sumie mam możliwość precyzyjnego nafrezowania otworów, tylko żeby mieć pewność żeby dobrze to zrobić :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Lis, 2016   

Tak wygląda wewnętrzna część obudowy współpracująca z elektroniką



Wewnętrzny czujnik jest usytuowany na płytce w odległości 20 mm od osi silnika.
Wchodzą w grę spore dokładności bo 1 stopień to liniowo około 0,35mm na średnicy 40mm.
Jakie są konsekwencje niedokładnego osadzenia czujników?
Co się dzieje jeżeli pomyłka będzie powiedzmy rzędu 0,5 stopnia?
Jaki ma to wpływ na pracę silnika?
Oczywiście jeżeli osadzamy czujniki na największej średnicy stojana błędy będą odpowiednio mniejsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group