ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik BLDC etechnology
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   Silnik BLDC etechnology

Ostatnio wpadł mi w ręce szwajcarski silniczek. Producent to go-swissdrive napisy na silniku i obręczy etechnology. Moc nominalna 500W. Plusy to wygląd a wady to brak halli i potrzeba dorobienia blokady obrotu osi bo oś jest okrągła bez spłaszczeń i ma średnicę 10mm. No i niestety nie jest całość za lekka.
Tutaj dwie fotki na prowizorycznym stanowisku do centrowania kółka bo było tak złożone że nie chciało się zmieścić w widelcu rowerka.




Na razie jeszcze na prądzie nie jeździłem. Poturlałem się bez prądu. W porównaniu do kółka 28" i cienkiej oponki jakie miałem poprzednio w rowerku (silnik sparty) teraz jest prawdziwy komfort.
Bez problemu dało się założyć oryginalną kasetę z 9-cioma przełożeniami jaka była w kole rowerka. Co za tym idzie spokojnie będzie można wspomagać do prędkości nawet powyżej 60 km/h. Oczywiście jeżeli silniczek będzie chciał się tak szybko kręcić.

Dzisiaj pierwsze testy z prądem.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Też u mnie leży i czeka na swoją kolej :twisted: najbardziej dziwne jest mocowanie osi do obręczy uzwojeń - rozbieralne :roll: ewidentny minus to konieczność rozplatania jednej strony aby rozpołowić silnik...
Co do blokady obrotu, myślę że te 2 dziurki obok osi z jednej strony jakoś były do tego stworzone :P trzeba będzie zrobić coś na kształt klucza do szlifierki kątowej i powinno trzymać ;)
Jakie prądy planujesz w niego pchać? Bo ja mam dylemat między 18 i 30A :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Testujcie, testujcie...Trafiają się czasem na olx, zobaczymy, czy warto...
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Sterownik jaki mam to 18A (12s Lipo max) i więcej nie zamierzam w niego wpychać.
Ma służyć jedynie jako wspomaganie. Żadnego katowania nie zamierzam.
To jest bardzo ciężka piasta. Przy ostrej jeździe musi coś szlag trafić jak to już wielu udowodniło ;-)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Pierwsze testy na prądzie zaliczone.
Prędkość maksymalna ze wspomaganiem jaka dzisiaj miała miejsce to 53,5 km/h.
Sterownik 18A. Nastawa prędkości sterownika średnia. Zasilanie szeregowo 2xturnigy 3Ah 6s.
Nie wstawiłem żadnej blokady obrotu osi. Nakrętki osi M10 przykręcone momentem 50Nm czyli maksymalnym dla gwintu M10 i wytrzymałości 8.8
Nic się nie obróciło a oś jest całkiem okrągła.
Maksymalny moment podawany przez producenta to 40Nm ale nigdzie nie podają przy jakim prądzie.
Jedzie całkiem sprawnie.
No i wygląda elegancko.
Jutro postaram się wstawić fotki jak wygląda razem z rowerkiem.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

A Vmax bez wspomagania nie sprawdziłeś? :) pewnie wyjdzie coś koło 1km/h z 1V, czy może coś więcej?

Ze swojej strony dodam trochę danych z "wnętrza":
40 magnesów 25x13mm
45 cewek 25x8mm
średnica stojana 180mm
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

sirgregs napisał/a:
Prędkość maksymalna ze wspomaganiem jaka dzisiaj miała miejsce to 53,5 km/h.

Szybki jest :-)
Jak się jeździ takim silnikiem bez sensorów? Komfort jest dużo mniejszy, niż z czujnikami halla?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Szwagier napisał/a:

Jak się jeździ takim silnikiem bez sensorów? Komfort jest dużo mniejszy, niż z czujnikami halla?

Szczerze mówiąc to ja też chciałbym o to zapytać. Jedyny silnik bldc na jakim jeździłem z czujnikami to sparta. I różnica w trybie czujnikowym i bezczujnikowym była kosmetyczna.

Bez wspomagania powiedzmy że idzie 40km/h w średnim trybie prędkości sterownika.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Najbardziej zauważalna różnica jest przy najniższych prędkościach, jak już się bujnie to różnicy raczej wielkiej nie poczujesz ;)
Czyli prędkość niespełna 1/1, będzie dobrze :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2016   

Wygląda na to że w aktualnej produkcji są cztery wersje tych silników. Przy czym tylko wersja "power" kręci projektowo powyżej 40km/h. Znalazłem również prąd przy którym producent podaje moment maksymalny. Wartość prądu to 25A. Czyli 30A to dla tych silników nie powinien być żaden problem.

I fotki z wczorajszej jazdy testowej (niestety jakość kiepska bo robione kalkulatorem):



 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2016   

sirgregs napisał/a:
Wygląda na to że w aktualnej produkcji są cztery wersje tych silników. Przy czym tylko wersja "power" kręci projektowo powyżej 40km/h.


Ale to pewnie tylko kwestia wbudowanego w nie oryginalnie sterownika; no chyba że różnie je nawijali, ale wersja nawinięta na 25km/h byłaby demonem momentu :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2016   

Dane techniczne są > tutaj <
Może znamionowe napięcie zasilania jest również różne w zależności od wersji i stąd różnice w prędkościach maksymalnych przy tych samych prądach. Napięcia zasilania łaskawie nie podali w tabelce.
Najważniejsze że silniczek ładnie się komponuje z rowerkiem ;-)

Te 30A wydaje się że silnik termicznie by przyjął natomiast przy 18A moc maksymalna teoretyczna to około 800W i moment rzędu 32Nm który raczej nie powala.
Bez zabezpieczenia obrotu osi według mnie nie ma sensu dawać mu więcej prądu bo chwila nieuwagi i kable urwane. No i rozplatanie kółka ;-)
Ja osobiście pozostanę przy 18A które i tak nie dają pewności że oś się nie obróci.
Wspomaganie jest na poziomie sparty w kółku 28 cali, no może z racji nieco mniejszej średnicy kółka jest troszkę lepsze przyspieszenie. Ale może to tylko złudzenie.
Jako budżetowe rozwiązanie powyższy silniczek ma sens choć osiągi są niewiele lepsze niż sparta za to masa zdecydowanie większa.
Jak ktoś oczekuje 2kW to raczej nie wybór dla niego.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2016   

Pojeździłem trochę na 10s Lipo. Bez pedałowania max 35km/h. Z lekkim wspomaganiem ponad 40km/h.
Nieco wolniej i znacznie oszczędniej niż 12s. Do celów czysto transportowych bardzo optymalna konfiguracja.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016   

Zważyłem dzisiaj goły silnik (bez szprych, obręczy i kasety). Wyszło 5,5 kg.
Do dnia dzisiejszego przejechałem na silniczku z tematu 500km. Sprawuje się bez zarzutu i oby tak dalej.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016   

Blokadę obrotu osi dorobiłeś? :razz:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group