ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Żel GreenSaver vs popularne Li-Iony
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2016   Żel GreenSaver vs popularne Li-Iony

Żele kontra Li-Iony

W nawiazaniu do

zeeltom napisał/a:
....Sam jeżdżę na żelach od lat i żadne sugestie, że są do bani, że ciężkie, że mało cykli, jakoś do mnie nie przemawiają ;) Da się jeździć na żelach, przy typowych prędkościach dla rowerka elektrycznego, przez rozsądny czas i rozsądne pieniądze. Tylko trzeba kupować żele od firm o sprawdzonej renomie. Przez 3 lata da się spokojnie jeździć na akumulatorach za 300 zł a nie za 1500 ;)


Wiem że da się jeździć na żelach bez problemu i nie zamierzam zmieniać Twoich upodobań. Pozwolę sobie jednak zestawić parametry najlepszych znanych Tobie akumulatorów GreenSaver (dedykowanych zresztą do "Electric Vehicle"), z popularnymi/przecietnymi Li-Ionami. Wszystki porównania są z fabrycznych datasheet'ów (w załącznikach). Do praktycznego porównania posłużą rowerki Trendline które masz również.
Na początek prosta tabela, po lewej GreenSaver, po prawej Li-Ion :lol:



Pierwsza pozycja; faktyczna pojemność obu rodzajów baterii przy prądach; 0.2C, 1C, 3C, co dla baterii 10Ah/24V, daje prądy; 2A (50 Watt), 10A (240 Watt), 30A (720 Watt)
Jak widać żel przy prądzie 0.2C ma ~20% spadek pojemności, przy prądzie 1C jest to już ~30% pojemności, przy 3C jest to już 50% pojemności!!! :mrgreen: (obliczone z tabeli Discharce 3CA) - dla porównania Li-Ion ma tylko 5% sadek pojemności i to przy 5C!