|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nine Continent RH2804 szarpanie silnikiem + film |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016 Nine Continent RH2804 szarpanie silnikiem + film
|
|
|
Zmieniłem sterownik z 48v na GT 1500W, 48-84V, 45A. Instalacja na 16s li-po. Silnik ma przejechane z 100-150km, nie był wyjmowany z ramy. Po zmianie sterownika podłączyłem samo naukę, wszystko było ok koło kręciło się płynnie w prawidłową stronę. Zrobiłem jazdę testową - wszystko bezproblemowo przez pierwsze 2 km do zatrzymania na światłach. Po zatrzymaniu silnik zamiast ruszyć płynnie zaczął szarpać jak by nie był w stanie zrobić pełnego obrotu. Wyglądało to jak by chwilowo tracił zasilanie - choć pikacz podłączony do instalacji się nie wyłączał i nie pokazywał żadnych wahań napięcia. Tak to wyglądało:
https://youtu.be/AfqEaULNYig
Po nagraniu filmiku przejrzałem instalację - wszystko wydawało się być ok. Wyłączyłem sterownik i ponownie popiołem kabelki samo nauki licząc że może to wyeliminuje problem - niestety po włączeniu sterownika samo nauka szarpnęła silnikiem parę razy po czym przestał on zupełnie odpowiadać na manetkę. Podejrzewam uszkodzenie / wypadnięcie hala ( silnik nie otwierany od nowości) - dobrze się domyślam czy to raczej coś innego?
Hm właśnie podłączyłem baterie jeszcze raz żeby sprawdzić czy silnik dalej nie reaguje - o dziwo silnik ożył ale dalej nim szarpie i raz działa raz nie. To chyba będzie coś z instalacją lub sterownikiem.. Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016
|
|
|
A ten sterownik ma możliwość pracy bez hallotronów?
Sugeruję sprawdzenie woltomierzem napięć podawanych z hallotronów do kontrolera. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016
|
|
|
Ten sterownik może działać bez halli. Ale tak jak zeeltom radzi sprawdź czy halle dają dobre napięcia ewentualnie spróbuj zrobić test w ogóle bez halli |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
Właśnie sprawdziłem hale - wszystko jest ok tzn jak pisze Tas na blogu:
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
napięcie w każdym halu skacze podczas obracania silnika od 0.0V od 4.06V ( sprawdzałem ogniem 18650 naładowanym do 4.06v )
Sprawdzę resztę instalacji, może mam gdzieś zimny lut - to by wyjaśniało czemu silnik czasem całkowicie nie reaguje na manetkę..
Btw jak w tym sterowniku można uruchomić pracę bezczujnikową? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
jak ostatnio wracałem do domu to silnik raz działał, raz nie. Było szarpanie i przerywanie. Okazało się, że urwała się nóżka halla w manetce i na wstrząsach raz dotykała a raz nie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
a u mnie do silnika dostała się woda i jak był zimny to działał, a jak był ciepły to przerywał i nie działał. Ale skubany test halli przechodził zawsze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
Ok wyłapałem co było nie tak:
1: Problem z tym że silnik raz działa raz nie powodował kabel stacyjki - okazało się że był w jednym miejscu przygnieciony ( nie wiem jakim cudem bo to miejsce nie jest wyeksponowane..) co powodowało przy drganiach brak kontaktu.
2: Problem w pracy silnika leżał w sposobie w jakim podłączyłem przewody silnika do sterownika - każdy z kabli silnika przeciągnąłem zawijając przez oczko od kabla sterownika i zabezpieczyłem dwoma termokurczkami - jedną trzymająca zawinięty kabel razem z jego końcówką druga zabezpieczająca całość połączenia. Okazuje się że takie oczko pomimo ciasnego zawinięcia potrafi nie kontaktować pod wpływem drgań. Tas dobrze pisze - trzeba wszystko lutować,- nie posłuchałem bo silnik jest w tej ramie tymczasowo i mnie pokarało
Btw a jak by tak zrobić możliwość odłączania kabli sterownika od silnika złączkami 4mm hxt? Mam ich trochę z budowy batki, dały by radę na zewnątrz roweru? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
Ja mam na wachaczu złączki jak by trzeba zdjąć koło. Problem tylko z wodą może być |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|