ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nine Continent RH2804 szarpanie silnikiem + film
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016   Nine Continent RH2804 szarpanie silnikiem + film

Zmieniłem sterownik z 48v na GT 1500W, 48-84V, 45A. Instalacja na 16s li-po. Silnik ma przejechane z 100-150km, nie był wyjmowany z ramy. Po zmianie sterownika podłączyłem samo naukę, wszystko było ok koło kręciło się płynnie w prawidłową stronę. Zrobiłem jazdę testową - wszystko bezproblemowo przez pierwsze 2 km do zatrzymania na światłach. Po zatrzymaniu silnik zamiast ruszyć płynnie zaczął szarpać jak by nie był w stanie zrobić pełnego obrotu. Wyglądało to jak by chwilowo tracił zasilanie - choć pikacz podłączony do instalacji się nie wyłączał i nie pokazywał żadnych wahań napięcia. Tak to wyglądało:
https://youtu.be/AfqEaULNYig
Po nagraniu filmiku przejrzałem instalację - wszystko wydawało się być ok. Wyłączyłem sterownik i ponownie popiołem kabelki samo nauki licząc że może to wyeliminuje problem - niestety po włączeniu sterownika samo nauka szarpnęła silnikiem parę razy po czym przestał on zupełnie odpowiadać na manetkę. Podejrzewam uszkodzenie / wypadnięcie hala ( silnik nie otwierany od nowości) - dobrze się domyślam czy to raczej coś innego?

Hm właśnie podłączyłem baterie jeszcze raz żeby sprawdzić czy silnik dalej nie reaguje - o dziwo silnik ożył ale dalej nim szarpie i raz działa raz nie. To chyba będzie coś z instalacją lub sterownikiem.. Jakieś pomysły?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016   

A ten sterownik ma możliwość pracy bez hallotronów?
Sugeruję sprawdzenie woltomierzem napięć podawanych z hallotronów do kontrolera.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016   

Z tego co widzę to nie:
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Sprawdzę hale jutro dziś już nie mam siły :)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2016   

Ten sterownik może działać bez halli. Ale tak jak zeeltom radzi sprawdź czy halle dają dobre napięcia ewentualnie spróbuj zrobić test w ogóle bez halli
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016   

Właśnie sprawdziłem hale - wszystko jest ok tzn jak pisze Tas na blogu:
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
napięcie w każdym halu skacze podczas obracania silnika od 0.0V od 4.06V ( sprawdzałem ogniem 18650 naładowanym do 4.06v )

Sprawdzę resztę instalacji, może mam gdzieś zimny lut - to by wyjaśniało czemu silnik czasem całkowicie nie reaguje na manetkę..

Btw jak w tym sterowniku można uruchomić pracę bezczujnikową?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016   

jak ostatnio wracałem do domu to silnik raz działał, raz nie. Było szarpanie i przerywanie. Okazało się, że urwała się nóżka halla w manetce i na wstrząsach raz dotykała a raz nie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016   

a u mnie do silnika dostała się woda i jak był zimny to działał, a jak był ciepły to przerywał i nie działał. Ale skubany test halli przechodził zawsze :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016   

Ok wyłapałem co było nie tak:
1: Problem z tym że silnik raz działa raz nie powodował kabel stacyjki - okazało się że był w jednym miejscu przygnieciony ( nie wiem jakim cudem bo to miejsce nie jest wyeksponowane..) co powodowało przy drganiach brak kontaktu.

2: Problem w pracy silnika leżał w sposobie w jakim podłączyłem przewody silnika do sterownika - każdy z kabli silnika przeciągnąłem zawijając przez oczko od kabla sterownika i zabezpieczyłem dwoma termokurczkami - jedną trzymająca zawinięty kabel razem z jego końcówką druga zabezpieczająca całość połączenia. Okazuje się że takie oczko pomimo ciasnego zawinięcia potrafi nie kontaktować pod wpływem drgań. Tas dobrze pisze - trzeba wszystko lutować,- nie posłuchałem bo silnik jest w tej ramie tymczasowo i mnie pokarało :)

Btw a jak by tak zrobić możliwość odłączania kabli sterownika od silnika złączkami 4mm hxt? Mam ich trochę z budowy batki, dały by radę na zewnątrz roweru?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016   

Ja mam na wachaczu złączki jak by trzeba zdjąć koło. Problem tylko z wodą może być
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group