POISON ATOM |
Autor |
Wiadomość |
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | Wiem. Moja cierpliwość tez się kończy. Jeszcze trochę i zbiore się do opisania sprawy która wynikła (jak nic się nie zmieni w nowym tygodniu), bo jak grochem o ścianę. |
No w końcu coś napisałeś!
Jestem Twoim chyba największym kibicem i czekam od samego początku na możliwość przejażdżki............
.... zdążysz do końca października? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016
|
|
|
Waham się jeszcze nad tym czy stosować do mxusa wolnobieg 5 rzędów (zalecany przez mxusa) czy 9 rzędów. Waham się z tego względu że doszły mnie słuchy że oś tego silnika potrafi się skręcić sama w sobie gdy mocowana jest na swoich krańcach czyli na dużym drop-outcie (pod wolnobieg powyżej 5 rzędów.).
Z kolei przy zastosowaniu wolnobiegu 5 rzędów i standardowym drop-outcie 145mm występuje problem tego typu że kolejno:
Żeby zmieścić zacisk hamulca hydr. między tarczą a silnikiem trzeba pod tarcze dać podkłady dystansowe o łącznej grubości 4mm. Powoduje to że śruby mocujące tarcze również odsuwają się od silnika zmniejszając nam przestrzeń do zera na zamocowanie przewodów fazowych silnika między wahaczem a silnikiem. Śruby tarczy rozprują nam przewód odrazu. |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Nie 25 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016
|
|
|
Masz już ramę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016
|
|
|
Musisz mieć bardzo nietypowy zacisk.
Jeszcze mi się nie zdarzyło mieć taki problem, odsuwałem tarcze na odpowiednie dystanse, nawet nie stosuję jakichś nietypowych śrub tylko zwyczajne walcowate imbusy.
Daj fotki jak to masz u siebie przykręcone, bo może coś robisz nie tak, dla przykładu zostawiasz więcej miejsca zaciskowi niż to jest potrzebne (ma być 1mm, nie więcej) lub próbujesz zamontować silnik bez opasek dociągających przewód do osi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016
|
|
|
Z moich wstępnych przymiarek
1. zacisk slx m675 i mxus v3 wymaga czterech podkładek (kazda po 1mm) pod tarcze żeby zacisk nie tarł o silnik. Ktoś ma inaczej ?
2. Co do przewodu to w mxus v3 jest on grubszy niż v2 i to tez może trochę zawęża nam pole manewru. Chociaż pewnie ludzie w v2 i tak podwajają przewody :roll
3. Podkładki w uchem które dajemy na osi od wewnętrznej strony wahacza mają grubość 4mm każda to nam zwiększa dropout, ale podkładkę tą trzeba wyciąć (nie zeszlifowac bo to nie wystarczy) na kabel
Szybko kupić wolnobieg 5rz. w sklepach osiedlowych to nie taka prosta sprawa bo to zabytek już i najmniejsze maja 6 rzędów. Kupimy zobaczymy i fotki zrobimy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016
|
|
|
Taki dobór elementów jest bardzo popuarny, jutro Ci wrzucę parę fotek jak to powinno być zamontowane na identycznym połączeniu częśći |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Z tymi wolnobiegami to taka ciekawa sprawa jest.
Mam w domu wolnobieg 5 i 7 rzędów. Ten 5rz ma grubość 30mm natomiast 7rz. ma 33mm. Zarówno jeden jak i drugi wolnobieg można założyć do mxusa bez żadnego rozszerzania drop-outu wahacza i nic nie koliduje.
Standardowe podkładki z uchem od wewnątrz i pozostajemy przy drop-out ~145mm i jest git. Łańcuch nie haczy o ramę na najmniejszej zębatce, itp.
Może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi z tym rekomendowaniem przez mxusa (i nie tylko bo i na forum parę osób zaleca) wolnobiegów 5 rzędowych jako max co można zastosować
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Nie ma to żadnego znaczenia 5s czy 7s, szkoda drążyć temat |
|
|
|
|
Bbartass1
początkujący E bike
Wiek: 46 Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 28 Skąd: Gorzow wlkp
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas u mnie wystepuje ten sam problem z mexusem v3 i tym zaciskiem hamulca który musialem zeszlifowac zeby nie tarł o silnik jest z 2mm przerwy teraz moze mniej.. a sruby od mocowania tarczy musiałem ściąc na lebkach żeby nie haczyły o przewód z silnika wolnobieg jest teraz 5 rzędowy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Tak to może wyglądać:
Na wszystko jest miejsce, nic nie trze, nie dzwoni, śruby do tarczy zwyczajne z metalowego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Thx tas.
Widzę powiększony dropout bo są trzy podkładki od wewnątrz.
Jak dam trzy podkładki to też nie będę miał żadnego problemu z pomieszczeniem tego
Cały problem w tym żeby nie zwiększać drop-outu bo każda podkładka więcej to większy moment skręcający na oś silnika |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 28 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Póki nie trzymamy silnika za końcówki osi to jest ok. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | każda podkładka więcej to większy moment skręcający na oś silnika |
Może moment skręcający jest ten sam tzn nie zwiększa się ale występuje zwiększone zjawisko sprężystości na dłuższym odcinku materiału które w skrajnych przypadkach może doprowadzić to tego o czym piszecie.
Podobnie jest ze sznurkiem-jeśli trzymamy krótki odcinek sznurka który pozornie jest słabo rozciągliwy-wręcz powiedzielibyśmy "że czujemy " iż się nie rozciąga - to na długim odcinku zauważymy że jednak się rozciąga i to prawie "jak guma" |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Nie ma wyjścia. Niech się dzieje wola nieba Trzeba dorzucić jedną podkładkę więcej pod tarcze (1mm, łącznie 5mm) i po jednej podkładce na ośke (2mm, łącznie 6mm na stronę) i wtedy będzie luzów na styk: silnik>>zacisk>>tarcza>>adapter zacisku
...dla potomnych |
|
|
|
|
|