ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POISON ATOM
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Tomas napisał/a:
Wiem. Moja cierpliwość tez się kończy. Jeszcze trochę i zbiore się do opisania sprawy która wynikła (jak nic się nie zmieni w nowym tygodniu), bo jak grochem o ścianę.


No w końcu coś napisałeś!
Jestem Twoim chyba największym kibicem i czekam od samego początku na możliwość przejażdżki............

.... zdążysz do końca października?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016   

Waham się jeszcze nad tym czy stosować do mxusa wolnobieg 5 rzędów (zalecany przez mxusa) czy 9 rzędów. Waham się z tego względu że doszły mnie słuchy że oś tego silnika potrafi się skręcić sama w sobie gdy mocowana jest na swoich krańcach czyli na dużym drop-outcie (pod wolnobieg powyżej 5 rzędów.).
Z kolei przy zastosowaniu wolnobiegu 5 rzędów i standardowym drop-outcie 145mm występuje problem tego typu że kolejno:
Żeby zmieścić zacisk hamulca hydr. między tarczą a silnikiem trzeba pod tarcze dać podkłady dystansowe o łącznej grubości 4mm. Powoduje to że śruby mocujące tarcze również odsuwają się od silnika zmniejszając nam przestrzeń do zera na zamocowanie przewodów fazowych silnika między wahaczem a silnikiem. Śruby tarczy rozprują nam przewód odrazu.
Ostatnio zmieniony przez Tomas Nie 25 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016   

Masz już ramę?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016   

Musisz mieć bardzo nietypowy zacisk.
Jeszcze mi się nie zdarzyło mieć taki problem, odsuwałem tarcze na odpowiednie dystanse, nawet nie stosuję jakichś nietypowych śrub tylko zwyczajne walcowate imbusy.
Daj fotki jak to masz u siebie przykręcone, bo może coś robisz nie tak, dla przykładu zostawiasz więcej miejsca zaciskowi niż to jest potrzebne (ma być 1mm, nie więcej) lub próbujesz zamontować silnik bez opasek dociągających przewód do osi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Z moich wstępnych przymiarek

1. zacisk slx m675 i mxus v3 wymaga czterech podkładek (kazda po 1mm) pod tarcze żeby zacisk nie tarł o silnik. Ktoś ma inaczej ?

2. Co do przewodu to w mxus v3 jest on grubszy niż v2 i to tez może trochę zawęża nam pole manewru. Chociaż pewnie ludzie w v2 i tak podwajają przewody :roll

3. Podkładki w uchem które dajemy na osi od wewnętrznej strony wahacza mają grubość 4mm każda to nam zwiększa dropout, ale podkładkę tą trzeba wyciąć (nie zeszlifowac bo to nie wystarczy) na kabel

Szybko kupić wolnobieg 5rz. w sklepach osiedlowych to nie taka prosta sprawa bo to zabytek już i najmniejsze maja 6 rzędów. Kupimy zobaczymy i fotki zrobimy :wink:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Taki dobór elementów jest bardzo popuarny, jutro Ci wrzucę parę fotek jak to powinno być zamontowane na identycznym połączeniu częśći :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Ja mam mxusa zamontowanego w rozstawie jakieś 160mm z wolnobiegiem 7. Trochę pojeździłem już i nie wydaje mi się aby oś mogła się zgąć... No chyba że ktoś będzie dropił... To wersja V2 może V3 mają inaczej...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Z tymi wolnobiegami to taka ciekawa sprawa jest.

Mam w domu wolnobieg 5 i 7 rzędów. Ten 5rz ma grubość 30mm natomiast 7rz. ma 33mm. Zarówno jeden jak i drugi wolnobieg można założyć do mxusa bez żadnego rozszerzania drop-outu wahacza i nic nie koliduje.
Standardowe podkładki z uchem od wewnątrz i pozostajemy przy drop-out ~145mm i jest git. Łańcuch nie haczy o ramę na najmniejszej zębatce, itp.

Może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi z tym rekomendowaniem przez mxusa (i nie tylko bo i na forum parę osób zaleca) wolnobiegów 5 rzędowych jako max co można zastosować :?:

:smile:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Nie ma to żadnego znaczenia 5s czy 7s, szkoda drążyć temat :roll:
 
 
Bbartass1 
początkujący
E bike


Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 28
Skąd: Gorzow wlkp
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Tomas u mnie wystepuje ten sam problem z mexusem v3 i tym zaciskiem hamulca który musialem zeszlifowac zeby nie tarł o silnik jest z 2mm przerwy teraz moze mniej.. a sruby od mocowania tarczy musiałem ściąc na lebkach żeby nie haczyły o przewód z silnika wolnobieg jest teraz 5 rzędowy
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Tak to może wyglądać:


Na wszystko jest miejsce, nic nie trze, nie dzwoni, śruby do tarczy zwyczajne z metalowego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Thx tas.
Widzę powiększony dropout bo są trzy podkładki od wewnątrz.
Jak dam trzy podkładki to też nie będę miał żadnego problemu z pomieszczeniem tego :grin: :mrgreen: :cool:
Cały problem w tym żeby nie zwiększać drop-outu bo każda podkładka więcej to większy moment skręcający na oś silnika
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 28 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Póki nie trzymamy silnika za końcówki osi to jest ok.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Tomas napisał/a:
każda podkładka więcej to większy moment skręcający na oś silnika

Może moment skręcający jest ten sam tzn nie zwiększa się ale występuje zwiększone zjawisko sprężystości na dłuższym odcinku materiału które w skrajnych przypadkach może doprowadzić to tego o czym piszecie.
Podobnie jest ze sznurkiem-jeśli trzymamy krótki odcinek sznurka który pozornie jest słabo rozciągliwy-wręcz powiedzielibyśmy "że czujemy " iż się nie rozciąga - to na długim odcinku zauważymy że jednak się rozciąga i to prawie "jak guma" :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Nie ma wyjścia. Niech się dzieje wola nieba :grin: Trzeba dorzucić jedną podkładkę więcej pod tarcze (1mm, łącznie 5mm) i po jednej podkładce na ośke (2mm, łącznie 6mm na stronę) i wtedy będzie luzów na styk: silnik>>zacisk>>tarcza>>adapter zacisku :grin:
...dla potomnych :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group