ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski

Pracuję nad studium roweru miejskiego i chciałbym żeby w 30% były to rowery elektryczne, gdzie szukać oferentów? Proszę o wszystkie opinie na temat rowerów miejskich.

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

ALeossochozzi? ;)
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

Dokładnie czy gdziekolwiek są systemy rowerów elektrycznych, studium wykonalności u nas można zrobić tylko dla rowerów klasycznych za niewielkie pieniądze ok 25- 30 tys. zł. A co z elektrykami?!

No i czy w ogóle rowery miejskie są potrzebne. Czy to tylko wyrzucanie budżetowych pieniędzy.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

Nie kumam, żaba nie jestem :D
Chodzi ci o wypożyczalnie rowerów?
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 80
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

Domyślam się że mmoto chce właśnie pracuje nad jakimś projektem wypożyczalni rowerów miejskich (nie do końca rozumiem znaczenie słowa studium w tym kontekście). Chce żeby część rowerów w tej wypożyczalni stanowiły rowery elektryczne i teraz szuka sposobu na "ocenę i analizę potencjału projektu, która ma wesprzeć proces decyzyjny poprzez obiektywne i racjonalne określenie jego mocnych i słabych stron oraz możliwości i zagrożeń z nim związanych, zasobów, jakie będą niezbędne do realizacji projektu, oraz ocenę szans jego powodzenia"[1]. Czyżby chodziło o jakiś "projekt unijny"? :wink:

[1] http://pl.wikipedia.org/w...konalno%C5%9Bci
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

No nie wiem, już zwykłe rowery miejskie są konkurecyjne dla komunikacji miejskiej. Elektryki nawet 250 wat mogłoby opustoszyć autobusy i tramwaje. W każdym razie też już nad tym myślałem i na pewno musiałby dawać moc proporcjonalnie do wysiłku rowerzysty czyli bez manetek. No i pytanie jak to ładować - bardziej skomplikowane stacje, koszt obsługi i konserwacji. Pomysł jest idealny na rozkorkowanie miast tylko koszt dość wysoki
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

Widzę po mapce, że macie tam dużo wody :)

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy.


Ledwie 3% zaginionych rowerów to nie jest jakas masakra


- Teraz brakuje nam około stu rowerów - przyznaje Tomasz Wojtkiewicz. W systemie Veturilo i dwóch kompatybilnych - Bemowo Bike i Konstancińskim Rowerze Miejskim - łącznie powinno być dostępnych ok. 2,7 tys. rowerów.


Cały tekst: http://warszawa.gazeta.pl...l#ixzz3EuxV61z4
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

No tak, dokładnie chodziło mi o wywołanie dyskusji nad rowerami miejskimi.
W Szczecinie to wielki sukces, brakuje rowerów na stacjach.

A po co ktoś kradnie rowery miejskie???

"Konstanciński Rower Miejski wystartuje 15 czerwca. Za uruchomienie wypożyczalni oraz ich trzyletnią obsługę samorząd Konstancina-Jeziorny zapłaci 745.712,50 złotych."
5 stacji 55 rowerów

Podobnie jakbym chciał w Policach.
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

Ale Konstacin to warszawskie Veturilo tylko pod innym logo. Druga rzecz jesli idzie o elektryki to ladowanie musi byc automatyczne po zapieciu do stacji inaczej bedzie to bez sensu.

Stacje powinny byc z monitoringiem a ramy rowerow z GPS tak jak maja rzekomo niektore nextbika, zeby wzmocnic bezpieczenstwo.

Ogolnie zeby bylo taniej warto rozwazyc polaczenie ze Szczecinem w jeden system jako jedno konto.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

No tak ładowanie musi być indukcyjne. Ze Szczecinem pewnie warto, jednak rozliczenia z innym powiatem są trudne.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

mmoto napisał/a:

A po co ktoś kradnie rowery miejskie???
.

Na części, do przeróbek..
Elektryczne tym bardziej są atrakcyjne. Z tego powodu wycofano je chyba z Londyny czy/i PAryża i na małą skalę uruchomiono skutery elektryczne bo masywniejsze i wbudowane śledzenie GPS.
W Holandii i innych krajach rowery miejskie sa b. ubogie, nie mają nawet przerzutek i nie są atrakcją ... dla złodzieji. Nasze (Veturilo) trzeba przyznac są atrakcyjniejsze...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 787
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Zdaje się że kradzieże to problem operatora roweru miejskiego, w ramach umowy ma on utrzymywać określoną ilość rowerów, chyba się nie mylę?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Operatorzy z koleji kalkuluja wspolczynnik ryzyka i koszt 1 szt wzrasta. Zreszta sprawy bezpieczenstwa, monitoringu miejskiego moga byc w umowach tez okreslone. Ale dlla rowerow elektrycznych sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, przeciez oddany wyladowany rower jest niesprawny przez kilka godz i do tego wielokrotnie bardziej narazony na kradzieze.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group