|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
hybryda |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
Jeśli nikt jeszcze tego nie zbudował to pewnie dlatego że jest to trochę bardziej skomplikowane niż składanie napędu z gotowych ogólniedostępnych klockow, jak w przypadku DC. Oczywiście gdyby nie bzdurne przepisy - które jak wierzę są, ale nikt nie potrafi ich wskazać, ograniczające zastosowanie silników na wyższe napięcia - sprawa byłaby znacznie prostsza i pewnie ilości tych pojazdów można byłoby liczyć w dziesiątkach. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
Wyższe napięcie jest bardzo niebezpieczne dla oglądaczy, a po dokładnym zabezpieczeniu takiego tylko osoba z SEP-em może podnieść maskę.
Ale jak ktoś chce zbudować QAC, to kupi na Zachodzie lub w RP wszystko do tego celu, trzeba tylko chcieć. Jednak nikt tego nie robi, bo uklad jest droższy, gorszy, mniej sprawny (nawet wymaga chłodzenia wodnego), wszystko ma duże itp..
Przekomarzanie się to jedno, a przy realizacji analizuje się dokładniej wszystkie pozycje i charakterystyki, wówczas widać jak na dłoni. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
wszystkie komentarze są bardzo interesujące. niemniej ponownie zadam pytanie:
czy są oprócz lemco i bułgarów sprawdzone silniki dc do ec? |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
a moim zdaniem to nie jest przypadek że większość silników w obecnie budowanych pojazdach elektrycznych (nie mówię o tych budowanych w domu) to właśnie BLDC lub AC nawet nasz polski "super pojazd" elipsa ma BLDC
a co do sprawdzonych silników DC to masz jeszcze etek ale to mniejsza moc ale stosując np 2 byłoby już ok
można już kupić silniki BLDC niezłych mocy np:
http://www.kellycontrolle...&product_id=474
http://www.doingitall.net/EnerTrac/product.php
takie rozwiązania w małym samochodzie to rewelacja nie ma skrzyni, mechanizmów różnicowych silnika pod maską jest za to kupa miejsca na akumulatory dzięki temu |
Ostatnio zmieniony przez kuras999 Wto 14 Kwi, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
eteki są na licencji LMC, prawie to samo co lemco tylko chyba max 48V |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
Rower albo motor to nie samochód.
Do tego jest mniejsza o wiele ich sprawność od LEMCO, czy nawet Eteka. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: |
takie rozwiązania w małym samochodzie to rewelacja nie ma skrzyni, mechanizmów różnicowych silnika pod maską jest za to kupa miejsca na akumulatory dzięki temu |
A jak sobie wyobrażasz zamocowanie tych silników do prowadnic kierowniczych i do kół? Bo ja jakoś tego nie widzę.
Jak zrobisz od zera podwozie z hamulcami i całą resztą, to może...
I nie mówię tego żeby zniechęcać, ale moim zdaniem każdy powinien zrobić najpierw
coś BANALNEGO, co jeździ na prąd, choćby rower czy quada czy cokolwiek. Że o samochodzie nie wspomnę.
Jest tyle pierdół z którymi trzeba się zmagać, a które pożerają masę czasu i pieniędzy,
że momentalnie człowiekowi wietrzeją z głowy pomysły na cudowne wynalazki :]
A to miało być przecież takie proste. Tylko czemuś budowa się ciągnie i ciągnie :]
Jak już człowiek przebrnie przez pierwszą konwersję, wtedy można myśleć o ulepszeniach,
wcześniej nie ma to kompletnie żadnego sensu. CHYBA że ktoś lubi taką zabawę,
ma masę pieniędzy do przehulania itp. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
są różne silniki takie bardziej samochodowe też ale te są z cenami itp można dać takie silniki na tył więc hamulce nie będą już najważniejszą częścią, na tyle dałoby się jakoś zamocować do wahacza tym bardziej jakby się miało wersję silnika z jednostronnym mocowaniem
http://miwamzy.diytrade.c...34-1310123.html
http://www.made-in-china....-Hub-Motor.html
http://www.made-in-china....r-Hub-Motor.jpg
moim zdaniem w porównaniu do mocowania silnika normalnie łączenia ze skrzynią biegów (bez bicia) - czego się praktycznie nie da zrobić samodzielnie bez dokładnych obrabiarek, zamocowanie takich silniczków na tylnym wahaczu to prosta sprawa (dla kogoś kto ma średnie umiejętności spawalnicze) oczywiści mówię tu a jakiś mniejszych samochodach bo wiadomo że np 2X5kW czy nawet 2x10kW to za mało na jakiegoś 2-3 tonowego potwora
z tymi wychodzącymi później pierdołami się zgodzę dlatego warto jak najbardziej uprościć sobie zadanie...
kto wie czy producenci samochodów nie pójdą w tym kierunku dzięki silnikowi w kole można zrobić praktycznie wszystko- odzysk energii, ABS, kontrole trakcji itp praktycznie bez żadnych dodatkowych elementów wystarczyłby inteligentny sterownik do tego wszystkiego |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Całkiem fajny pomysł, ale:
- prędkość maksymalna 50 km/h, przynajmniej w przypadku tych silników powyżej
- jak patrzę na konstrukcję tego i myślę o naszych polskich dziurach mam wątpliwości
jak długo to wytrzyma w tym kole, zwłaszcza że to chińszczyzna |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Ten pierwszy link jest ciekawy, może nadać się nawet do auta z 4 kołami, ale brak wszelkich danych technicznych.
Ten 3. link, to też ciekawy, ale tu całkowicie nic nie wiadomo. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
ta technologia dopiero zaczyna wchodzić, ale z tą prędkością to nie jest problem bo jak widać w linkach które przesłałem jako pierwsze prędkości ponad 100km/h są uzyskiwane bez problemu na tego typu silnikach (trzeba podnieść napięcie) tylko trzeba im zrobić mocowanie takie jak tym na dole, pokazuje tutaj tylko przykłady nie mówię że najlepszy jest ten czy tamten
większość tych chińskich firm przy trochę większym zamówieniu zrobi dokładnie taki jak trzeba (moce napięcia prędkości czy nawet solidność wykonania) niestety na razie trudno jest zamówić pojedyncze sztuki bo technologia raczkuje
wątpliwości może budzić to że to ma być w kole i na naszych drogach jest narażone na delikatnie mówiąc wstrząsy ale te silniki są tak zbudowane że tak na prawdę to może się popsuć w nich tylko łożysko no ewentualnie zgiąć oś one są wręcz doskonałe w swojej prostocie, żadnych styków żadnych elementów podatnych na drgania wiruje tylko "garnek" z magnesami które siła odśrodkową są do niego dociskane co daje jeszcze większą niezawodność
jeszcze to na zachętę:
http://www.chiangmai-mail.com/w005/auto.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/MIEV
50kW nominalnie i 200kW maksymalnie z 518Nm z jednego koła to już jest ok ale to już trochę inna półka niż ten np:
http://guojieshn.hisuppli...-Hub-Motor.html
ale 100km/h już się takim wyciągnie też |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|