ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przejechać tysiąc kilometrów za złotówkę?
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

panowie troszkę poczytałem, przede wszystkim artykuł z linka gienek333 który pokazuje jak dużą robotę musieli zrobić "wynalazcy" byśmy dzisiaj mogli mieć jakże ukochane 18650 lub inne lity, pierwsze ogniwa paliwowe pracowały w ogromnych ciśnieniach jak i temperaturach dając znikome mah na cm2
zeeltom masz rację wodór jako paliwo spalane to tylko do rakiet bo jego wydajność w silniku "spalinowym" jest jedną z najgorszych w śród dostępnych paliw, ja jednak nie miałem na myśli jego spalana w silniku tylko wytwarzanie za pomocą elektrolizy po czym zamienianie go na prąd w ogniwie paliwowym co w moim odczuciu jest nie najgorszym rozwiązaniem, swojego czasu bawiłem się HHO wiem żeby wytworzyć niewielką ilość HHO potrzeba 12V i przynajmniej 30A co w 1l słoiku powoduje problem z temperaturą oraz i ogromnym poborem prądu, jednak kolega który nad niezabezpieczonym wylotem słoika odpalił zapalniczkę to padł na ziemię jak to wszystko du..ło, w mojej opinii niestety wodór to przyszłość, musimy jednak mieć siłę przejść ta drogę która przeli prekursorzy litu 18650 itd by ta technologia była tania, mała, bezpieczna i dostępna dla każdego, najważniejszym pytaniem jest dla mnie jaki jest bilans energetyczny pomiędzy wydatkowaniem energii do przeprowadzenia elektrolizy wodoru a uzyskiem energii w na końcu drogi w ogniwie, niewiem czy nie fantazjuje ale, węgiel drzewny i saletra potasowa i siarka jako niepołączone są niepozorne ale połączone mają ogromną moc - proch strzelniczy - czy można tutaj mówić o "prawu zachowania energii?"
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

A ile energii było potrzeba do "wyprodukowania" saletry, węgla i siarki?
Od dawna wiadomo, że wodór z tlenem tworzy mieszankę wybuchową, ale co z tego?
Tak samo, jak opary benzyny.
Tlen w powietrzu jest, a wodoru niewiele.
Zazwyczaj jest powiązany z innymi pierwiastkami.
Żeby go uzyskać potrzeba, jak sam napisałeś, wiele prądu, a efektem był jednorazowy wybuch.
Trwonienie prądu na elektrolizę, zbieranie wodoru, by później znów czerpać z niego prąd, zamiast korzystanie bezpośrednio z prądu, to jakiś poroniony pomysł.
Trzymając się tematów elektrycznych, to pomysł na zasadzie 12V prądu stałego przetworzyć na 230V zmiennego i podłączyć do tego zasilacz 12V. Dla mnie bez sensu, skoro można mieć te 12V bezpośrednio.
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Zeeltom obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora. Jesli proces elektrolizy i zamiany wodoru na prad w ogniwie paliwowegym bedzie miał sprawnosc powyzej 30%, a samochod wodorowy bedzie w cenie elektryka to interes się opłaci.

Dzisiaj sporo brakuje
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

robbo2k napisał/a:
obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora.


Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km :mrgreen:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

bloodyopel napisał/a:
robbo2k napisał/a:
obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora.


Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km :mrgreen:


I jesteś dwa razy bardziej ekologiczny :) Jakby elektryki były "naprawdę" tańsze to by nimi jeździli wszyscy :) to chyba oczywiste. Dzisiaj są to po prostu fani technologii
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 471
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016   

robbo2k,

sprawność obiegu wodoru to 2% i to teoretycznie
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 471
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

robbo2k napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
robbo2k napisał/a:
obecnie koszt użytkowania pojazdu elektrycznego to 30zł/100km z tego 20zł to amortyzacja akumulatora.


Toż to ja moim benzyniakiem 2,8l z podtlenkiem LPG jeżdżę za ~17zł/100km :mrgreen:


I jesteś dwa razy bardziej ekologiczny :) Jakby elektryki były "naprawdę" tańsze to by nimi jeździli wszyscy :) to chyba oczywiste. Dzisiaj są to po prostu fani technologii


Jeśli wliczasz amortyzację w elektrycznym
to trzeba również podać koszty kilometra wraz z amortyzacją dla spalnowych
??
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group