Pierwszy e-Bike, założenia, kalkulatorek i masochizm |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
No to życzę wytrwałości w dociągnięciu planów do końca! Chyba każdy na tym forum zna smak satysfakcji ze zdobycia nowej wiedzy i zrobienia czegoś samodzielnie |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Bardzo fajne podejście do budowy, tak trzymać |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Looknij na mosfety z serii IRFZ44NPBF - 60V i 50A. Do tego dobry radiator
Pozdr |
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
|
|
|
Dzięki wielkie za słowa wsparcia
Przy napięciu 48V i mocy 1282W (pobieranej) (a podejrzewam że ze startu na pełnej mocy może silnik chwycić nawet 2-3kW chwilowego) mam 26A (chwilowego podejrzewam na poziomie 62,5A) to myślę, że wystarczą w zupełności. ew. połączyć 2 równolegle, zwiększając pojemność bramki... Hm. datasheetem trzeba się zainteresować, sprawdzić czy zdąży się przeładować przy częstotliwości 490Hz (bo z taką są taktowane wyjścia PWM Arduino).
jeśli chodzi o tester baterii Li-Ion:
z sukcesem musze powiedzieć, że się już niemal udało zaprogramować lwia część już ogarnięta, zostało mi jeszcze jakoś zablokować układ by nie wzbudzał rozładowania impulsowego jak bateria będzie na granicy określonego napięcia końca rozładowania. i włączanie poprzez załączenie zasilania Arduino ;P a raczej jego chińskiego kuzyna za 8zł. "Bo nie chce mi się utrudniać"
jak uda mi się ogarnąć to aktywne obciążenie, to wrzucę tu schemat i plik wsadowy Chińczyka |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016
|
|
|
490Hz to ciut mało jak na silnik szczotkowy, przydałoby się jak najwięcej. Zainteresuj się timerami w arduino, z 8 bitowego da się wyciągnąć ponoć 64.5kHz. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016
|
|
|
Zamiast na Uno zrób na DUE, będziesz miał 32 bity i 84MHz. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016
|
|
|
Zaden mosfet by nie wytrzymal takich czestotliwosci. Juz powyzej 10kHz byloby bardzo ciezko bez dobrego drivera. Max co widzialem to 50k i to juz jest ultraszybko |
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016
|
|
|
Panowie koledzy, powoooooli !
ja arduino pierwszy raz w życiu mam w rękach (!) dodatkowo pierwszy raz w życiu coś programuję
Póki co, zostanę na seryjnej częstotliwości - 490Hz - co najwyżej silnik będzie trochę "grał"
docelowo zakupiłem jeszcze mini Pro, na którym wg. "forum arduino" spokojnie można PWM wyciągnąć na częstotliwości ok 30kHz bez problemu, bo korzystają z tego do odtwarzania muzyki.
Jednak nie zamierzam i tak przekraczać 2-5kHz - zależnie od tego jakie mosfety wpadną mi w ręce i jakie drivery. bo tu juz bez drivera się nie obędzie (chyba). |
_________________ dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016
|
|
|
I dobrze kombinujesz 2-5k jeszcze powinno dac rade bez drivera. A w razie czego driver zawsze mozna samemu sklecic na dwoch tranzystorach bipolarnych i kilku rezystorach. Sa fajne schematy gotowce w necie. |
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016
|
|
|
Kolejna porcja zabawek jakie znalazłem "w skrzynce na listy"
drugi pakiet 200 akumulatorków używanych, w nie rozebranych bateriach (czyli mam juz 400)
iMax B6 mini
20 ładowarek tp 4056
arduino mini pro, jeśli już projekt będzie zamkniety
wszystko by sobie przyspieszyc pracę 4 arduino będą testerami baterii, iMax jako ładowarka z balancerem już wstępnego pakietu do testów na silniku (bez obciążenia kołem). dziś w nocy będzie walka |
_________________ dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
|
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Jako, że mam tylko 1 tester i chciałbym testować każde ogniwo osobno, to potrzebowałem jakieś ładowarki by naładowała kilka akumulatorków jednocześnie, ale poniosła mnie fantazja...
20160625_075710.jpg taki ciekawy akumulatorek na LI-Ion znalazłem w jednej z baterii laptopowych... |
Pobierz Plik ściągnięto 340 raz(y) 2,98 MB |
20160625_075116.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 2,89 MB |
20160625_075124.jpg Multi ładowarka Li-Ion 15A /30 cel |
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 3,04 MB |
|
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Niezły kombajn testujący
Te ładowarki to jaki prąd dają? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Po testowaniu ładowanie/pojemnosć, nie zapomnij o sprawdzeniu czy nie mają upływności, czyli czy np po 24 godz nie spada na nich napięcie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Zobacz czy te ładowarki w środku nie mają przypadkiem niższego napięcia zasilajacego. Ja u siebie mając kilka tp4056 musialem dosc gruby kabel do zasilania 5v zastosować bo te ładowarki są dość wrażliwe na spadki i ładują wtedy wolniej. U ciebie ten drucik na gruby nie wygląda :p |
|
|
|
|
|