|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwszy e-Bike, założenia, kalkulatorek i masochizm |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2018
|
|
|
Takie balansery wstawia się w czasie ładowania ale w czasie eksploatacji czy rozladowania juz niekoniecznie, bo będą niepotrzebnie obciązały pakiet w czasie spoczynku .
Natomiast jesli jest konieczne balansowania az prądem 3A, bo tak są nierówne segmenty ogniw, to proponuję najpierw naprawic/wymienic najsłąbsze ogniwa a nie ciagle balansować.
Nie walczmy ze skutkami ale eliminujmy przyczyny problemów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2018
|
|
|
nie nie, na stole mi takie wyniki wychodziły jak podłączyłem na sztywno zasilacz o regulowanym prądzie/napięciu - podczas balansowania baterii najwięcej jak zmierzyłem (pierwsze pełne ładowanie) to poleciał prąd ok 1A.
po 3 cyklach ładowania i jazdy rowerkiem - to prąd waha się w okolicy 0,5~0,8A w szczytowych momentach ( a często latam z miernikiem do baterii podczas ładowania )
Co do odcinania zasilania przy rozładowanym aku - jak na razie nie udało mi się zejść z obecnym driverem silnika nawet do 3,4V na jakiejkolwiek sekcji... niestety, nie jest on najwyższych lotów i potrafi się "przydławić" przy kilku minutach stałego obciążenia i gwałtownym przekręceniu manetki, przyspiesza ale bardzo słabo. trzeba mu odpuścić na kilka sekund i ma się na powrót pełną moc na kole.
obecny stan licznika to 240km przejechanych tylko na prądzie! (bo nie mam połączonej korby z kołem ) |
_________________ dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
|
|
|
|
|
wichura
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018
|
|
|
a oto obiecane zdjęcia:
całokształt:
akumulatorki lutowane, poklejone tasmą bezbarwną
silnik i jego "fantastyczne" mocowanie z manualnym napinaczem, Ver.1 obecnie opuszczony do minimum, bo mam napinacz pneumatyczny
Napinacz z kawałka profilu 20mm x 20mm i siłowniku maski z bmw e32
cały mechanizm napędowy, wraz z wolnobiegiem - Ne martwię się o zerwanie, akusy są zbyt słabe by dac pełen 1kW na silnik - duże straty energii na przełamanie oporów wszystkiego
Awaryjny system rozpinania manetki - kopnij nogą a wszystko się rozepnie
musiałem w ten sposób to wykonać, miałem kilka prób budowy sterownika na mosfetach, ale paliły się nagminnie i silnik startował pełna mocą (zwarcie wewnątrz mosfeta) i mimo sterownika który już trochę zjeździł, nadal mam obawy, ze coś mu odwali i puści pełną moc na koło fakt, hamulce sa w stanie wyhamować, nawet te stare V-Brake (nowe klocki i oczyszczona pow felgi jedynie)
prędkość max zarejestrowana wczoraj wieczorem na spacerku po miescie
|
_________________ dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|