ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy e-Bike, założenia, kalkulatorek i masochizm
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Maj, 2018   

Takie balansery wstawia się w czasie ładowania ale w czasie eksploatacji czy rozladowania juz niekoniecznie, bo będą niepotrzebnie obciązały pakiet w czasie spoczynku .
Natomiast jesli jest konieczne balansowania az prądem 3A, bo tak są nierówne segmenty ogniw, to proponuję najpierw naprawic/wymienic najsłąbsze ogniwa a nie ciagle balansować.
Nie walczmy ze skutkami ale eliminujmy przyczyny problemów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wichura 
początkujący



Wiek: 36
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 23 Maj, 2018   

nie nie, na stole mi takie wyniki wychodziły jak podłączyłem na sztywno zasilacz o regulowanym prądzie/napięciu - podczas balansowania baterii najwięcej jak zmierzyłem (pierwsze pełne ładowanie) to poleciał prąd ok 1A.
po 3 cyklach ładowania i jazdy rowerkiem - to prąd waha się w okolicy 0,5~0,8A w szczytowych momentach ( a często latam z miernikiem do baterii podczas ładowania ) :)
Co do odcinania zasilania przy rozładowanym aku - jak na razie nie udało mi się zejść z obecnym driverem silnika nawet do 3,4V na jakiejkolwiek sekcji... niestety, nie jest on najwyższych lotów i potrafi się "przydławić" przy kilku minutach stałego obciążenia i gwałtownym przekręceniu manetki, przyspiesza ale bardzo słabo. trzeba mu odpuścić na kilka sekund i ma się na powrót pełną moc na kole.
obecny stan licznika to 240km przejechanych tylko na prądzie! (bo nie mam połączonej korby z kołem ;) )
_________________
dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
 
 
wichura 
początkujący



Wiek: 36
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 09 Cze, 2018   

a oto obiecane zdjęcia:
całokształt:


akumulatorki lutowane, poklejone tasmą bezbarwną :D


silnik i jego "fantastyczne" mocowanie z manualnym napinaczem, Ver.1 obecnie opuszczony do minimum, bo mam napinacz pneumatyczny


Napinacz z kawałka profilu 20mm x 20mm i siłowniku maski z bmw e32


cały mechanizm napędowy, wraz z wolnobiegiem - Ne martwię się o zerwanie, akusy są zbyt słabe by dac pełen 1kW na silnik ;) - duże straty energii na przełamanie oporów wszystkiego


Awaryjny system rozpinania manetki - kopnij nogą a wszystko się rozepnie ;)
musiałem w ten sposób to wykonać, miałem kilka prób budowy sterownika na mosfetach, ale paliły się nagminnie i silnik startował pełna mocą (zwarcie wewnątrz mosfeta) i mimo sterownika który już trochę zjeździł, nadal mam obawy, ze coś mu odwali i puści pełną moc na koło ;) fakt, hamulce sa w stanie wyhamować, nawet te stare V-Brake (nowe klocki i oczyszczona pow felgi jedynie)


prędkość max zarejestrowana wczoraj wieczorem na spacerku po miescie
_________________
dotychczas na tej tykającej bombie przebyłem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group