ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Elektryczna Panda
Autor Wiadomość
Kubus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009   

Za ile najtaniej można kupić 7 sztuk tych trojanów?

Liściasty: skoro temat robi się interesujący to może założyć nowy wątek: Panda EV? Ogólne uwagi zostały wymienione na tym wątku zgodnie z jego tematem więc teraz ze szczegółami przenieśmy się na nowe miejsce. :grin:
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009   

Jak gdzieś sięmylę to niech mnie Zbyszek poprawi
Na pierwszy rzut oka litowe wydają się drogie, ale:
Twoje zele kosztowały by 3500zl
Zbyszka 44 ogniwa 3,7 100Ah kosztowaly jak pamietak ok. 35 tys zl. Tobie potrzebna jerst połowa aby były takiej samej pojemności czyli 81.4 100Ah. Wieć mamy 17,5k zl. Mają żywotność 1000 cylki czyli 3 razy więcej od żeli. Czyli mamy już 5800zl (blisko zeli). Do tego na litowych na prądach zbliżonych do nominały zajedziesz 2 razy dalej. Nawet jeżdząc oszczędnie na żelowych litowce wygrają w zasięgu wieć ja bym przyjął że cena w ogólnym rozrachunku wyjdzie taka sama. Ale dochodzi jeszcze waga i objętość. Zelowe będą ważyć ponad 200kg. Litowe poniżej 70kg. Ze o objętości nie wspomne ;P
Naturalnie pozostaje kwestia wydatku tych 17 tys. Ale skoro potrzebujesz te 50km zasięgu to może nie kupować połowy tego co Zbyszek tylko jeszcze mniej?
Zbyszek twierdzi że na 81V 200AH przejeżdza 350km więc Tobie starczy 7 razy mniej ogniw co daje sume za ogniwa na poziomie jakiś 5 tys. zl (35k zl/ 7).

PS
Najekonomiczniejsze były by właśnie te Trojany pewnie.
 
 
Kubus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009   

Zacząłem rozglądać się za Pandą do konwersji. Ten zakup to wymiana starszego z 2 aut, które mamy i jednocześnie realizacja moich marzeń czyli EV.

Będę robił sam to wszystko, co dam radę ale jeżeli przyjdzie (a pewnie przyjdzie) mi wymontować silnik spalinowy to pewnie sam nie dam rady. Na pewno zlecę komuś mocowanie silnika.

Myślę o silniku lemco mocowanym do oryginalnej skrzyni, szczegóły co do reszty to pewnie dopiero po ewentualnej wizycie u Zbyszka, wstępnie zadeklarował pomoc.

Powoli kończę swój poprzedni projekt czyli elektrownię słoneczną (może jeszcze w tym miesiącu popłyną pierwsze ampery ze słońca) i jak skończę i będzie już Panda to zabiorę się za nią.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009   

Znalazłem wreszcie sposób na dokladne odcięcie ściany silnika i zostawienie oryginalnego sprzęgła.
Odcieliśmy wielką gumówką, a potem na dużej płycie frezer wyrównał cięcia równolegle do ściany oryginalnej.
O wiele mniej roboty i jest precyzyjniej wyosiować.
Odcinam też wał korbowy i tokarz go obrabia do moich potrzeb.
Jeszcze muszę rozgryźć sprawę dokładnego łożyskowania LEMCO. W tej chwili widzę łożysko igiełkowe w osi i dodatkowe łożysko igiełkowe promieniowe. W kawałku wału korobwego osiowu montuję wałek od LEMCO.
Jeszcze w tej ścianie (w miejscu panewki wału) musi mi frezer zrobić odpowiednie mocowanie obudowy silnika (zamek i 4 otwory na śriby).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Kubus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Maj, 2009   

Witam
no i po Pandzie. Zaciągnąłem rodzinę do salonu Fiata aby sprawdzić pakowność Pandy w praktyce i okazało się, że za mała. Niestety, w moim przypadku wygoda jazdy 4 - 5 osób jest jednym z najważniejszych kryteriów. Teraz na warsztat (koncepcyjny) biorę Citroena C3 - to auto jest przez nas pozytywnie zweryfikowane, przynajmniej jeśli chodzi o pakowność...
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009   

sobolu napisał/a:
Jak gdzieś sięmylę to niech mnie Zbyszek poprawi
Na pierwszy rzut oka litowe wydają się drogie, ale:
Twoje zele kosztowały by 3500zl
Zbyszka 44 ogniwa 3,7 100Ah kosztowaly jak pamietak ok. 35 tys zl.


Czy ktoś analizował aku Ni-MH do napedu EV?
Pewnie sa troche cięższe ale nominalnie mogą pracować przy 3C max 5C i ładują się w 1h dla NiCd to 15 min.
Czy na krótkie dojazdy jest to korzystne rozwiązanie??
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Maj, 2009   

Czas ładowania dla ni-mh 1h to kosmos. Ich czas życia to około tysiąca cykli ale przy takich prądach ładowania to obstawiam że nie przeżyją nawet stu cykli. Standardowy prąd ładowania to C/10 i czas rzędu 14 godz. IMO nawet prądy ładowania rzędu C/2 C/3 drastycznie skracają ich życie.
Dobre ogniwo poza tym kosztuje 10zł (np. SONY) co daje 30zł za 3,6V 2,2Ah, to drożej niż nowy li-ion (ok. 25zł).

PS
W Batimex'ie sa li-ion po 32zł.
Karta katalogowa wydaje się ciekawa
http://batimex.pl/zdjecia/pdf/l18650.pdf
Szczególnie punk 2. Performance:
przeładowanie 3C 10V: niepalne, niewybuchowe

Przy -20 st. C pojemność na poziomie 90%
Przy prądzie rozładowania 3C pojemność na poziomie 95% (przy prądach 0.2C a 2C praktycznie brak rozbieżności w pojemności)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009   

Ładowanie szybkie


Minimalny czas ładowania akumulatorów NiMH wynosi około 1 godziny ( NiCd ok. 15 min.). Gdy ogniwo akumulatora NiMH jest bliskie naładowania, gwałtownie wzrasta jego temperatura. Występujące przy tym obniżenie napięcia, jest jednak znacznie mniejsze (w porównaniu z akumulatorami NiCd), co wymaga zastosowania dokładniejszej metody pomiaru przez układ kontrolny. Przy szybkim ładowaniu akumulatorów NiMH zalecane jest stosowanie co najmniej dwóch z trzech stosowanych systemów zabezpieczeń:
1) -delta V,
2) temperatura powierzchni t>45°C,
3) kontrola czasu ładowania.
Uwaga! Czas eksploatacji ogniw NiMH po przegrzaniu jest wyraźnie krótszy.
Niewątpliwie największą zaletą akumulatorów NiMH jest brak efektu pamięciowego.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009   

a tutaj nawet zalecaja ładowanie szybkie dla NI-MH

http://www.batteryuniversity.com/partone-11.htm
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Maj, 2009   

Wiem, że można. Przy szybkim ładowaniu, kontrola tych trzech parametrów które podałeś jest niezbędna.
Zalecają szybkie ładowanie po to byś szybko kupił nowe :)
Powtarzam: mozna i w 8 min nawet (są takie ogniwa ni-mh) ale ile takie ogniwo wtedy pożyje? Chyba że koszta dla Ciebie nie grają roli.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 19 Maj, 2009   

No o 8 to nie słyszałem !
Ale rozładowanie 3C i ładowanie w 1h to dla mnie kuszące. Szukam aku na dojazdy do pracy 20 min to akurat przy 3C. Niech ilość cykli bedzie i 800 oby za 3 lata można było kupić tańsze ogniwa. Toyka jednak nie wybrała Litowych aku.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Maj, 2009   

Masz na myśli jakieś konkretne ogniwa ni-mh?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 20 Maj, 2009   

narazie kupiłem zestaw od priusa
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

rarek napisał/a:
narazie kupiłem zestaw od priusa

Nówki?
Hmm ale wiesz że te ogniwa nie zostały zaprojektowane do pracy cyklicznej, tylko buforowej w PSoC?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

jasne, że używki.
wkrótce się przekonam czy da się na nich jeździć/
A dlaczego buforowej. Prous poza tym, że jest hybrydą można go używać jako EV
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group