|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Elektryczna Panda |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
PRIUS na napędzie EV może jechać tylko 2 km i to ostrożnie.
W zasadzie w PRIUSIE napęd EV pełni funkcję "elektryczego" koła zamachowego. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | jasne, że używki. |
Hmmm a sprzedający przyznał się, czemu sprzedaje te aku? Bo to chyba nie jest normalne.
rarek napisał/a: | wkrótce się przekonam czy da się na nich jeździć/
A dlaczego buforowej. Prous poza tym, że jest hybrydą można go używać jako EV |
Nie bardzo można. Wersja sprzedawana w Europie ma przycisk EV mode, ale służy on wyłacznie do powiadomienia systemu "potrzebuję tylko przestawić samochód na inne miejsce parkingowe, więc nie włączaj silnika". Bez tego system rozpocznie procedurę przygotowania silnika spalinowego do uzycia, polegającą na włączeniu i zagrzaniu silnika i katalizatora.
W wersji USA nie było tego przycisku. Zasięg tylko 2km, prędkośc do 20mph, słaby ten EV.
No i aku Priusa są zaprojektowane do pracy w zakresie 30-80% SoC. Wyjście poza zabije te aku szybko. Dlatego pisałem że to są buforówki nie deep cycle. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
Cytat: | Hmmm a sprzedający przyznał się |
Zawsze wietrzysz jakiś podstęp??!
znalazłem rozbieralnie toyot i mieli kilka szt. priusow lacznie z aku we wszystkich celach napiecie bylo identyczne (do 0,01 V wg mojego miernika)
wypróbuje je w lekkkim rowerze i zobaczę ile wytrzymują głębokich cykli.
Jeśli sie to okaże prawdą będę stratny pare cel. Reszte przeznacze na prace buforową do wiatraka. Cena była ok wiec, aż takiej tragedii nie będzie. Jednak pozostaje przy dobrej myśli. Możesz podać źródło swej wiedzy na temat tych aku? Tyb NiMH z założenia nie nadaje się do pracy buforowej. Czyżby spece z tojki i panasonica aż tak się nie znali?!
|
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sie, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Zawsze wietrzysz jakiś podstęp??! |
Bezustannie. Nie raz zabrakło mi wazeliny
rarek napisał/a: | znalazłem rozbieralnie toyot i mieli kilka szt. priusow lacznie z aku we wszystkich celach napiecie bylo identyczne (do 0,01 V wg mojego miernika)
wypróbuje je w lekkkim rowerze i zobaczę ile wytrzymują głębokich cykli.
Jeśli sie to okaże prawdą będę stratny pare cel. Reszte przeznacze na prace buforową do wiatraka. Cena była ok wiec, aż takiej tragedii nie będzie. Jednak pozostaje przy dobrej myśli. Możesz podać źródło swej wiedzy na temat tych aku? Tyb NiMH z założenia nie nadaje się do pracy buforowej. Czyżby spece z tojki i panasonica aż tak się nie znali?!
|
Buforowej w sensie buforowania obiążeń w napędzie, nie okazjonalnego rozładowania do zera przy wiszeniu na 100%SoC między tymi zdarzeniami.
Że widziałeś równe napięcia to nic dziwnego. Te ogniwa pracowały daleko od 0 i 100% SoC i mają specjalny BMS, który wyrównuje napięcia przy każdym poziomie SoC, ZTCW potrafi transferowac ładunek między ogniwami. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
Hmm a cóż to za cudowny BMS który potrafi balansować ogniwa połączone szeregowo przy pomocy tylko jednej pary przewodów
a może przy pomocy tego czujnika temperatury?!
Możesz podać trochę wiecej info? |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Hmm a cóż to za cudowny BMS który potrafi balansować ogniwa połączone szeregowo przy pomocy tylko jednej pary przewodów
a może przy pomocy tego czujnika temperatury?!
Możesz podać trochę wiecej info? |
A możesz cyknąć fotkę?
Nie ma nic co by monitorowało stan pojedynczych ogniw w pakiecie? |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
Taką baterie można kupić na allegro za 1500 zł, kupiłeś taniej Rarek?
Według opisu poniżej pojemność wychodzi gorzej niż Pb, 30 Wh/kg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prius |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
Slawek, ciut wiecej niz 1/2 tej ceny |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
przewazyl bardzo maly wplyw na pojemnosc przy rozladowaniu w ciagu 1/2h
olowiane raczej sie nie nadaja do takiej pracy
"The specific energy density for NiMH material is approximately 70 W·h/kg (250 kJ/kg), with a volumetric energy density of about 300 W·h/L (360 MJ/m³)." |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
Były już baterie Li z laptopów, mogą być teraz NiMH z Prius’a.
Taki zestaw w sam raz dla motocykla.
Masz tą baterie 288V ? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
z takim wysokim napieciem to tylko w opisie spotkalem.
z praktyki ludzie tez nie spotkali tak duzych
priusie sa 2 pakiety
9 szt
i 19 szt
Nie wiem na jaki rynek poszly wyzsze napiecia
moze tylko w marketingu |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
Slawek napisał/a: |
Taki zestaw w sam raz dla motocykla.
|
Masz jakis pomysl na E motocykl??
mi sie podoba taki
http://bi.gazeta.pl/im/4/6388/z6388644X.jpg
moznaby niezle zamieszanie zrobic na zlocie zapalonych spalinowcow elektrycznym choperem |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009
|
|
|
Słabo widać, myślałem że rozebrałeś i zrobisz foty.
Aku w hybrydach pracują permanentnie w stanie PSoC i się rozbalansuja po jakimś czasie na bank. Normalnie wsadza się tam BMS którego głownym zadaniem jest wyrównywanie ogniw.
Teoretycznie można bez tego, co jakiś czas trzeba naładowac do fulla i zrobić ładowanie wyrównawcze, ale w hybrydzie słabo to widzę - przez jakiś czas efektywnie nie masz aku, może akurat jak ostro jedziesz po mieście
Założę się, że gdzieś ten BMS musi(musiał) być i ma(miał) dostęp do każdego ogniwa osobno. Stawiam na szali czteropak Żubra albo Lecha:) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2009
|
|
|
Miałem już kilka takich w naprawie.
Jak pamiętam, to co pewną ilość ogniw jest kontrola (chyba z doładowaniem wyrównującym, a głównie sprawdzającym, żeby ewentualnie odciąć całość, czyli zgłosić się do serwiu).
Trzeba pamiętać, że ta ilość aku. jest tylko na ok. 2 km jazdy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|