ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Sparta Batavus z systemem ION
Autor Wiadomość
tnowakow 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Witam
otwieram wszystkie pliki,
ale za słaby elektronik jestem żeby coś takiego zrobić samemu
dlatego pytałem czy ktoś z forum już robił taki sterownik
pozdrawiam
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Mam pytanie do tych co rozbierali Topruna, jak tam realizowany jest assist? wspomaganie.
Czy tam jest jakiś czujnik napięcia hamulca? Spadłem z krawężnika swoim rowerem (z jednorzędowym wolnobiegiem) coś zawyło i teraz, jak przekroczę 3-5km/h to sam przyśpiesza do 25km/h. Zaś wspomaganie dziala, w starym trybie ale muszę bardzo mocno przyśpieszyć, mocno nacisnąć pedały. Wtedy włączy się stary tryb. Po prostu zrobił mi się tempomat, niby fajnie. Ale w tym trybie zjadł mi całą baterię w jedną stronę:(
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 648
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

Ja zamówiłem pcb zobaczymy czy dojdzie wer sch1 .Zainstalowałem Atmel studio7.0 ale nie wiem który plik projektu uruchomić.Mam rower Batavus Padova silnik wizualnie wygląda podobnie ale kolega co uruchomił mógłby coś opisać

Doszły w końcy PCB do sterownika moża coś zacząć dalej działać
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 648
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

W końcu udało się polutować płytkę od modyfikacji sterownika silnika Sparty







I zatrzymałem się na kompilacji programu może ktoś pomoże
_________________
pozdr
Tomek
 
 
kris85 
początkujący


Wiek: 32
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 29
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017   

Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh.
 
 
tnowakow 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017   

tak, blokuje się
i z tego co wiem jedyny serwis we Wrocławiu rower ma być dostarczony w całości
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

kris85 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh.


A czy nie można spróbować podmiany podpinając zasilacz laboratoryjny lub inne zasilanie n"na lewo" ?
 
 
chrusc 
początkujący


Wiek: 44
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Łuków
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018   

Witam.
Właśnie bawię się tyi bateriami. Na 4 szt. 2 zablokowane. Samo odpięcie ogniw nie blokuje sterownika - fabrycznie wyposażone w zewnętrzny bezpiecznik pomiędzy ogniwami a elektroniką jeżeli dobrze pamiętam na "+". W pakiecie brak balansera jedynie złapany jeden przewód "na 12volcie" prawdopodobnie do kontroli napięcia w połowie i na tej podstawie wykrywa rozjechanie napięć na ogniwach. Sterowniki zalane masą, jeden rozdłubałem, budowa na atmedze, piny do programowania dostępne - teoretycznie brak przeciwskazań do zmiany softu. Jestem jednak "za cienki bolek w te klocki" pesel robi swoje a nie mam czasu i chęci na naukę. Może ktoś popracuje i udostępni owoc pracy (w co szczerze wątpię) programator nie gryzie z rezultatu skorzystały by miliony.
 
 
kpikula 
początkujący


Wiek: 51
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: drezdenko
Wysłany: Śro 06 Cze, 2018   

Chciałbym wymienić same ogniwam , układu elektronicznego- nie ruszam
pytanie - zablokuje sterowanie?Obędzie się bez serwisu i podpięcia pod komputer?
 
 
Siedun 
początkujący


Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 03 Cze, 2019   

Witam wszystkich. Mi udało sie przerobić w Batavus Ion baterie z niklowych na litowe jonowe. I sterownik jest bardzo łatwo odblokować po zablokowaniu. Pojemność spokojnie można zwiększyć do 18ah, a nawet do 24ah. Potrzebuje tylko informacji jakim kablem i jakim programem można połączyć się z płytą baterie?
_________________
Potrzeba matką wynalazków
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 148
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 03 Cze, 2019   

tomson, To jakaś alternatywna płytka?
Podłącza się ją do oryginalnej płytki z driverami?
Mam taki silnik. Gdzie można o tym poczytać?
Jaki konkretnie masz problem z tym Atmel Studio?
 
 
Siedun 
początkujący


Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019   

Trochę zdjęć

IMG_20190603_120908.jpg
Jak widać ładuje się po przejechaniu około 30km. Brak błędów.
Pobierz Plik ściągnięto 104 raz(y) 5,43 MB

IMG_20190603_105102.jpg
Potrzebuje zmniejszyć napięcie minimalne z 20v na 18,5v na tej płycie
Pobierz Plik ściągnięto 85 raz(y) 5,84 MB

IMG_20190603_112934.jpg
Zamontowałem sześć szesciopakow na takich płytach bms, używane 18650 razem około 15-18ah 24v
Pobierz Plik ściągnięto 84 raz(y) 6,34 MB

IMG_20180920_143818.jpg
Mój rower przed przeróbką
Pobierz Plik ściągnięto 82 raz(y) 8,29 MB

IMG_20180920_114654.jpg
Bateria fabryczna
Pobierz Plik ściągnięto 81 raz(y) 9,02 MB

_________________
Potrzeba matką wynalazków
 
 
szupek 
początkujący
szupek


Dołączył: 30 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Zaczernie
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019   

@Siedun, Możesz napisać coś więcej o odblokowaniu?
Dobrze zrozumiałem, że masz pakiet 6s6p? Nie chciałeś 7s?
 
 
Siedun 
początkujący


Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 05 Cze, 2019   

A więc, pakiet 6s dobrze mieści się gabarytowo jak zbędny plastik wytnie się. Wszystko zależy o preferencji, fantazji i potrzeb może być też zrobiony w rękawie wielowastrwowym. Taki pakiet daje się naładować w max 25,2v później zabezpieczenia załączają sie, a rozładowanie ma chyba w granicach 18v. Pakiet niklowy działa w zakresie Od 20v do 24v. Logicznie jest myślenie że pakiet litowo jonowy powinien być dołączany gdy jest rozładowany poniżej 20v, a najlepiej jak na mniej aby równomiernie naładował sie. Bo sterownik nie widzi konfliktu i jest adaptacyjny . Czyli jak podłączysz pakiet litowy o napięciu 22v do sterownika i naładujesz do 24v to będzie działać w zakresie 22-24v. Kolejny krok to taki szary kabelek z rezystorem chyba 920ohm który był oryginalnie w pakiecie Niklowym podłączony w połowie, między 10 a 11 ogniwem. Tam jest napięcie od 10v gdy pakiet rozładowany, 12v gdy naładowany pakiet. Bez jego nie będzie działać ładowanie. Czyli w litowo jonowym pakiecie trzeba go podłączyć też w połowie, między 3 a 4 ogniwem. Na płycie bms pisze napięcie 11,1v. Sumując pakiet poprawnie powinien być podłączony, a później naładowany by sterownik zaadaptował się. Na liczniku będzie pokazywać najpierw całkowity przebieg a następnie przebieg baterii w km.

Ps. Jak się da zmniejszyć napięcie zabezpieczające sterownika z 20v na 18,5v to około 15% zwiększy się zasięg, a górę podnieść z 24 na 25v to kolejne 10%, pakiet litowo jonowy będzie wtedy pracował w 95% swojej pojemności. Ładowarka zostaje ta sama. Nic w niej nie trzeba zmieniać.
_________________
Potrzeba matką wynalazków
 
 
szupek 
początkujący
szupek


Dołączył: 30 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Zaczernie
Wysłany: Śro 05 Cze, 2019   

No włąśnie w pełni nałodowany pakiet 20 ogniw nimh to nie 24, ale coś bliżej 28V, dlatego zamiennikiem bardziej niż 6s będzie pakiet 7s. Problemem przy 7s będzie pomiar napięcia w połowie. Nie wiem czy ten odczep służy jedynie pomiarowi napięcia czy elektronika używa go do np. balansowania połówek. Można coś pokombinować z dzielnikiem napięciowym w przypadku 7s, ale no właśnie.
Zakłądam, że masz jakiś bms, ale i tak łądowanie pakietu 6s powinieneś realizować CC/CV. CV dla 6s wychodzi w okolicy 25.2V, oryginalna ładowarka daje sporo więcej.

Oryginalna łądowarka/lub eletronika baterii uwzględnia również temperaturę i wyłącza się przy określonej wartości (nimh gdzeją się pod koniec ładowania), w liionach koniec ładowania określa się w oparciu o inne parametry ;) łąduj ostrożnie, bo możesz cośpuścićz dymem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group