ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rama STEALTH FLUX i BETA - dyskusja ogólna
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   Rama STEALTH FLUX i BETA - dyskusja ogólna

Temat dedykowany dyskusji na tematy związane z Amerykańskimi ramamami STEALTH FLUX i BETA
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=71666
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Mocowanie dampera wygląda jakby przy pierwszym lądowaniu chciało wejść w oponę. Pierwszebombery też chyba miały z tym problem.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

No mi to wygląda raczej na zjazdowe cechy, mało przyjemne jest bicie kolanami po brodzie podczas pedałowania :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

No wlasnie z zalet to to ze lancuch nie spada tak z przerzutki przy wertepach. Jak sie zmienia co chwila dlugosc lancucha przy pedalowaniu to srednio z tym bywa
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

tas napisał/a:
No mi to wygląda raczej na zjazdowe cechy, mało przyjemne jest bicie kolanami po brodzie podczas pedałowania :D

No, a czy bicie kolanami po brodzie podczas zjazdu nie przeszkadza? :grin: No bo przecież wraz z wahaczem chodzą góra dół też pedały..? No i jak się stoi na takich pedałach całą swoją masą ciała, to i ten ciężar musi być (jest) resorowany. A jak to wygląda w praktyce? Niby odległość suportu od osi obrotu wahacza jest niewielka - może w praktyce tych negatywnych efektów w cale się nie czuje?? Ja nie wiem, nigdy żadnym fullem nie jeździłem - dlatego pytam...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Musiałbyś się przejechać sam, bo tak opisywać to trudno.
W/g mnie rama MUSI spełniać 2 wymogi. Podczas kręcenia kolana się maksymalnie prostują (siodełko wysoko), a po obniżeniu siodełka sięgam do samej ziem z zapasem. Żadne tam cofanie łańcucha, wahacze i inne bzdury nie są tak ważne jak powyższe. Bo to, że się łańcuch cofa o 1cm to jest nic nie znaczący niuans przy tym powyższym. Jeśli po 50km kręcenia mnie kolano boli albo nie mogę się ratować podparciem przy glebie to niestety ale rama jest dla mnie niepełnowartościowa :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 08 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

No i jak wówczas wahacz pracuje, gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół?
Ale przyjrzałem się zdjęciom - we Fluxie suport zdaje się być pod osią obrotu wahacza, więc ten efekt chodzenia suportu góra dół, oraz dźwignia na jakiej działa ciężar kierowcy, są minimalizowane :roll:

No, a gdyby tak umieścić oś suportu jeszcze nieco PRZED osią obrotu wahacza..?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Najciekawiej to jest chyba w bomberze, ma ten swój V-Boxx i w sumie można mieć support gdziekolwiek się chce, a na osi wahacza napęd. Szkoda, że takie rozwiązania są trudno dostępne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Szwagier napisał/a:
To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu :roll:

Wymień jakieś wady takiego rozwiązania, jestem bardzo ciekawy.


Szwagier napisał/a:
gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół

A przypadkiem nie sprężyna pcha :?: :wink: No panie jakby Ci przyszło wypchać przy takim przełożeniu wahacz ciężarem ciała to gratuluje wagi słonia :mrgreen:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

MixhaL napisał/a:

Szwagier napisał/a:
To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu

Wymień jakieś wady takiego rozwiązania, jestem bardzo ciekawy.

- zmienna odległość między siodełkiem a pedałami
- stojąc na pedałach ciało kierowcy dodaje się do masy nieresorowanej, im bliżej koła a dalej od osi obrotu wahacza tym skutki tego bardziej odczuwalne
MixhaL napisał/a:
Szwagier napisał/a:
gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół

A przypadkiem nie sprężyna pcha No panie jakby Ci przyszło wypchać przy takim przełożeniu wahacz ciężarem ciała to gratuluje wagi słonia

Sprężyna także pcha - czy ja pisałem, że nie? :smile:

Może przy "takim" przełożeniu faktycznie są te w/w efekty mało odczuwalne, czy wręcz pomijalne - ja nie wiem. Nawet takiej ramy nigdy nie miałem. Piszę, co przeczytałem. Zresztą, takie były pierwsze rozwiązania w ramach full (dziś już w nawet najtańszych rowerach tego nie widać), które potem ewulowały w rozwiązania wieloprzegubowe. Ile w tym marketingu, a ile faktycznych potrzeb - nie wiem. W motocyklach cały czas się stosuje pojedynczy wahacz - i działa. A w rowerach jak czytam, dopiero "ogniwo Horsta" daje właściwą pracę tylnego koła :roll: Raz jeszcze powtórzę - ile w tym prawdy a ile onanizmu, nie wiem. A chcę się dowiedzieć - dlatego wywołałem dyskusję :razz:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Szwagier, nie czytaj głupot bo Ci robią wodę z mózgu, nic z tych rzeczy nie ma bytu. Jeżeli uważasz że w takim rozwiązaniu to są wady mocno odczuwalne to wg. Twoich wypowiedzi ramą taką jak qulbix kręcenie korbami w terenie jest NIEWYKONALNE :!:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Widac na zdjeciu ze os korby jest nizej i przed osia mocowania wahacza co przy mocnym ugieciu wahacza spowoduje cofniecie korby lekko w osi poziomej do tyl. Zblokowane tylnie kolo podczas jazdy po duzych dziurach i tak wymusza ruch korba (przod tyl) co wydaje mi sie wiekszym problemem niz cofanie osi korby o 1cm. Stad w zjazdowkach przed era wielowahaczy stosowalo sie plywajacy zacisk hamulca tarczowego dzieki czemu nie tluklo pedalami na dziurach.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016   

Dzięki Tas za założenie tematu.

Dla mnie flux beta to rama marzenie. Można zbudowac lekki rower, mocny, z pełnym zawieszeniem, wygladający w miarę jak rower i nie ważący wiele więcej niż moja obecna konstrukcja (35kg).

Zresztą sami zobaczcie
https://www.youtube.com/watch?v=Lgpo9mdpwyM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group