ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie przełożenie w silnikach w silnikach przekładniowych?
Autor Wiadomość
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Śro 15 Cze, 2016   Jakie przełożenie w silnikach w silnikach przekładniowych?

Jakie przełożenia są stosowane w silnikach przekładniowych (planetarnych)?

Czy jest jakiś standard? A jeśli tak, to czy któreś modele odbiegają od standardu?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Jak kiedyś miałem otwarty silnik to było 5:1. Nie pamiętam tylko czy to był 250 czy 350 W.
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   Jakie przełożenie w silnikach przekładniowych?

Właśnie rozmawiałem z serwisantem m.in. silników rowerowych i on przekazał mi informację, że standardem jest 4:1.
Tymczasem w tym miejscu podane jest przełożenie 8:1 a w tym miejscu podane jest przełożenie 13:2
Dodatkowo ty piszesz o przełożeniu 5:1.

Zastanawiam się nad wiarygodnością tych danych. A rozpatruję je w kontekście momentu obrotowego, myślę bowiem że większe przełożenie przekłada się na większy moment obrotowy.

Może to ktoś zweryfikować?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Tak normalnie jest ok 4:1, bafang mial ok 4.2:1, silniki ktore ja tu sprzedawalem na forum mialy mocniejsze przelozenie bo wlasnie 5:1 i to jest juz chyba maks dla hubow. 8:1 to raczej jakas bajka bo by musiala byc podwojna przekladnia planetarna
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

krzysiudmak napisał/a:
myślę bowiem że większe przełożenie przekłada się na większy moment obrotowy.

No na pewno, jeśli dasz na wejściu obu przekładni taki sam moment, to na wyjściu przekładni o większym przełożeniu będzie on większy. Natomiast nie oceniałbym momentu na kole po tym, jakie jest przełożenie przekładni. Moment na kole będzie znał znając zarówno przełożenie przekładni, jak i moment napędzającego ją silnika. A chyba moment na kole Cię interesuje..?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group