ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba o porade - chyba chce e-skladaka prosze pomóżcie
Autor Wiadomość
andrzejkaruszew 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Proszę o odpowiedź. Za chwilę kupuje ten rower. Ten mniejszą baterią. Czy w podobnej cenie jest jakiś rower na który warto zwrócić uwagę? Że np. ma nowocześniejszy silnik. Rzecz też w tym że on ma dziwne koła jest wysoki. Dziwnie się go mocuje na bagażnik rowerowy Westfalia. Bo przednie koło trochę węższe niż prowadnica na koło lekko lata kierownica.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

Duza bateria za siedzeniem sugeruje aku zelowe. Sądzę ze zdjęcie jest nieaktualne, bo aku Lion 9 Ah to nie jest duża bateria.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

andrzejkaruszew napisał/a:
Proszę o odpowiedź. Za chwilę kupuje ten rower.


Też mocno zastanawiam się nad zakupem modelu X-Road. Jesteś zadowolony z zakupu?

Dla mnie 25 km/h to jednak za mało i będę chciał od razu zdjąć ograniczenie prędkości, ale nie mogę znaleźć w necie informacji czy w tym modelu ograniczenie ściągane jest poprzez rozpięcie dwóch białych przewodów wychodzących z sterownika czy też jest to bardziej skomplikowany mechanizm. Czy próbowałeś ściągać ograniczenie prędkości?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

czajkis napisał/a:
Dla mnie 25 km/h to jednak za mało i będę chciał od razu zdjąć ograniczenie prędkości


Nie wiem jak inni użytkownicy ebików 250W, ale więcej niż 28-30 km/h nie pojedzie i to tylko w idealnych warunkach. Tam jest odpowiednia do zestawu bateria i sterownik, bez modernizacji nic więcej nie da się zrobić.
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

mmoto napisał/a:
czajkis napisał/a:
Dla mnie 25 km/h to jednak za mało i będę chciał od razu zdjąć ograniczenie prędkości


Nie wiem jak inni użytkownicy ebików 250W, ale więcej niż 28-30 km/h nie pojedzie i to tylko w idealnych warunkach.


hmm... nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem - chodzi Ci o to, że 28-30 km/h pojedzie bez pedałowania?
Mocno liczę na to, że jak zdejmę ograniczenie prędkości, to przy użyciu silnika i pedałując maksymalnie mocno osiągnę prędkości 40-50 km/h. Czy się przeliczę?
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Przeliczysz się, sterownik blokowy powiedzmy przy maksymalnym wychyleniu manetki jedzie prawie tak samo, jak pedałujesz to spada pobór prądu. No chyba że okaże się że sterownik po zdjęciu ograniczenia prędkości ma ogromną rezerwę, ale to byłoby bardzo, bardzo dziwne.
Ogólnie żeby szybciej jechać musisz podnieść napięcie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Pedałując maksymalnie mocno osiągniesz i 100km/h, pytanie czy pary w nogach Ci wystarczy :P
A wracając na ziemię, nie znam instalacji w tym rowerku ale jeśli jest to fabrycznie legalny sprzęt to przy około 25km/h i tak powinien odciąć zupełnie wspomaganie; a bez pedałowania nie powinien pojechać w ogóle... Z resztą, zakładam że siedzi tam w standardzie sterownik ~14A, nie oczekuj od niego rakiety ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

wookie, bloodyopel - widzę, że wiedzy mi sporo brakuje...

Jeśli chodzi o sterownik, to w tym modelu wygląda on tak jak w załączniku czyli maksymalne natężenie prądu ma na poziomie 12 A.

Na jeździe próbnej przy włączonym wspomaganiu aby utrzymać prędkość 25 km/h w ogóle nie musiałem używać siły. Po przekroczeniu limitu prędkości na prostej nie pedałując dość mocno pojechałem 35km/h. Czy w związku z tym mam rozumieć, że jak odłączę ograniczenie prędkości to wspomaganie nie da mi tych dodatkowych 10 km/h (czyli 45km/h)...?

Sorry, że pytam tak wprost, ale możliwe że jutro kupie ten rower, a nie chcę zrobić jakiejś głupoty...

IMG_5065.jpg
sterownik X-Road
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 1,41 MB

 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Ale Ty wiesz na pewno że ten rower ma ogranicznik prędkości? Bo jeśli sterownik 12A i bez dużej pary nogami robiłeś 35km/h to wydaje mi się że to wszystko co ta instalacja może zaoferować...
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

bloodyopel napisał/a:
Ale Ty wiesz na pewno że ten rower ma ogranicznik prędkości? Bo jeśli sterownik 12A i bez dużej pary nogami robiłeś 35km/h to wydaje mi się że to wszystko co ta instalacja może zaoferować...


Tak - ogranicznik ma, bo można odczuć moment odcięcia wspomagania po przekroczeniu 25 km/h i na wyświetlaczu też widać, że nie ma już mocy wspomagania.

Z Waszych postów wnioskuję że to jest tak, że im szybciej będę jechał (im więcej siły wkładam w pedałowanie) tym to wspomaganie będzie po prostu słabsze. Czyli przy wyższych prędkościach (40-45 km/h) po prostu wspomaganie już nic nie daje bo silnikowi brakuje mocy (?) i zostaje tylko to co kolarz ma w nogach?
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Jakoś nie mogę znaleźć w poprzednich postach linka do konkretnego roweru, który chcesz kupić.
Ale jeśli:
sterownik ma 12A, zasilanie 36V, to choćbyś nie wiem co odblokowywał, to na samym prądzie na kole 26" (na 20" i 24" zresztą też) nie pojedziesz więcej jak 34 km/h. Na taką prędkość maksymalnie możesz dostarczyć mocy z "elektryki". Nogami nie dopedalujesz (moim zdaniem) do 45 km/h. Do 40 może, przy odpowiednich przełożeniach.

Pobaw się, choćby tutaj:
http://www.electricbikesimulator.com/
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Jakoś nie mogę znaleźć w poprzednich postach linka do konkretnego roweru, który chcesz kupić.


Chodzi o Geobike model X-Road: Specyfikacja. Kartę techniczną załączam do posta

Szwagier napisał/a:

Ale jeśli:
sterownik ma 12A, zasilanie 36V, to choćbyś nie wiem co odblokowywał, to na samym prądzie na kole 26" (na 20" i 24" zresztą też) nie pojedziesz więcej jak 34 km/h. Na taką prędkość maksymalnie możesz dostarczyć mocy z "elektryki". Nogami nie dopedalujesz (moim zdaniem) do 45 km/h. Do 40 może, przy odpowiednich przełożeniach.

Pobaw się, choćby tutaj:
http://www.electricbikesimulator.com/


Bardzo fajny symulator - dzięki! Wychodzi z niego 34 km/h, bo koła ma 29".

Powoli zaczynam kumać, że elektryki nie tyle maksymalną prędkość zwiększają, co raczej pozwalają ją szybciej uzyskać, bo mocno wspomagają przy rozpędzaniu...

x-road-x_road solid forks karta tech pl_1.jpg
Karta techniczna Geobike X-Road
Pobierz Plik ściągnięto 269 raz(y) 766,15 KB

 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

OK. Średnica koła nie ma znaczenia: z jednej strony układ napędowy może rozwinąć jakąś moc. Z drugiej strony są opory ruchu, na których pokonanie jest potrzebna właśnie moc. I przy pewnej prędkości te opory ruchu są większe, niż moc układu napędowego. 12A i 36V nominalnie pozwoli pokonywać opory ruchu do prędkości ok 34 km/h.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

czajkis napisał/a:


Powoli zaczynam kumać, że elektryki nie tyle maksymalną prędkość zwiększają, co raczej pozwalają ją szybciej uzyskać, bo mocno wspomagają przy rozpędzaniu...

Nie do końca tak jest, bo możesz zrobić rower co będzie 100 km/h jeździł bez pedałowania, albo szybciej, ale taki pojazd musi mieć odpowiednie parametry i moc, a więc odpowiedni silnik, sterownik i zasilanie.
Twój rower przy w pełni naładowanej baterii jest w stanie wygenerować niecałe 500W mocy.
To jest dużo i niedużo. Większość ludzi na tym forum jeździ rowerami o mocy po kilka kW, z drugiej strony takie 300-400W ciągłej mocy z powodzeniem wystarcza do wspomagania jazdy po mieście.

Inny temat to rodzaj uzwojenia silnika, są takie które przy takim samym sterowniku i prądzie wolniej się rozpędzają, ale mają większą prędkość maksymalną i takie które mają duży moment (przyspieszenie), ale prędkość maksymalną niższą. Zakładamy oczywiście że wystarcza im mocy żeby tą prędkość maksymalną osiągnąć i utrzymać.

W Twoim przypadku to jest silnik przekładniowy, więc to jeszcze trochę inna bajka, bo wchodzi w grę redukcja przełożenia na przekładni planetarnej w silniku.
 
 
czajkis 
początkujący


Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Ponownie przejechałem się tym rowerem, ale tym razem po wyłączeniu ograniczenia prędkości :mrgreen:
Zauważyłem, że przy 30 km/h jeszcze całkiem odczuwalnie wspomagał jazdę (według komputera 100-200W mocy chwilowej), ale po rozpędzeniu do 35 km/h właściwie przestał wspomagać jazdę (ok 10-30 W mocy chwilowej).
No cóż – wniosek z tego taki, że 40 km/h to raczej tym rowerem nie pojadę, ale do dojazdów do pracy (15 km w jedną stronę) powinno wystarczyć.


wookie napisał/a:
W Twoim przypadku to jest silnik przekładniowy, więc to jeszcze trochę inna bajka, bo wchodzi w grę redukcja przełożenia na przekładni planetarnej w silniku.

Pewnie rozeznam temat po upływie gwarancji, bo brzmi groźnie :)

Dzięki wszystkim za pomoc w rozeznaniu w temacie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group