ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodzenie olejowe vs ferrofluid
Autor Wiadomość
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016   

Jak simmeringi trochę popracują to już nie będą takie odporne na ciśnienie. A tam w silniku jak się grzeje to powstaje nadciśnienie ok 0,7 bar (mierzyłem kiedyś jeżdżąc z manometrem przyłączonym do rurki odpowietrzającej). Część simmeringów jest produkowanych na ciśnienie np. do 1 bar - trzeba sprawdzać w katalogu. Jak się zetrą bedzie ono mniejsze i wyciek gotowy.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 22 Cze, 2016   

Ano to cenne informację- byłem ciekaw jakie ciśnienie panuje w środku i szukałem metody pomiaru. A jak by tak dać rurkę do otworu którym wlewałem olej i gdzieś między szprychy reduktor z membrana wyregulowaną na np 1.3 bara to powinno rozwiązać problem

Ja tam mam przysłowiowe kilo towotu pod simeringami więc nie zużyją się szybko, a już te parę tysięcy km mają za sobą
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   



Coś takie plus wkład z goretexu i problem rurków i innych rozwiązany :cool:

Gdzieś na endless znalezione
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

To się nie uda deex, olej ma większą zwilżalność i nie spływa jak woda z membran. Wierzysz na słowo czy potwierdzić filmem :) ?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017   

A, odkopię. Sietaz, możesz podzielić się wynikami Twoich testów porównawczych? Jak oceniasz działanie oleju po ponad roku? Obyło się bez otworu wyrównawczego? Uprzejmie dziękuję (-;
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017   

Przyłączam się do zapytania.
Jak zakończyła się przygoda z chłodzeniem?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017   

Po dłuższych testach nie było widać aby olej gdzieś wyciekał, ale okazało się że jest sprytny i wszystkie przewody aż do skrzynki były w nim ubrudzone. Przerzuciłem się na ferro które nie generuje takich problemów aczkolwiek ostatnio realizuje ponownie pomysły chłodzenia silnika tym razem inaczej podchodząc do tematu wycieków oleju. Zanim przedstawie wyniki chcę dokładnie to sprawdzić
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017   

Dzięki. Jesteś zadowolony z ferro? Możesz określić "zyski" w Twoim konkretnym zastosowaniu?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017   

Jestem z niego zadowolony, ale to nie jest ta popularna wersja ferro z endless. Zysk jest taki, że silnik 1500w ganiam na 60A I ani razu nie wybiło mi wyłącznika termicznego na 120 stopni
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

Razem z ferro najlepiej dać radiatory na obudowę. W parze zysk jest największy
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

sietaz napisał/a:
silnik 1500w ganiam na 60A I ani razu nie wybiło mi wyłącznika termicznego na 120 stopni


Co to za silnik, i jakim napięciem go zasilasz?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

sietaz napisał/a:
Po dłuższych testach nie było widać aby olej gdzieś wyciekał, ale okazało się że jest sprytny i wszystkie przewody aż do skrzynki były w nim ubrudzone. Przerzuciłem się na ferro które nie generuje takich problemów aczkolwiek ostatnio realizuje ponownie pomysły chłodzenia silnika tym razem inaczej podchodząc do tematu wycieków oleju. Zanim przedstawie wyniki chcę dokładnie to sprawdzić


Jak dobrze rozumiem olej penetrował i wnikł do wnętrza przewodów.
Jest na to patent. Trzeba znaleźc jakis skrajnie tani "super glue" albo kupic SUPER GLUE z Pudzianem na opakowaniu i rozcieńczyc Nitro albo Birolem.
Taki rozcieńczony tez dobrze penetruje i trzeba nim zalac druciki zaraz przy wyjsciu z izolacji.
Klej zasklepi zakonczenie przewodu i zakorkuje.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

Tak, wiem że radiatory bardzo dużo dają. Po jednym teście stwierdzam, że to przyszłość chłodzenia silników. Niestety nie mam czasu na całkowite odbudowanie ebike'a żeby sprawdzić to dogłębniej


Mxus 35H zasilany z 16s


Można tak zrobić, ale myślę że wtedy olej pójdzie przez łożyska. Problem rozwiązał mobwar dodając rurkę wchodząca razem z przewodami w celu redukcji ciśnienia wewnątrz obudowy
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

sietaz napisał/a:


Można tak zrobić, ale myślę że wtedy olej pójdzie przez łożyska. Problem rozwiązał mobwar dodając rurkę wchodząca razem z przewodami w celu redukcji ciśnienia wewnątrz obudowy


Nie mowie o uszczelnieniu otworu w osi tylko zablokowaniu wnikania oleju w srodek przewodów. :)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

To się nie zrozumieliśmy

Nie wnikał do przewodów a nawet jeśli to nieczemu by nie szkodziło. Wyciekał przez oś, ale w specyficzny sposób - przewody aż do samej skrzynki były nim zwilżone
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group