ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodzenie olejowe vs ferrofluid
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

To faktycznie sie nie zrozumielismy :) bo tez zle zrozumialem. Czyli chodzilo o to zenciasno przylegajace kable pociagnely oliwe tak jak woda wnika miedzy dwie szyby?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Dokładnie, olej transformatorowy ma wysoką zwilżalność dlatego tak się dzieje. Wniosek jest taki, że należy uczelnić oś i zrobić "system" is wyrównywania ciśnienia
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Wydaje mi się, że olej tak jak w samochodzie ma to miejsce z odmą, zawsze po pewnym czasie będzie się pocił.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Fenomen kapilary :-)
 
 
Kravcov 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 29 Paź, 2017   

Ja będę próbował z ferrofluidem i powietrzem. Ludzie wiercą otwory, a ja chcę zrobić zasysanie powietrza przez filtr, dalej do huba, i wyjście do atmosfery, żeby się nie gotowało w środku. Brudu nie dostanie jak przy wierceniu otworów.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 10 Lis, 2017   

Rownieez testuje ferrofluid , zalalem silnik jakimis 8ml ferro , mxusa 3k 4T . Silnik ma zabezpieczenie termiczne na 150 stopni.

To zabezpieczenie dosc czesto mi wyija wiec bede mial namacalna roznice pomiedzy ferro a jego braku.

http://zmniejszacz.pl/gal...1b649/bez-nazwy

Ps. 150 stopniowe zabezpieczenie na uzwojeniach jest wciaz z spora rezerwa , po otwarciu silnika miedz byla koloru niemal jak u nowosci , gdzie inny silnik ma bardzo ciemna miedz i dziala jak nalezy (musial uzyskiwac prawdpodobnie do 170 do 180 stopni)

Mam tez wrazenie ze moment obrotowy jest wiekszy ale moze to tylko subiektywne odczuie
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Post pod postem bo chce opisac subiektywne wrazenia z ferro.

zabezpieczenie po przejechaniu 16 godzin w seriach po 6 godzin , i znacznej masie wlasnej T4 mxus 3000 , zaezpueczenie 150 wybilo tylko raz gdzie be ferro wybijalo 3-4 razy.Ponizej tabela z endles sphere gdzie jest porownanie w tych samych warunkach grzania silnika z ferro i bez.


https://naforum.zapodaj.net/a69ef7e38011.png.html
>
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

A to z ferro nie trzeba stosować termistorów na niższą temperaturę?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

No właśnie trzeba dawać wyłącznik termiczny na 120/125 bo pewnego pięknego razu może puścić klej trzymający magnesy I po silniku - były takie przypadki. Jak chcesz tak cisnąć te mxusy to zrób/kup hubsink'a
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

150 jest wcisnieta pod uzwojenia blisko faz wiec tam 150 jest wczesniej niz na reszcie uzwojenia przy 120 stopniach to ferro nie mialby dla mnie sensu skoro z fero jest 120 a bez 150 na uzwojeniach przy tej samej mocy.

Jesli wygotuje hale to no coz mozna je poswiecic dla wyzszego celu.
( choc przy silnikach spalonych nigdy nie zaobserwowalem ugotowanych hali ( odklejonych magnesow.

mozess podac jakis link do tych odkljonych magnesow?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Chodzi o magnesy, nie możesz dopuścić do przegrzania ich powyżej 120 bo się rozmagnesują, silnik straci moment i efektywność już na zawsze, będziesz dawać więcej gazu niż na normalnym silniku i całe zalanie silnika ferro zamiast pomóc to zaszkodzi.
Ferro przenosi ciepło z uzwojeń na magnesy, w tym jego cała "magia"
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

Kiedys mi mowili producenci od NC ze ich magnesy moga wytrzymac do 150 stopni. Sa niby jakiegos lepszego typu. Nie wiem jak z mxusem i QSem
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

Z moich doswiadczen 3 spalone silniki osobisie i 3 znajomych. To pobwydymieniu miedzi calej bo w moimbsposobie jazdy nie ma chwilowych przeciazen a stopniowo rosnaca temperatura miedz jest czarna , a magnesy dzialaja bez zadnego szwanku po prsewinieciu statora.

gdzie bylo na statorze w mojej ocenie 170+ stopni bo przy 150 zahezpieczeniu " nawet normlnie" sie pojezdzic nie dalo bo wybijalo zqbezpieczenie non stop 4 razy w tygodniu 16 razy w miesiacu. gdzie silnik bez zabepieczenia mieiecznie tyle razy musial przekroczyc 150 stopni .

wezme pod uwage ostrzezenia i co jakis czas sprawdze co w srodku sie dzieje , lecz z moich wczesnijszych doswiadczen 150 na magnesach powinno wytrzymac. Gdzie nawet z ferro jesli jest 150 na uzwojeniu to n magnesach musi byc mniej bo oddaja cieplo przez obudowe.

O klej obawialbym sie bardziej bo widzialem odklejone magnesy ale w slabej mocy starych silnikach.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

Bez ferro nie ma medium przenoszenia ciepła (prócz mało sprawnego powietrza) i nie da się przegrzać magnesów.
Dlatego razem z ferro występują radiatory na silnik.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Czy ktos jeszcze stosuje ferro i chcialby sie podzielic doswiadczeniami?
W ramach ciekawostki i eksperymentu zobacze jak bedzie sie sprawdzal silnik z moim ukladem 150 wylacznik i ferro. Na chwile obecna wszystko jest w pozadku poza lozyskiem ktore "sie wymienia" wiec w koncu i do srodka zagladnac bedzie trzeba to zrobie zdjecia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group