Chłodzenie olejowe vs ferrofluid |
Autor |
Wiadomość |
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
To faktycznie sie nie zrozumielismy bo tez zle zrozumialem. Czyli chodzilo o to zenciasno przylegajace kable pociagnely oliwe tak jak woda wnika miedzy dwie szyby? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
Dokładnie, olej transformatorowy ma wysoką zwilżalność dlatego tak się dzieje. Wniosek jest taki, że należy uczelnić oś i zrobić "system" is wyrównywania ciśnienia |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Kravcov
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
Wydaje mi się, że olej tak jak w samochodzie ma to miejsce z odmą, zawsze po pewnym czasie będzie się pocił. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
Fenomen kapilary |
|
|
|
|
Kravcov
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 29 Paź, 2017
|
|
|
Ja będę próbował z ferrofluidem i powietrzem. Ludzie wiercą otwory, a ja chcę zrobić zasysanie powietrza przez filtr, dalej do huba, i wyjście do atmosfery, żeby się nie gotowało w środku. Brudu nie dostanie jak przy wierceniu otworów. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 10 Lis, 2017
|
|
|
Rownieez testuje ferrofluid , zalalem silnik jakimis 8ml ferro , mxusa 3k 4T . Silnik ma zabezpieczenie termiczne na 150 stopni.
To zabezpieczenie dosc czesto mi wyija wiec bede mial namacalna roznice pomiedzy ferro a jego braku.
http://zmniejszacz.pl/gal...1b649/bez-nazwy
Ps. 150 stopniowe zabezpieczenie na uzwojeniach jest wciaz z spora rezerwa , po otwarciu silnika miedz byla koloru niemal jak u nowosci , gdzie inny silnik ma bardzo ciemna miedz i dziala jak nalezy (musial uzyskiwac prawdpodobnie do 170 do 180 stopni)
Mam tez wrazenie ze moment obrotowy jest wiekszy ale moze to tylko subiektywne odczuie |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
Post pod postem bo chce opisac subiektywne wrazenia z ferro.
zabezpieczenie po przejechaniu 16 godzin w seriach po 6 godzin , i znacznej masie wlasnej T4 mxus 3000 , zaezpueczenie 150 wybilo tylko raz gdzie be ferro wybijalo 3-4 razy.Ponizej tabela z endles sphere gdzie jest porownanie w tych samych warunkach grzania silnika z ferro i bez.
https://naforum.zapodaj.net/a69ef7e38011.png.html
> |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
A to z ferro nie trzeba stosować termistorów na niższą temperaturę? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
No właśnie trzeba dawać wyłącznik termiczny na 120/125 bo pewnego pięknego razu może puścić klej trzymający magnesy I po silniku - były takie przypadki. Jak chcesz tak cisnąć te mxusy to zrób/kup hubsink'a |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
150 jest wcisnieta pod uzwojenia blisko faz wiec tam 150 jest wczesniej niz na reszcie uzwojenia przy 120 stopniach to ferro nie mialby dla mnie sensu skoro z fero jest 120 a bez 150 na uzwojeniach przy tej samej mocy.
Jesli wygotuje hale to no coz mozna je poswiecic dla wyzszego celu.
( choc przy silnikach spalonych nigdy nie zaobserwowalem ugotowanych hali ( odklejonych magnesow.
mozess podac jakis link do tych odkljonych magnesow? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017
|
|
|
Chodzi o magnesy, nie możesz dopuścić do przegrzania ich powyżej 120 bo się rozmagnesują, silnik straci moment i efektywność już na zawsze, będziesz dawać więcej gazu niż na normalnym silniku i całe zalanie silnika ferro zamiast pomóc to zaszkodzi.
Ferro przenosi ciepło z uzwojeń na magnesy, w tym jego cała "magia" |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017
|
|
|
Kiedys mi mowili producenci od NC ze ich magnesy moga wytrzymac do 150 stopni. Sa niby jakiegos lepszego typu. Nie wiem jak z mxusem i QSem |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017
|
|
|
Z moich doswiadczen 3 spalone silniki osobisie i 3 znajomych. To pobwydymieniu miedzi calej bo w moimbsposobie jazdy nie ma chwilowych przeciazen a stopniowo rosnaca temperatura miedz jest czarna , a magnesy dzialaja bez zadnego szwanku po prsewinieciu statora.
gdzie bylo na statorze w mojej ocenie 170+ stopni bo przy 150 zahezpieczeniu " nawet normlnie" sie pojezdzic nie dalo bo wybijalo zqbezpieczenie non stop 4 razy w tygodniu 16 razy w miesiacu. gdzie silnik bez zabepieczenia mieiecznie tyle razy musial przekroczyc 150 stopni .
wezme pod uwage ostrzezenia i co jakis czas sprawdze co w srodku sie dzieje , lecz z moich wczesnijszych doswiadczen 150 na magnesach powinno wytrzymac. Gdzie nawet z ferro jesli jest 150 na uzwojeniu to n magnesach musi byc mniej bo oddaja cieplo przez obudowe.
O klej obawialbym sie bardziej bo widzialem odklejone magnesy ale w slabej mocy starych silnikach. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017
|
|
|
Bez ferro nie ma medium przenoszenia ciepła (prócz mało sprawnego powietrza) i nie da się przegrzać magnesów.
Dlatego razem z ferro występują radiatory na silnik. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017
|
|
|
Czy ktos jeszcze stosuje ferro i chcialby sie podzielic doswiadczeniami?
W ramach ciekawostki i eksperymentu zobacze jak bedzie sie sprawdzal silnik z moim ukladem 150 wylacznik i ferro. Na chwile obecna wszystko jest w pozadku poza lozyskiem ktore "sie wymienia" wiec w koncu i do srodka zagladnac bedzie trzeba to zrobie zdjecia. |
|
|
|
|
|