ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda bez silnika
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   Jazda bez silnika

Rowerek,składak na kołach 20-calowych,silnik w kole tylnym,wolnobieg a mimo to jazda na samych "pedałach" bez włączenia "elektryki" jest prawie nie możliwa. Do tej pory nie sprawdzałem takiej możliwości ale teraz chcąc jechać bez wspomagania zauważyłem, że jechać się nie da gdyż opór jaki stawia silnik uniemożliwia taką jazdę.Nie wiem czy to taka "uroda" tego silnika czy może jakaś awaria? Hamowanie silnikiem zauważyłem nawet jadąc "z górki" gdy nie pedałuję i nie używam manetki a tego (chyba?) przed tym nie było.Czy to normalne czy jakaś awaria? a może są jakieś silniki faktycznie bezoporowe gdy jadąc bez włączenia można korzystać jak z normalnego roweru.Co o tym sądzić i jak można temu zaradzić, może ktoś coś podpowie,będę wdzięczny.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Silniki przekładniowe mają wolnobieg w sobie, więc bez elektryki jadą bezoporowo ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Moze byc opcja zabezpieczenia ktora powoduje zwarcie przewodow silnika ktore jest rozwierane po wlaczeniu. To powoduje duze opory i "hamowanie" silnika.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Jest też możliwość, że masz nie wyregulowane hamulce które pohamowują.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

bloodyopel napisał/a:
Silniki przekładniowe mają wolnobieg w sobie, więc bez elektryki jadą bezoporowo ;)

Też tak uważałem do tej pory i nie sprawdzałem tego wcześniej (nie było potrzeby :-) ), dopiero teraz gdy przychodzi mi przejechać ok.200 m bez akumulatora stwierdzam,że to praktycznie niemożliwe bo ledwo jadę na najmniejszym przełożeniu. Hamulce są wyregulowane a rower da się w miarę lekko prowadzić.Muszę sprawdzić to co pisze kol.unixa powyżej, bo po "przewoltowaniu" z 25V na 36Vw sterowniku mogło coś "paść"? sam już nie wiem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Bardzo ciężka praca może świadczyć o zwarciu cewek fazowych silnika po wyłączeniu stacyjki.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

Ja bym stawiał na zużycie przekładni (to pewnie szybko się wyjaśni :cry: ), ale można odpiąć przewody od silnika i sprawdzić.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016   

Dzięki za Wasze porady i sugestie,sprawdzę je w przyszłym tygodniu i o efektach poinformuję
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Hmmm dziwne rzeczy się dzieją. Ja mam silnik 9 KW i wgl nie sprawia problemu pedałowanie . Jeżeli jazda z góry hamuje rower sugeruje zwarcie między przynajmniej dwoma przewodami fazowymi.
Faktycznie możliwe, że ktoś zastosował do roweru zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci takiej że po wyłączeniu stacyjki następuje automatyczne zwarcie przewodów fazowych silnika co skutkuje jego unieruchomieniem. Im szybciej się jedzie tym mocniej hamuje nie ma opcji jechać szybciej niż 10 km/h .

Jak coś to proszę zacząć od sprawdzenia silnika. Tutaj mała pomoc http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

No cóż,zdjąłem koło z silnikiem sprawdzając wcześniej, że żadnych oporów przy obracaniu nim nie ma,pomierzyłem oporność między kablami fazowymi wychodzącymi ze sterownika.Oporność ta wynosiła 20 kohm czyli chyba prawidłowa?Przy okazji okazało się, że na jednej złączce,fazowej (żółtej) musiało dość silnie się nagrzewać bo plastykowa-silikonowa osłonka była cała czarna co świadczyło by o grzaniu złącza.To poprawiłem (jak sądzę?) lutując kabel do wtyczek.Sprawdziłem również czy na kablach fazowych nie pojawia się jakieś napięcie w trakcie obracania kołem-napięcia nie było.Tak,że nadal nie wiem co może być przyczyną, będę pewnie musiał zmienić sterownik aby wykluczyć jakieś przypadkowe zwieranie o którym piszą koledzy powyżej.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

20k na przewodach fazowych? U mnie w NC 10x6 było coś raczej rzędu 5 Ohmów (czy 0,005 Ohma - ledwie na skalę się łapało, a nie pamiętam na jakim zakresie mierzyłem :roll: ).

Zresztą, z prawa Ohma U=I*R - to jaki byłby spadek napięcia i wydzielana moc na takich uzwojeniach? Chyba jakaś pomyłka z tą wartością?
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Śro 13 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

No więc po pomierzeniu przejedź się jeszcze z odpiętym sterownikiem (kabel od silnika gdzieś po prostu przyczep do ramy tak żeby wszystkie kabelki były rozwarte) - jeśli nadal będzie ciężko - silnik, jeśli będzie ok - sterownik
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Wibi pisze, że 20kR ma między przewodami sterownika. Tas na blogu coś pisał o diagnostyce sterownika.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Oczywiście te 20 kOhm to na przewodach fazowych sterownika.Na przewodach fazowych silnika oporność jest pomijalnie mała.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Aaa, ok, coś mi czytanie ze zrozumieniem szwankuje :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group