ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Scott Genius FX35 w wersji na prąd
Autor Wiadomość
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Lip, 2016   Scott Genius FX35 w wersji na prąd

Witam,

Po wielu miesiącach przymiarek, planów i studiowania forum przyszedł czas na realizację, czym chciałbym się pochwalić a przy okazji poprosić o opinię w kilku kwestiach. Przeróbce poddałem rower Scott Genius FX35 Reflex, który specjalnie w tym celu został zakupiony. Na początek trochę danych:

rama: jak wyżej
widelec: Marzocchi Bomber MX Eta '04
damper: Scott LCR 110mm
obręcze: Mach1 MadDisc 26"
opony: Continental Race King 2,2"
hamulce: Shimano XT BR-M8000
tarcze: Shimano XT (180mm przód, 160mm tył, najprawdopodobniej będzie 203mm przód i 180mm tył)
przerzutki: Shimano SLX
manetki: Shimano XT
oświetlenie: przód Convoy S6, tył Wallie II
silnik: Nine Continent RH2809D 7x9
kontroler: FOC X2 od Bramala
watomierz: od kolegi Michała z forum
bateria: 20s8p z Sanyo NCR18650GA + BMS 60A od kolegi Arka z forum
skrzynka: aluminiowa, oklejona czarną folią samochodową 3M

Aktualnie jestem na wczasach i na wyjeździe kończyłem składanie i uruchamianie roweru więc to co zostało to:
- przede wszystkim ogarnąć konfigurację kontrolera bo nie mogę sobie poradzić w stopniu zadowalającym
- porządek z kablami w skrzynce
- znaleźć/zbudować wygodna manetkę nie kolidującą z resztą osprzętu na kierownicy (chwilowo musiałem zdemontować manetkę tylnej przerzutki)
- uruchomić watomierz, który musiałem odłączyć bo biorąc sygnał z halla w silniku zakłócał jego prace tak, że rower nie jeździł
- zrobić porządną blokadę osi bo na razie mam taką z aluminium PA9 i po około 100km już się rozepchała.
Szczerze mówiąc jestem pod wrażeniem mocy drzemiącej w tym silniku i na razie jeżdżę na mocno ograniczonych ustawieniach. I tu pojawia się pytanie, czy któryś z kolegów ma może podobną konfigurację? Idealnie byłoby gdyby znalazł się ktoś kto ma ten sam silnik, kontroler Bramala i watowmierz Michała. A gdyby jeszcze znalazł się ktoś taki z Warszawy byłoby super bo mam sporo pytań.
Poniżej kilka fotek.






 
 
noisue 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Jakiej grubości miałeś blokadę osi z tego PA9?
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

noisue, około 4mm grubości ale chyba istotne jest to, że popełniłem błąd robiąc zbyt duży otwór, tak z 1mm luzu było. Gwint osi tak się wbił w aluminium, że nie mogłem zdjąć blokady. W wolnej chwili zrobię z otworem bez luzu i raczej na dwie strony bo ta była zamontowana tylko z jednej.

 
 
noisue 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

Tak jak mówisz pasowanie ma znaczenie. Chciałem zrobić z PA38 gr.10mm, ale może jednak zrobię z nierdzewki, bo PA38 jest słabsze od PA9.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

Zrób torque który będzie ściskał oś tak jak ma to miejsce w falconie albo vectorze. To zażegna wszelkie problemy "rozbijania" torque
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016   

sietaz napisał/a:
który będzie ściskał oś tak jak ma to miejsce w falconie albo vectorze

Jakiej minimalnej średnicy śruba wystarczy do ściśnięcia? M3..? M4..?
Przy wykonaniu tego z aluminium, wystarczy grubość 6 mm?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

M3 to za mało, M4 może. Ja dałem M5 w blasze grubości 10mm PA6.
To dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjna blokada bo oś jest ściśnięta i znakomicie unieruchomiona.
Teraz zrobiłem tak:

 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Idealny torque arm - używasz regena przy nim?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

To właśnie powstało po próbach z mocnym regenem w sabvotonie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Adam, zacznij produkcję tych torque armów, będę pierwszym klientem :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Ja mogę produkować - problem tylko taki, że co rama, to inne widełki i sposób mocowania. Da się to ogarnąć, opisałem w moim wątku z budowy roweru, ale bez wkładu pracy "zamawiającego" się nie obejdzie.
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Ja zrobiłem trochę inaczej, prawa strona to "kopia" oryginalnego haka przerzutki a lewa podobna do tej co była tylko grubsza, chyba jeszcze dorobię te dociski. Lewa blokada pełni też rolę mocowania podnóżka bo oryginalnie w rowerze nie było.
Tak to wyszło:





Jak się teraz wyrobi to rozfrezuję otwory na oś i wstawię tulejki ze stali narzędziowej
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Fajnie Ci to wyszło, małe dzieła sztuki :)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Oj tam, oj tam... :oops:
Ja po prostu należę do tych ludzi, którym nie wystarczy, że coś działa, musi jeszcze wyglądać :-)
 
 
Adrianos 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 25
Skąd: Edinburgh
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

Arczi76 napisał/a:
Oj tam, oj tam... :oops:
Ja po prostu należę do tych ludzi, którym nie wystarczy, że coś działa, musi jeszcze wyglądać :-)


I to jest prawda, jakość wykonania jest bardzo ważna, a diabeł tkwi w szczegółach :smile:
Profesjonalnie przeprowadzona elektryfikacja, rower bardzo mi się podoba, może pewnego dnia i mnie natchnie na stworzenie czegoś własnego... :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group