ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
AC czy DC ?
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

Rzeczywiście na tym wykresie widać, że prąd stały ma krótszą drogę.

Ja akurat po wielu obliczeniach i eksperymentach używam teraz to, co jest najlepsze.

Nawet prąd stały jest w kablu pod morzem między Szwecją i Polską oraz między innymi krajami; ci naukowcy potwierdzają, że DC jest najlepsze, bo najkorzystniejsze.
Każdy ma jednak prawo używać gorsze i jeździ bliżej z cięższym silnikiem z gorszymi zrywami przy tych samych elektrycznych parametrach silnika.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

Przecież my wszyscy jeździmy na DC. Ma ktoś akumulatory dające prąd przemienny?
 
 
r2d2 
prezes
Elektromąter



Pomógł: 4 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 550
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

No i właśnie TU jest ten pies pogrzebany, skoro wszyscy dysponujemy tym najlepszym z możliwych prądem w którym jest już 100% prądu w prądzie (a wiecej już nie będzie :) ), to po co wogóle go odchudzać do tego gorszego prądu, w ten sposób ze świetnego prądu uzyskamy conajwyżej jakieś niepełnowartościowe półprądy, i co? i potem będziemy nimi głodzić nasze biedne silniki? :lol:
_________________
sztuczna inteligencja nie pokona prawdziwej głupoty ;)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

Czasem tez masz grube żarty.
Silnik BLDC bierze prąd zmienny, silnik AC bierze prąd przemienny
Tylko DC bierze prąd DC czyli stały (nawet można regulować opornica przy awarii elektroniki).
Źródło energii, to jedna sprawa, transport energii i przetwawrzanie, to druga sprawa, jest jeszcze maszyna realizująca pracę z tej energii.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 793
Skąd: Warszawa - Ursynów
  Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

mar56 napisał/a:
Prąd stały pokonuje krótszą drogę ,widać to na wykresie http://dl.dropbox.com/u/70184251/pr%C4%85dy.jpg :lol:

Najgorszy byłby prąd "cofający", dlatego się go nie stosuje :lol:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

Czyli jednak przesył energii elektrycznej kablami jest najlepszy prądem stałym, ale bez kabli (powietrzem, jak np. efekty Tesli) to prądem zmiennym (rezonans cewek).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012   

Tesla pewnie jechał swoim autem EV na bardzo długiej trasie, bo pewnie sobie zapewnił zdalny przesył energii elektrycznej powietrzem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

Tu politechnika przebadała silnik zasilany AC i zasilany DC (zaznaczony tekst kolorem):
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Przy DC naleśniku i do tego z magnesami te relacje jeszcze bardziej wychodzą na jeszcze wiekszą korzyść silników DC.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Więc jeszcze dodam, bo mnie dziś zaskoczyło.
Zaznaczone kolorem:
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Jeszcze 5 lat temu bym nie uwierzył, że aż tak prawidłowo myślałem.

Prąd stały DC nawet w tych zwyklych wielkich wiatrakach (odejście zasilania) na Morzu Bałtyckim też okazał się najlepszy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Ostatnio słyszałem hasło:
"Prąd stały jest wspaniały".
Czyli jednak to prawda.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 793
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Prąd zmienny jest przyjemny! :razz:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Szczególnie AC w podręcznikach o jego wpływie na zdrowie i odległość gniazdek AC od łóżka szpitalnego itp..

Trzeba dodać:
http://webcache.googleuse...0&hl=pl&ct=clnk
Te maksymalne moce napędów (silniki) tego prądu stałego DC, to aż dziw bierze, które tu podają.
Oczywiście łodzie podwodne też mają napęd elektryczny i to zazwyczaj prądem stałym; oczywiście te atomowe też są elektryczne (atom jest tylko źródłem ciepła dla pary wodnej).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Zbyszku, te silniki to silniki prądu zmiennego zasilane poprzez przekształtniki, falowniki, czy jak się mówi na forum ,,sterowniki silnika''. Nie kompromituj się więcej, mowa (pisanie) jest srebrem, a milczenie złotem.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Przemyśl, co napisałeś i przeczytaj ze zrozumieniem.
Każdy regulator silnika szczotkowego DC np. w rowerze jest przekształtnikiem.
Inna sprawa, to BLDC jest odmianą DC (bezszczotkowy DC), bo pisze to w nazwie.
Przestań atakować bez powodu, albo pisz na PW o co Ci chodzi i już się nie kompromituj po róznych wielu postach.
Poczytaj więcej o firme ABB i o innych zasilaniach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Nie muszę nad tym myśleć. Silnik o nazwie BLDC jest silnikiem trójfazowym synchronicznym, czyli sterownik musi kontrolować położenie wirnika silnika, a uzwojenia są zasilane prądem zmiennym, a nawet przemiennym, podobnie jak w silniku indukcyjnym asynchronicznym, tyle że tam wystarczy tylko kontrola prędkości, bo pracuje z poślizgiem. Jeżeli patrzeć ,,Twoimi kategoriami'' jedynym silnikiem prądu stałego jest ,,tarcza faradaya", a to przecież archeo (moim skromnym zdaniem zupełnie niesłusznie).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group