ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc przy doborze podzespołów
Autor Wiadomość
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

bloodyopel napisał/a:
Wysyłają razem, więc lepiej zamawiać po jednej sztuce co kilka dni - łatwiej uniknąć VATu ;)


To cenna informacja. Ale czy te podzespoły mają sens... bo widze ze wysyłka silnika od nich jest totalnie nieopłacalna...
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Podzespoły raczej nie różnią się od tych kupowanych w PL, sam jeżdżę na sterowniku od nich, jak również zamawiałem od nich dla ludzi ładowarki, manetki, sterowniki, BMSy itp. Wszystko było ok i jeździ do dziś.
Pytanie tylko do Ciebie czy kupisz w PL czy chcesz czekać jak i ewentualnie zająć się odprawą celną w przypadku zatrzymania przez UC
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Z aliexpress jak i urzędem celnym mam już pewne doświadczenie także jeśli o to chodzi to nie jest wielki problem. Na razie i tak musze czekać na części z Chin więc to nie problem zamówić już teraz...


Zastanawia mnie tylko czy podzespoły, które od nich podałem będą ze sobą współpracować bez zbędnych problemów czy przeróbek?

Często zdarza się Vat na takich produktach? Zamawialem już sporo telefonów z Chin i w tej branży zabawa z Urzędem Celnym to norma.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Im większa paka tym szanse zatrzymania rosną, z mojego doświadczenia jakieś 50% zatrzymywali, te które przechodziły to jakieś pojedyncze BMSy itp. Sterowniki czy ładowarki w zestawach z czymś z reguły zatrzymywali; więc rozbijanie zamówienia na kilka paczek, zwłaszcza o kwotach poniżej "vatowanej" jest jak najbardziej słuszne ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

TO co zamawiać to co wysłałem od chińczyka? w 3 paczkach...

Ważne jest dal mnie tylko czy te elementy będą ze sobą współgrać bo się póki co średnio znam na szeroko pojętej elektryfikacji:) lecz dokształcam się a chęci i zapał dużżże:)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Powinny pasować, zamawiaj. Jedyne ryzyko, to , że ew reklamacja to kolejny mc w plecy.
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Dzieki, BMS zamówiony. Reszte elementów będę zamawiać po wysłaniu poprzednich żeby uniknąć wysłania w jednej paczce i tym samym zmniejszyć ryzyko naliczenia Vatu. Troche poczekam, ale w międzyczasie postaram się poduczyć ile się da. Zamówie też silnik w Nexunie i spróbuje ogarnąć zabezpieczenie termiczne i pogrubienie przewodów. Chyba niebawem czas na otwarcie tematu w dziale "konstrukcje własne":)
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016   

Szybkie pytanko - jakich kabli najlepiej użyć do podwojenia przewodów fazowych silnika 9c 7x9? może głupie pytanie, ale wolę zapytać.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016   

Kabli używasz tych co masz z silnika: ucinasz w połowie i już masz dodatkowe odcinki na pogrubienie :mrgreen:
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016   

Dzięki, dobrze wiedzieć:) a na przykład połączenia typu:

1. on/off pod + z akumulatora

czy też

2. watomierz pod stacyjke

robić na jakieś złączki czy lutować?
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016   

Powoli kompletuję części, dużo z nich jest już w drodze z Chin. Niebawem zabieram się też do zamawiania silnika 9c z nexuna i dlatego potrzebuję rady czysto rowerowej:

Mam w mojej ramie takie oto uchwyty montażowe koła. Orginalnie jest w nich piasta wielobiegowa, a silnik chciałbym kupić pod wolnobieg. Nie wiem jakie podzespoły mogę zamówić by zamontować tutaj przerzutkę. Jaki hak? ile rzędowy wolnobieg wystarczy do miasta? Czy w ogole potrzebny jest hak?

 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Witam ponownie.

Wszystkie części zamówione, większość już dotarła oprócz zamówień z Greenline i centrumrowerowe.pl

Przyjechał dziś silnik od kolegi Tasa - wszystko cacy. Jednak obawiam się ze przewody od silnika są za krótkie żeby je przeciąć w połowie i wykorzystać do podwojenia, dlatego chyba muszę zakupić jakieś. Tylko jakie?

Dzisiaj dotarła też paczka z pakietami turnygy, dlatego potrzebowałbym również trochę kabla do montażu baterii oraz połączeń z innymi podzespołami. Czy 10AWG takie jak tutaj będą ok?

http://www.sklep.monster....458,47884).aspx

i czy przewody fazowe miedzy silnikiem a sterownikiem mogę połączyć takim złączem?

http://www.sklep.monster....173,59426).aspx

Chodzi mi o to by koło w razie defektów można było w miarę łątwo zdjąć.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Jeśli podwoisz przewody to one będą krótsze ale wtedy przedłużysz je jakimś normalnym przewodem typu 4mm2 aż do sterownika :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

A czym połączyć i zabezpieczyć jeśli połączenie będzie poza skrzynką - narażone na działanie czynników atmosferycznych? taka zwykłą koszulka chyba nie wystarczy?

może starczy jednak tego kabla... hhmmm
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Tu na forum radzą, żeby kabel od silnika kończył się zaraz za silnikiem, bo to znacznie ułatwia demontaż koła. Ja tak nie zrobiłem (jeszcze) i przy każdej gumie muszę przecinać trytki.

Co do złączki, to ta nie ma podanego prądu do jakiego jest przystosowana. Ja kupiłem złącze MT60:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group