ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Bike Łydek
Autor Wiadomość
lydkamen 
początkujący


Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Bialystok
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   E-Bike Łydek

Projekt powstał w około 3 miesiące z przerwami na dostarczanie części. Zbudowany na bazie mojego 12 letniego zimowego roweru. V max 63km/h -wystarczająco. Zasięg ok 80km zależny od stylu jazdy. Waga ok 34 kg.
Wyposażenie:
1) silnik Mxus 16x4
2) sterownik Sabvoton 72080
3) BMS 80A/10A 20S
4) zasilanie pakiety Turnighy LIPO 4S 5000MAh w konfiguracji 16S3P (300A ciągłego prądu)
5) Watomierz LCD V02
6) Bocznik Lumela 60mV 100A -przemysłowy
7) oświetlenie 7x tzw "CREE"+ płynna regulacja mocy od 0 do 100%
8 ) ładowarka 16s 3,5A.

Dziękuję za pomoc koledze TAS i koledze Michałowi 214 za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Bardzo dużo dowiedziałem się z blogu http://ebike.nexun.pl/. Praktycznie jest tam wszystko opisane. Sprzęt ma się dobrze. Zrobiłem nim ok 150 Km. Jeździłem też na zasilaniu 20S, ale to już zabójstwo w mieście. Ma niesamowite przyspieszenie. Raz przyszarżowałem w trakcie ruszania to rower wystrzelił ze mną jak z procy , co zakończyło się brakiem kontroli i bolesnym upadkiem (A startuję w wyścigach rowerowych już 22 lata). Projekt pomógł zapoznać się z tematyką e-rowerów i poszerzyć wiedzę z zakresu sterowania , bo na codzień jestem automatykiem .

Wszelkie sugestię mile wskazane.

DSC_0049.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 818 raz(y) 5 MB

20161102_172044.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 597 raz(y) 2,06 MB

DSC_0065.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 675 raz(y) 3,47 MB

DSC_0061.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 658 raz(y) 5 MB

DSC_0063.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 588 raz(y) 3,18 MB

DSC_0064.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 620 raz(y) 5,32 MB

DSC_0056.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 554 raz(y) 3,64 MB

DSC_0055.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 658 raz(y) 4,52 MB

_________________
Paweł
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Bardzo udana konstrukcja. Klejenie wewnątrz skrzynki na czerwono to jakiś super specyfik, bo mi się nigdy nie udało niczym trwale pokleić ? Pantograf pod siodełkiem jak się spisuje na przypadkowych dziurach ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016   

Fajna technicznie konstrukcja. Widać po wielu rzeczach że masz zboczenie zawodowe ;) Ale to dobrze. Przemysłowe rozwiązania są bardzo dobre ale wielu ludków nie wie o istnieniu często istotnych udogodnień i męczą się na piechotę.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
lydkamen 
początkujący


Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Bialystok
Wysłany: Śro 30 Lis, 2016   

radasss napisał/a:
Bardzo udana konstrukcja. Klejenie wewnątrz skrzynki na czerwono to jakiś super specyfik, bo mi się nigdy nie udało niczym trwale pokleić ? Pantograf pod siodełkiem jak się spisuje na przypadkowych dziurach ?


Zanim znalazłem dobry sposób na klejenie wypróbowałem parę patentów i jedynie klejenie na czerwony silikon (temperaturowy)przyniosło rezultaty. Wiązanie jest elastyczne, dlatego się nie odkleja. Działające siły są poprzeczne, dlatego może sporo wytrzymać. Powierzchnie oczywiście należy zmatowić i odtłuścić przed sklejeniem silikonem. Ważna jest też duża powierzchnia klejenia. Może także posłużyć czarny uszczelniacz olejoodporny loctite, ale nie miałem takiego i nie chciało mi się całej tuby kupować.

Co do pantografu to jest namiastka zawieszenia pełnego, ale na tej ramie tylko to mogłem osiągnąć. Ten pantograf jako jedyny na runku jest w miarę czuły i niezawodny(nie wyrabia się). Model to SR SUNTOUR NCX. Poprawione względem poprzednika.Rock Schock jest czulszy i lżejszy ,ale szybko łapie luzy i jest 2x droższy. Przetestowałem sporo. W bardzo trudny teren się nie nadaję , ale lepsze to niż nic. Mam 2 rower pełny na fulu to co innego, ale tam bym nie zmieścił wszystkiego w trójkącie ramy. Ta rama to tylko 18 cali.Sterownik powędrował pod ramę osłonięty osłoną z kwasówki (wykonaną z 1 kawałka blachy) i pokryty folią 3D carbo 3M (jedynie ona spełniła moje oczekiwania). W załączniku wykonana własnoręcznie osłona.

Projekt powstał tak, aby było można wszystko rozłożyć w skrzynce bez użycia narzędzi (np jak się coś popsuje w polu)

20161012_192504.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 402 raz(y) 1,64 MB

20161012_150827.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 421 raz(y) 1,97 MB

_________________
Paweł
 
 
lydkamen 
początkujący


Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Bialystok
Wysłany: Śro 30 Lis, 2016   

Dlugas napisał/a:
Fajna technicznie konstrukcja. Widać po wielu rzeczach że masz zboczenie zawodowe ;) Ale to dobrze. Przemysłowe rozwiązania są bardzo dobre ale wielu ludków nie wie o istnieniu często istotnych udogodnień i męczą się na piechotę.



Zapewne chodzi o dławiki i osłonę kabli taśmą Tesy? Bocznik? Końcówki oczkowe i osłony końcówek ?Klejenie gwintów?
_________________
Paweł
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 30 Lis, 2016   

Głównie dławiki, końcówki oczkowe w tej dziedzinie rowerowej są obowiązkowe:)
Jak się napatrzysz godzinami w szafy sterownicze to później wszędzie tak robisz ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Gdzie te dławiki widzicie, bo nie moge znaleźc :)
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Passat_EQ, też wolę dławnicę, ale jednak dławik również występuje:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepust_kablowy
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Ja patrze przez zboczenie elektroniczne i w sumie, tak miedzy Bogiem a prawdą to duży dławik na zasilaniu sterownika nie jest głupim pomysłem. Kondensatory spoko, ale dławik działa podobnie.
Nalezałoby zerknac oscyloskopem w jaki sposob sterownik traktuje baterie przy ostrym obciązeniu.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Sterowniki mają kondensatory na wejsciu;)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

maniekrox napisał/a:
Sterowniki mają kondensatory na wejsciu;)

Dlatego napisałem, ze kondensatory spoko :D
Inna sprawa, ze przy impulsowej pracy sterownika kondensatory powinny byc niskoimpedancyjne (LOW ESR), a nie jestem pewien czy np.w sabvatonie takie są, bo w moim chinolu nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group