Projekt e-Merida |
Autor |
Wiadomość |
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Samonauka - jeśli będzie wymagane
Regen jest automatycznie czy trzeba coś zwierać by aktywować ?
|
Samonauka bedzie wymagana, chyba że nie masz halli w silniku albo ich nie bedziesz potrzebował (trybu 120% też nie bedzie)
Mam taki sam sterownik i regenu w nim nie ma. jest tylko tzw E-abs czyli hamowanie silnikiem. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
Ogniwa są dobrze dobrane, ju,z na etapie wyboru skonsultowałem jakie powinny być.
Teraz kwestia kabelkologii
http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=54996
producent: SANYO
model: NCR18650GA
pojemność minimalna: 3350mAh (rozładowanie 0.2C dla 20°C);
pojemność nominalna: 3450mAh (rozładowanie 0.2C dla 20°C);
Regen to nie to samo co e-abs ? Hamowanie silnikiem. Halle w 7x9 są zawsze
Proszę Was o skomentowanie schematu połączeń oraz wtyczek. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
Jaki masz watomierz? Nie ma bocznika?
U mnie to wyglada tak:
Do watomierza nie trzeba wcale dawać przewodów zasilających , prąd przechodzi tylko przez bocznik. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Regen to nie to samo co e-abs ? Hamowanie silnikiem. Halle w 7x9 są zawsze
|
nie to samo
Halle w silniku są, ale nie ma obowiązku ich podłaczania. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016
|
|
|
pepelito napisał/a: | Jaki masz watomierz? Nie ma bocznika?
Do watomierza nie trzeba wcale dawać przewodów zasilających , prąd przechodzi tylko przez bocznik. |
Watomierz powinien mieć plus do zasilania, pomiar z bocznikiem jest wewnątrz urządzenia na ujemnym biegunie. Normalnie wchodzą dwa przewody i wychodzą dwa.
Taki sam:
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Panowie, ktoś pomoże z tymi przewodami od sterownika ? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
Powolny postęp prac przy e-meridzie. Zainstalowałem wodoodporny miernik pojemności z woltomierzem. Udało się wpasować w pudełeczko. Całość chciałbym jakoś estetycznie zainstalować za pomocą metalowych uchwytów do kierownicy. Tylko nie wiem, czy instalować oba urządzania obok siebie - jedno za drugim - ( najwygodniej ). Drugą opcją jest watomierz koło kierownicy zaś mierniczek na ramie koło główki sztycy. Też planuję jedną lampkę led lub dwie dłuższe obok siebie.
Natomiast moja nigdy nie ładowana bateria 13s6p w stanie "snu zimowego" wykazuje napięcie 47.5V, zaś mierniczek pokazuje 37% pojemności. Może tak sobie czekać do wiosny ?
Kilka zdjęć:
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Może tak sobie czekać do wiosny ? |
Może, ale szczęśliwsza by była gdybyś czasem na niej pojeździł |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017
|
|
|
Oczywiście jednak rower czeka na hamulce oraz wymianę wadliwych szprych. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017
|
|
|
Zakupiłem odpowiednia dla lijon ładowarkę Dziękuję Arek_Arecki
Polutowałem złączę DIN -> XT60 Podłączyłem ładowarkę. Włączył się natychmiast wentylatorek. Testowo do wyjścia na sterownik podłączyłem niewielki woltomierz. Ładowanie rozpoczęło się od 48.8V. Bateria 13S6P bez ładowarki miała zmierzone 47.5 V. Cały proces trwał ok 4 h. Ostatnia faza ze stałym napięciem ok 45min-1h. Gdy ładowarka wyłączyła się woltomierz wskazywał 54.5 V. Tyle samo ma niepodłączona do baterii ładowarka. Zatem chyba naładowała na max
Po odpięciu ładowarki dałem godzinę BMSowi by coś podziałał. Był lekko ciepły. Z racji trudnego dostępu do blaszek złącza balansującego odłączyłem je od gniazda w BMS i zmierzyłem cele. Było praktycznie tak samo 4.19V, może dwie miały 4.18V. Zostawiłam baterię do jutra i sprawdzę po raz kolejny cele. Aktualnie jest 54.3V
Może nic w tym dziwnego ale pierwsze ładowanie własnoręcznie zbudowanej baterii to jakiś stresik jest. Czy według tego opisu wszystko na ten moment jest zgodne z zasadami i prawami baterii i bms ?
Godz 8.00 bateria ma 54.1 V i nic nie zmienia się. To odp napięcie jak po ładowaniu i pracy bms? Może powinienem znów podłączyć ładowarkę i dążyć do wartości 54.5V?
Łukasz
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Może nic w tym dziwnego ale pierwsze ładowanie własnoręcznie zbudowanej baterii to jakiś stresik jest. Czy według tego opisu wszystko na ten moment jest zgodne z zasadami i prawami baterii i bms ?
Godz 8.00 bateria ma 54.1 V i nic nie zmienia się. To odp napięcie jak po ładowaniu i pracy bms? Może powinienem znów podłączyć ładowarkę i dążyć do wartości 54.5V?
Łukasz
|
Czyli średnio 4,161V, to typowe dzialanie BMS i pewnie na tym poziomie się utrzyma.
Nie widzę powodu by doładowywać.
Raczej warto sprawdzić go teraz 'na trasie' |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017
|
|
|
Pewnie, tez się nie mogę doczekać aż będzie złożony
Tylko zanim to się zadziej minie pewnie jeszcze klika tygodni do pierwszych jazd. Takie składowanie pełnego akumulatora podobno mu nie służy ;-( Można jakoś inaczej rozładować, sztucznym obciążeniem ? Jakim najłatwiej ? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Tymczasem w końcu udało mi się z pomocą Asystentki uruchomić testowo rower w pokoju jeszcze założyć skrzynkę, upchać elektronikę i gotowe. Przy okazji, wylutowujecie niepotrzebne przewody sterownika czy obcinacie na krótko?
https://youtu.be/iCUZ0iiGjWY |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Bez Asystentki nici z projektu by były. Brawo dla Jagody.Zbędne kable spinam trytytkami razem do kupy i przymocowuje tak aby nie latały w pojemniku, nie obcinam kostek bo trzeba by każdy kabelek z osobna w koszulkę termokurczliwą pakować. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Przewody już skróciłem o wtyczki plus na końce termokurczliwe koszulki. Jednak jest cały czas zbędny pęczek. Stąd może warto otworzyć sterownik i je odciąć zaraz przy płytce drukowanej. Decyzja przy finalnym montażu w skrzynce. |
|
|
|
|
|