ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nine Continent 10x6 bierze duuużo prądu
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
  Wysłany: Sob 30 Lip, 2016   Nine Continent 10x6 bierze duuużo prądu

Silnik 9c 10x6, zasilany 12S LiPo, sterownik 18A. Na biegu luzem (koło w powietrzu) pobór prądu oscyluje wokół 2A przy maksymalnie wychylonej manetce.
Jazda szutrem z prędkością 15 km/h to 10-15A.
Jazda asfaltem z tą prędkością to 5A. Jakiś obłęd :shock: Jakiekolwiek dodanie gazu większe niż lekkie ( ale naprawdę nie duże!) to skok prądu na 20-22A : nigdy ten sterownik tyle z siebie nie dawał!
Na biegu luzem pomiary robione amperomierzem cęgowym zgadzają się z watomierzem, więc ten drugi w czasie jazdy nie kłamie.

Miałem go wcześniej w innym rowerze i na 16S i sterowniku gt1500 45A pobory były 2x mniejsze!
Przewody fazowe u od halli zamieniałem miejscami. Co ciekawe, przyspieszenie i Vmax są jakby takie same czy halle podłączone czy nie, choć wyraźnie widać, kiedy silnik z nimi pracuje: z hallami na ustawieniu 120%(3speed) jedzie troszkę szybciej (na biegu luzem widać to wyraźnie), pod obciążeniem koło zawsze rusza w jednym kierunku (bez halli jest co drugi raz takie dygnięcie wpierw w drugą stronę) no i ogólnie wszystkie 3 halle sprawne, połączenie ze sterownikiem też. Jednak nawet przy pracy z czujnikami, przy starcie z miejsca pod obciążeniem silnik potrafi się "wyłączyć" (gubi synchronizację i traci komutację?) - wystarczy ruszać na trawie z wciśniętym przednim hamulcem i po chwilowej próbie pokonania oporów silnik się "wyłącza".

Ja wiem, że to była inna moc, ale w poprzednim rowerze przy zablokowaniu przodu po prostu wyrwało by mi rower spod tyłka, a tu...po prostu niemoc :sad:
No i ten pobór prądu :shock: O co tu chodzi?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

dla mnie wartości są jak najbardziej poprawne, przy 15km\h nie ma pełnej sprawnośći i dlatego pobiera więcej watów, przy 20km\h powinnień pobierać podobnie lub niewiele więcej, wtedy silnik ma już wyższą sprawność.
100w przy kole w powietrzu to nie jest dużo.
Sprawdź czy wszystkie łożyska są dobre.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Łożyska wymienione na nówki sztuki FAGa. Wkładałem je "metodą termiczną", więc nie ma mowy, że uszkodziłem.
Co do wartości - na pewno zawyżone. >1000W przy prędkości 15 km/h gruntową ubitą drogą? 500W przy tej prędkości na asfalcie?? Tyle to jest potrzebne dla 30 km/h!
ALe ok, zwrócęuwagę, ile będzie dla 30 km/h. Może faktycznie ten silnik nie nadaje się na takie "małe" napięcia i dopiero od 16S prędkości >20 km/h ma sens jego stosowanie :roll:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016   

Sprawdź na innej sztuce sterownika
1000w to ja mam przy 45-50km/h

Mierz pobór oczywiście przy stałej prędkości nie przyspieszaniu
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Przejechałem rowerem w różnych warunkach ok 20 km. I wygląda to tak:
średnie zużycie energii na takim dystansie to 10,8Wh/km przy prędkości 25 km/h - ze wspomaganiem nogami. Jeździłem głównie po asfalcie, ale zdarzyło się też przez las i polną drogą, troszkę na samym prądzie. Taka normalna przejażdżka ze wspomaganiem.
Na asfalcie chwilowy pobór energii to 8-12 Wh/km - wahał się w zależności od nachylenia drogi i ilości wspomagania, przy prędkości ok. 27-28 km/h.

Moje wnioski: w/w zapotrzebowanie na energię wydaje mi się...prawidłowe. Fakt, w drugim rowerze na tym samym silniku miałem 9,6Wh/km i to przy prędkości 33,5 km/h - ale z dłuższymi korbami i przednim blatem 48T a nie 44 (czy 42?) jak jest w tym teraz opisywanym. No i przy zasilaniu 16S a nie 12S.
Te 11 Wh/km przy V=25 km/h to chyba taka normalna wartość?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016   

Ostatnio jeździłem na przerobionym silniku bionx to przy zasilaniu z 13S LiFe koła 28" silnik pobierał 520W przy prędkości 36km/h sterownik bezczujnikowy 12MOS.
A standardowo mam Crystalite HT ten najmniejszy bezczujnikowy to prędkość mam 28km/h
przy mocy 330W sterownik ten sam
_________________
pozdr
Tomek
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016   

Dzisiaj sprawdziłem jak zużycie wygląda w moim rowerze - chopper i przy prędkości 32 km/h silnik pobiera ok 550 wat i 11A. Zasilanie 13s Li-ion.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group