|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nine Continent 10x6 bierze duuużo prądu |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016 Nine Continent 10x6 bierze duuużo prądu
|
|
|
Silnik 9c 10x6, zasilany 12S LiPo, sterownik 18A. Na biegu luzem (koło w powietrzu) pobór prądu oscyluje wokół 2A przy maksymalnie wychylonej manetce.
Jazda szutrem z prędkością 15 km/h to 10-15A.
Jazda asfaltem z tą prędkością to 5A. Jakiś obłęd Jakiekolwiek dodanie gazu większe niż lekkie ( ale naprawdę nie duże!) to skok prądu na 20-22A : nigdy ten sterownik tyle z siebie nie dawał!
Na biegu luzem pomiary robione amperomierzem cęgowym zgadzają się z watomierzem, więc ten drugi w czasie jazdy nie kłamie.
Miałem go wcześniej w innym rowerze i na 16S i sterowniku gt1500 45A pobory były 2x mniejsze!
Przewody fazowe u od halli zamieniałem miejscami. Co ciekawe, przyspieszenie i Vmax są jakby takie same czy halle podłączone czy nie, choć wyraźnie widać, kiedy silnik z nimi pracuje: z hallami na ustawieniu 120%(3speed) jedzie troszkę szybciej (na biegu luzem widać to wyraźnie), pod obciążeniem koło zawsze rusza w jednym kierunku (bez halli jest co drugi raz takie dygnięcie wpierw w drugą stronę) no i ogólnie wszystkie 3 halle sprawne, połączenie ze sterownikiem też. Jednak nawet przy pracy z czujnikami, przy starcie z miejsca pod obciążeniem silnik potrafi się "wyłączyć" (gubi synchronizację i traci komutację?) - wystarczy ruszać na trawie z wciśniętym przednim hamulcem i po chwilowej próbie pokonania oporów silnik się "wyłącza".
Ja wiem, że to była inna moc, ale w poprzednim rowerze przy zablokowaniu przodu po prostu wyrwało by mi rower spod tyłka, a tu...po prostu niemoc
No i ten pobór prądu O co tu chodzi? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
dla mnie wartości są jak najbardziej poprawne, przy 15km\h nie ma pełnej sprawnośći i dlatego pobiera więcej watów, przy 20km\h powinnień pobierać podobnie lub niewiele więcej, wtedy silnik ma już wyższą sprawność.
100w przy kole w powietrzu to nie jest dużo.
Sprawdź czy wszystkie łożyska są dobre. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Łożyska wymienione na nówki sztuki FAGa. Wkładałem je "metodą termiczną", więc nie ma mowy, że uszkodziłem.
Co do wartości - na pewno zawyżone. >1000W przy prędkości 15 km/h gruntową ubitą drogą? 500W przy tej prędkości na asfalcie?? Tyle to jest potrzebne dla 30 km/h!
ALe ok, zwrócęuwagę, ile będzie dla 30 km/h. Może faktycznie ten silnik nie nadaje się na takie "małe" napięcia i dopiero od 16S prędkości >20 km/h ma sens jego stosowanie |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Sprawdź na innej sztuce sterownika
1000w to ja mam przy 45-50km/h
Mierz pobór oczywiście przy stałej prędkości nie przyspieszaniu |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
Przejechałem rowerem w różnych warunkach ok 20 km. I wygląda to tak:
średnie zużycie energii na takim dystansie to 10,8Wh/km przy prędkości 25 km/h - ze wspomaganiem nogami. Jeździłem głównie po asfalcie, ale zdarzyło się też przez las i polną drogą, troszkę na samym prądzie. Taka normalna przejażdżka ze wspomaganiem.
Na asfalcie chwilowy pobór energii to 8-12 Wh/km - wahał się w zależności od nachylenia drogi i ilości wspomagania, przy prędkości ok. 27-28 km/h.
Moje wnioski: w/w zapotrzebowanie na energię wydaje mi się...prawidłowe. Fakt, w drugim rowerze na tym samym silniku miałem 9,6Wh/km i to przy prędkości 33,5 km/h - ale z dłuższymi korbami i przednim blatem 48T a nie 44 (czy 42?) jak jest w tym teraz opisywanym. No i przy zasilaniu 16S a nie 12S.
Te 11 Wh/km przy V=25 km/h to chyba taka normalna wartość? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Ostatnio jeździłem na przerobionym silniku bionx to przy zasilaniu z 13S LiFe koła 28" silnik pobierał 520W przy prędkości 36km/h sterownik bezczujnikowy 12MOS.
A standardowo mam Crystalite HT ten najmniejszy bezczujnikowy to prędkość mam 28km/h
przy mocy 330W sterownik ten sam |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem jak zużycie wygląda w moim rowerze - chopper i przy prędkości 32 km/h silnik pobiera ok 550 wat i 11A. Zasilanie 13s Li-ion. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|