ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Hulajnoga elektryczna 1000W 48V E-FLUX
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Cieszyn napisał/a:
.... Jaka bateria ma 120A ( np dla 12ah - bo nie potrzebuję więcej zasięgu - 10C) prądu rozładowania i czemu moja ma tylko 10A (1C)?


Na przykład ta;

https://hobbyking.com/en_us/graphene-6000mah-4s-65c-w-xt90.html

Twoja ma faktycznie 40A max (zapewne 10A cela) :mrgreen:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Cieszyn napisał/a:
Co to znaczy "w pakiecie"?
Wydaje mi się, że tam jest napisane, ze ogniwa mają czy np ograniczenie do 1 c może wynikać z bms?
Musze przyznać, że gdybym znalazł to forum wcześniej, uniknalbym więcej kosztownych pomyłek nuż ta ;)
Pozdrowienia

Tam są zapewne ogniwa średnio prądowe, tzn takie które mają max chwilowe 10A. To oznacza że max ciagly prąd może byc 3A. 4P daje max bezpieczny prąd w granicach 12A. BMS prawdopodobnie jest na max chwilowe 20A. Nie jest to wiec pakiet dla Ciebie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Odkopię
wpadła mi w ręce duża hulajnoga E-FLUX 36V 1000W
coś jak ta tylko stan ekhm... no muszę nad nią popracować :wink:


Sterownik 36V 1000W (18/35A) przyjął ~45V (i oddał na silnik) - nie miałem / nie mam jak sprawdzić przy wyższym napięciu.



Zastanawiam się jakie zasilanie zastosować w tej hulajnodze ? :roll:

Opcje widzę tylko dwie:

12s2p (6 x Turnigy 4S) czy 12s5p (60 x np. VTC6) ?


Cenowo wychodzi podobnie ~600zł... :roll:
Ostatnio zmieniony przez Rysiekkk Wto 30 Sty, 2018, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

ktoś coś ? :oops:
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Jak $ grają 1 skrzypce, to zastanów się, czy Ci potrzebny duży zasięg - najtańsza opcja to 3 turnigy HC. Ale nie jestem pewny, czy to dobra opcja dawać 12s na 36V sterownik.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

opcje bateryjek które wkleiłem - przełknę :wink:
większych nie potrzebuję / nie stać mnie :wink:

kwestia co wybrać, żeby to miało sens ?
madejp napisał/a:
...nie jestem pewny, czy to dobra opcja dawać 12s na 36V sterownik.

bo... ?
grzeje się ?

jakieś sensowne argumenty ?
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Mam SXT Scooters 500W 36V oryginalnie na 3 żele.
Jeździłem na 12S2P (4x6S Turnigy 5000mAh) nie ma żadnego problemu,
Dla bezpieczeństwa i długowieczności akusów proponuje ładować do 4,1V = 49,2V.
Wtedy można kupić ładowarkę 12S (mi chńczyk z ali zrobił 24S na 4,1V)
Uzywam tych samych pakietów zblokowanych w 4x6S w skuterze Xinri (tam szeregowo 24S)

Zasięg na tym w hulajnodze to około 25km w skrzynkę wchodzą zapewne 2 takie pakiety czyli 50km (w skuterze takim prawdziwym około 20-25km przy 60km/h)

Jeździłem bez BMSa w hulajnodze i silnik po 10km ciaglej jazdy nie był nawet specjalnie ciepły.

Przełożenia tej hulajnogi powoduje zrywanie asfaltu ale prędkość maksymalna to 30-35km/h.
Wydaje sie iż po zmianie przełożenia bez problemu ponad 40km/h jest osiągalne dla kierowcy 100kg.

 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

robbo2k, 12s2p (lipo) to rozumiem na seryjnym sterowniku 36V działało ?


Łamię się czy 12s2p (lipo) czy 12s5p (lion np. VTC6) :roll:

Co będzie lepsze w takiej hulajnodze ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

robbo2k napisał/a:
..
Dla bezpieczeństwa i długowieczności akusów proponuje ładować do 4,1V = 49,2V.
Wtedy można kupić ładowarkę 12S (mi chńczyk z ali zrobił 24S na 4,1V)

No to wtedy bez BMS-a, bo będzie ponizej progu typowego balanasowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
robbo2k napisał/a:
..
Dla bezpieczeństwa i długowieczności akusów proponuje ładować do 4,1V = 49,2V.
Wtedy można kupić ładowarkę 12S (mi chńczyk z ali zrobił 24S na 4,1V)

No to wtedy bez BMS-a, bo będzie ponizej progu typowego balanasowania.


Oczywiscie. Chodzi oto ze mam dwie "paczki" po 4x6S które używam jednocześnie w skuterze w wersjii 24S2P lub w hulajnodze w wersji 12S4P. Dlatego nie chce robic z tego pakietu z BMS. Teraz zamówiłem w Chinach ładowarke 24S z napieciem końcowym 98,4V głownie z tego powodu ze gdyby nie były idealnie zbalansowane nie dopuścić do sytuacji
w której jedno ogniwo będzie 4,30 a drugie 4,10. A tak raz na 5 razy sobie je zbalansuje mysle ze wystarczy. Poza tym zauważyłem ze ładowanie 24S do 98,4 nie powoduje dużych rozbieżności (+/-0,02V) na ogniwie nawet bez balansowania. Wiec na razie tak zostanie.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Dobra będzie 12s2p (6 x Turnigy 4S)

Wyczytałem, że dla LiPo:
4 x 3.2V = 12.8V x 3 = 38.4V (min)
4 x 4.2V = 16.8V x 3 = 50.4V (max)


Typowy BMS odcina przy 2.8V (po za drogimi "bluetooth" nie znalazłem dedykowanych pod LiPo), czyli:

4 x 2.8V = 11.2V x 3 = 33.6V -> to chyba trochę za nisko ?

Opcje mam (chyba) dwie:
1. sterownik 36V - działa, sprawdzałem; woltomierz przed oczami i po dojechaniu na 38V kończymy zabawę; BMS służący wyłącznie do ładowania (balansowania);
2. sterownik 48V; będzie odcinał przy ~41-42V (?); BMS też tylko do ładowania;


Wydaje mi się, że odcinanie przy np. 42V (czyli 3.5V na celę) to nie potrzebne skracanie sobie zasięgu ?

Ktoś coś ? :oops:
Ostatnio zmieniony przez Rysiekkk Śro 21 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Poniżej 3.5 w lipo to już wiele prądu nie masz, a jak Ci BMS nie chroni "od dołu", to też jest zmniejszenie szansy, że pojedynczą celę zajedziesz. Zresztą zauważ, że dla liion 13s, sterownik odcina przy 3.2 i jakoś nikt nie narzeka. :) Bardziej problemem będzie to, że już nie poszalejesz, ja Ci się bateria będzie kończyć. Jak się kiedyś bawiłem w testowanie mocy, to po pierwszym odcieniu dałem jeszcze radę przejechać spokojnie ze wspomaganiem 10km, co u mnie daje prawie 1/4 pojemności (mam 12s1p).
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

no dobra to co sugerujesz ?
które rozwiązanie zastosować ?


swoją drogą dlaczego nie ma tanich BMS`ów dedykowanych do LiPo ? :shock:
chińczyki nie widzą popytu na to czy jak ?
czy są ale szukać nie umiem ? :roll:
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Sterownik 48. Niewiele tracisz, a masz jedno zmartwienie z głowy.

A BMSy przecież są. Na wszystkich chińczycy piszą przecież liion/lipo. ;) A tak serio, podstawową funkcją BMS jest balansowanie ogniw i niedopuszczenie do przeładowania. To, że niedopuszczanie do nadmiernego rozładowania działa gorzej (a właściwie nie działa) jest małą bolączką. IMHO nawet przy liion, jak odłączać zaczyna BMS a nie sterownik, to zazwyczaj oznacza, że bateria już jest kiepska (choć czasami może być to objaw błędów w wykonaniu, albo uszkodzenia połączeń/BMS'a). Montuj normalnego BMS'a, a jak bardzo chcesz zadbać o baterię to od czasu do czasu zmierz napięcie ogniw, jak CI się zdarzy całkiem rozładować baterie. A do tego weź pod uwagę, że to są baterię lipo, je trudno zajechać w rowerze. Ja w ogóle nie mam BMS'a, ale też mam mniejszą (czyt. tańszą baterię - mniej ryzykuję) no i w sumie mało jeżdżę ostatnio.
 
 
Rysiekkk 
stażysta
strach się bać . . .



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 137
Skąd: Krk
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018   

OK jasna sprawa.


Czy taka ładowarka (do LiPo 12S) będzie OK ?
oczywiście BMS będzie

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.bC9Hkb
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group